Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Restauration av Disney produktioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 augusti 2021 kl. 18:41:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 augusti 2021 kl. 18:36:02
Ser jättebra ut...

Skulle vara bra också om sådana utgåvor fanns på riktigt av dessa;
- Wuzzlarna
- Bumbibjörnarna
- Nya Äventyr Med Nalle Puh
- Piff & Puff Räddningspatrullen
- Luftens Hjältar
- Darkwing Duck
- Långbens Galna Gäng
- Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien
- Raw Toonage
- Aladdin TV-serien
- Timon och Pumbaa
- Bonkers
- Quack Pack
- Lilla Djungelboken
- 101 Dalmatiner TV-serien
- Herkules TV-serien
- Hos Musse
...
Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun, Nya Äventyr Med Nalle Puh och Piff & Puff Räddningspatrullen har ju nu restaurerats så där skulle man nog till med kunna få Blu-ray utgåvor.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 augusti 2021 kl. 18:41:04
Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun, Nya Äventyr Med Nalle Puh och Piff & Puff Räddningspatrullen har ju nu restaurerats så där skulle man nog till med kunna få Blu-ray utgåvor.

Av Piff o Puff kan man väl knappt kalla avsnittet "Prehysterical Pet" som restaurerad. Men ja de har de ju. :D

Steffan Rudvall

Citat från: King Owl skrivet 12 augusti 2021 kl. 18:44:59
Av Piff o Puff kan man väl knappt kalla avsnittet "Prehysterical Pet" som restaurerad. Men ja de har de ju. :D
Är det något speciellt med det avsnittet?

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:00:24
Är det något speciellt med det avsnittet?

På Amazon finns den enbart som SD, på Disney+....ja vad ska man säga, det ser ut som man kört warp sharp på vhs och skalat upp till 1080p eller något sånt, ser inte klokt ut. Här är två print screens på den.

Steffan Rudvall

Citat från: King Owl skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:21:07
På Amazon finns den enbart som SD, på Disney+....ja vad ska man säga, det ser ut som man kört warp sharp på vhs och skalat upp till 1080p eller något sånt, ser inte klokt ut. Här är två print screens på den.
Jag håller med det ser hemskt ut! Fast alla andra avsnitt har väl riktiga restaureringar?
Citat från: King Owl skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:22:55
Lite off topic nu, så borde fortsätta i annan tråd, men så här ser det ut när vi själva skalade upp från DVD, man kan få betydligt bättre bild än vad disney+ lyckades med, då med tillgängligt material.
Jag undrar hur Disney med all deras moderna teknik lyckats få det så dåligt.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:24:07
Jag håller med det ser hemskt ut! Fast alla andra avsnitt har väl riktiga restaureringar?Jag undrar hur Disney med all deras moderna teknik lyckats få det så dåligt.

Jag läste i någon tråd om detta att originalet (enbart detta avsnitt) har förvarats dåligt och på så vis inte överlevt tiden, kan dock inte bekräfta källan. Men resten är restaurerat ja, enbart det avsnittet. Antar de utgått från någon annan utgåva. Tekniskt skulle uppskalning av vanliga DVD'n se bättre ut än det där. Men nu blev vi visst lite off topic. :)

Steffan Rudvall

#6
Disney har ju restaurerat några av deras äldre serier såsom Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun, Nya Äventyr Med Nalle Puh och Piff & Puff Räddningspatrullen. Men flera disneyserier saknas ju till exempel Ducktales som vål är deras populäraste. Finns det någon anledning till att just serierna jag nämner tidigare i inlägget har restaurerats men inte de andra?

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:45:41
Disney har ju restaurerat några av deras äldre serier såsom Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun, Nya Äventyr Med Nalle Puh och Piff & Puff Räddningspatrullen. Men flera disneyserier saknas ju till exempel Ducktales som vål är deras populäraste. Finns det någon anledning till att just serierna jag nämner tidigare i inlägget har restaurerats men inte de andra?

Darkwing Duck är en jag tänker på direkt. Luftens Hjältar saknas restaurerade o även Tarzan samt Lilla Djungelboken.

Steffan Rudvall

#8
Citat från: King Owl skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:47:51
Darkwing Duck är en jag tänker på direkt. Luftens Hjältar saknas restaurerade o även Tarzan samt Lilla Djungelboken.
Kan det vara så att Disney inte har kvar originalmaterialet för de serier som inte har restaurerats?

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:53:23
Kan det vara så att Disney inte har kvar originalmaterialet för de serier som inte har restaurerats?
Menar du ljudbanden eller själva bilderna?

Steffan Rudvall

#10
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:54:32
Menar du ljudbanden eller själva bilderna?
Själva "bilderna"/animationen.

Daniel Hofverberg

Citat från: King Owl skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:21:07
På Amazon finns den enbart som SD, på Disney+....ja vad ska man säga, det ser ut som man kört warp sharp på vhs och skalat upp till 1080p eller något sånt, ser inte klokt ut. Här är två print screens på den.
Oj, hjälp! Det där påminner ju om Blu-Ray-utgåvan av Svärdet i stenen, men om möjligt ännu värre... :o

MOA

Citat från: King Owl skrivet 12 augusti 2021 kl. 19:21:07
På Amazon finns den enbart som SD, på Disney+....ja vad ska man säga, det ser ut som man kört warp sharp på vhs och skalat upp till 1080p eller något sånt, ser inte klokt ut. Här är två print screens på den.
Vilken dålig restaurering

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2021 kl. 20:38:29
Oj, hjälp! Det där påminner ju om Blu-Ray-utgåvan av Svärdet i stenen, men om möjligt ännu värre... :o
Svärdet i stenen är en misshandlad film både bild och ljud mässigt i Sverige.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 12 augusti 2021 kl. 20:45:52
Vilken dålig restaurering
Ja det är ju så synd när alla andra episoder är så fint restaurerade.