Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Barbie (spelfilm, 2023)

Startat av Disneyfantasten, 28 april 2022 kl. 19:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Nästa år kommer en ny spelfilm med Barbie att släppas, ser framemot den, hoppas att den dubbas.  :D


https://m.youtube.com/watch?v=rcvj4umfjgE

Disneyfantasten

Till skillnad från Disney's spelfilms-nyinspelningar på deras tecknade klassiker (som produceras steg för steg och som produceras för att tjäna stora pengar) så tror jag att nästa års Barbie-spelfilm iallafall kan bli bra.

Anledningen till det är nämligen att alla de datoranimerade Barbie-filmerna som gjorts genom åren har massproducerats i typ dussintal med lågbudget och producerats för att kunna tjäna enkla pengar och sälja Barbie-dockor och dylika ting, därför tror jag till skillnad från ovannämnda exempel att nästa års Barbie-spelfilm kan bli bättre än de massproducerade Barbie-filmerna som producerats speciellt för DVD.

Jag hoppas att någon ny introduceras i dubbnings-branschen när denna film dubbas, jag hoppas på Anna Bergendahl då hon aldrig har dubbat förut.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2022 kl. 20:08:39Hoppas den dubbas.
Beror på vilken målgrupp den kommer att rikta sig till?? 

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 15 oktober 2022 kl. 20:54:26Beror på vilken målgrupp den kommer att rikta sig till??

Jag tror den kommer vara familjeriktad iallafall!

Elios

Känns som det är första gången man kanske får se Margot Robbie bli dubbad i bild alltså.  ??? ::)

Elios

Hoppas faktiskt lite på att den inte dubbas med andra ord.  :o :o

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 24 oktober 2022 kl. 20:37:25Hoppas faktiskt lite på att den inte dubbas med andra ord.  :o :o

Om man inte vill se den dubbad så är det ju bara att välja originalspråk istället, problemet löst!

Jag kommer att se den dubbade versionen iallafall.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 oktober 2022 kl. 20:50:05Om man inte vill se den dubbad så är det ju bara att välja originalspråk istället, problemet löst!

Jag kommer att se den dubbade versionen iallafall.
Det är ju sant om man då visar originalversionen isåfall. Bara vi slipper den jävla Barbie låten. Ta med Doktor Jones istället.  ;D ;D

gstone

Vet vi ens om det är är en familij film ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Transfomers filmerna kunde man ju också tro skulle ha dubbats. Men nix :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2022 kl. 20:55:30Transfomers filmerna kunde man ju också tro skulle ha dubbats. Men nix :(

Vad i hela fridens namn har Transformers med saken att göra? (Barbie och Transformers är ju helt skilda sorters visuell underhållning)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2022 kl. 20:54:34Vet vi ens om det är är en familij film ?

Det är ju helt kristallklart att åtminstone denna kommer vara! (de datoranimerade är däremot mer barnriktade)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 24 oktober 2022 kl. 20:51:40Det är ju sant om man då visar originalversionen isåfall. Bara vi slipper den jävla Barbie låten. Ta med Doktor Jones istället.  ;D ;D

Är det den här du menar?;


https://m.youtube.com/watch?v=3B44QaVd9og

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2022 kl. 20:54:34Vet vi ens om det är är en familij film ?
Rent logiskt sett borde det vara en familjeinriktad film, i och med att inga vuxna skulle leka med Barbie-dockor och intresset för vuxna att se på filmer med Barbie - som de flesta inte haft att göra med på många år - lär vara begränsat.

Men när det nu faktiskt är Greta Gerwig som regisserar och hon och Noah Baumbach som skriver manus så kan man för all del inte vara säker. Ingen av de har ju trots allt gjort barnfilmer förut, så vi kan förmoda att de åtminstone har tänkt sig att bredda målgruppen en hel del gentemot de animerade filmerna.

Just därför är det inte solklart att filmen kommer att dubbas till svenska, även om man kan tycka att det borde bli en film som barn kan se och som därmed bör ha behov av att dubbas. Men kanske inte nödvändigtvis på bio - det skulle inte förvåna mig om det blir något liknande som med Dora and the Lost City; d.v.s. att den går upp på bio i textad originalversion men dubbas senare.