Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Experten

Vad tyckte ni om vinnarbidraget förra året?
Ni får också skriva vilka låtar ni tycker bäst/sämst om olika år.

TonyTonka

Årets vinnare är ju megabra!  ;D (Loreen alltså).
Förra årets vinnare var nog inte så speciell, jag minns inte en enda ton från den.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Experten

Vad tyckte ni också om bidragen i semifinalen...?
Har även flera Eurovision Song Contest sedan 2007 på VHS ;)

Soscla

Förra årets vinnare var tämligen menlös. Loreen är/var ASBRA! Den enda som var värd att vinna ;) Annars gillade jag Cyperns i år, den är rätt catchy...
http://www.youtube.com/watch?v=Pedf_OQmcmI
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

Vet inte om jag har någon favorit förutom Eric Saade. Tyckte mycket om Rumäniens bidrag Tornero från 2006 tror jag att det var, även Lordi minns jag att jag tyckte om.

Experten

Jag har flera Eurovision Song Contest på DVD inspelad från TV :D

Lilla My

Eurovision-nörd här!

2012 var det första året där vinnaren var värd att vinna. Azerbajdzjan förra året var helt ok, men fanns duktigt fler som var mycket bättre. Andra år jag gillar mycket under 2000/2010-talet är 2006, 2007 och 2010. Tyskland 2007 är en av mina största favoriter, hurra för storbandsjazz!  :D

Experten

jag kände mig illamående av Albaniens bidrag i år :-[
Hur >:( kunde den skrikiga låten hamna på 5:e plats i finalen >:( >:(

TonyTonka

Vad tycker ni om Silvia Night (Island 2006), Verka Serducka (Osäker stavning, Ukraina 2007), Frankrike 2008, Dustin the Turkey (Irrland) och Rysslands bidrag 2012?

Några av dom är rätt okej, Jag gillar Franrikes från 2008.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: Tonytonka skrivet 11 juli 2012 kl. 14:27:22
Vad tycker ni om Silvia Night (Island 2006)

Underbar person att kunna åsaka sådan kalabalik då folk inte fattade skämtet. Däremot var sången inte bra, fanns tusenfalt bättre det året.

Citat från: Tonytonka skrivet 11 juli 2012 kl. 14:27:22
Verka Serducka (Osäker stavning, Ukraina 2007)

Hat-objekt... Jag kan lyssna på den nu utan att gnissla tänderna, men när den kom ville jag bara kasta ut TV'n från vardagsrummet. Jag älskar låtar som ska vara roliga, men det är något med denna som ger mig rysningar. Dåliga rysningar.

Citat från: Tonytonka skrivet 11 juli 2012 kl. 14:27:22
Frankrike 2008

Haha!! Underbar snubbe! Älskade denna lika mycket som Spaniens det året. Det är sådana låtar jag gillar, som gör parodi på sig själva :D

Citat från: Tonytonka skrivet 11 juli 2012 kl. 14:27:22
Dustin the Turkey (Irrland)

... "Meh". Låten är kass förståss, men man måste beundra Irlands humor och att dem faktiskt röstade vidare skiten. Gav mig ett otroligt gott skratt i alla fall, och fick mig inte att må dåligt som Ukrainas ;)

Citat från: Tonytonka skrivet 11 juli 2012 kl. 14:27:22
...  och Rysslands bidrag 2012?

"Meh" här också. Underbar låt och underbara tanter, kan inte låta bli att dansa när jag hör den! Men det hade ju blivit skandal om den faktiskt vunnit skiten, så jag är glad att Loreen kom och stoppade det. Tycker också att det där med att baka på scen var fullständigt onödigt. Dem kunde ju bara kommit in och vara söta och dansa lite, som dem gjorde först.


För att flika in mer egna frågor, vad tyckte ni om Rysslands bidrag 2010 samt Tysklands bidrag 2007? Många avskyr Ryssland 2010 nämligen, medan jag går runt och riktigt myser åt den. Tyskland 2007 är en av mina favoritlåtar bland ESC, punkt! Troligtvis min favorit från åren 2000-2009.

Lilla My

Citat från: Experten skrivet 11 juli 2012 kl. 09:10:14
jag kände mig illamående av Albaniens bidrag i år :-[
Hur >:( kunde den skrikiga låten hamna på 5:e plats i finalen >:( >:(

Jag håller faktiskt med dig. Älskar låtar/sångare som kan åstakomma smärta och lidande i texten, men inte fan vill jag se en skrikande tant utklädd till en toalett och kalla det att "hon sjunger med känsla". Gav mig bara huvudvärk och näsblod.

Experten

Ungerns bidrag 2007 har lite smärta och sorg i sig, men jag tror nog att du kommer och gilla den...
PS: Du är inte ensam om att gilla låtar/sångare som åstakommer smärta i texten, Gina Dirawi+några till ute i världen som tycker likadant som du...
Ska senare fixa Tysklands bidrag 2007 till dig  ;)

Lilla My

Citat från: Experten skrivet  7 september 2012 kl. 07:49:54
Ungerns bidrag 2007 har lite smärta och sorg i sig, men jag tror nog att du kommer och gilla den...

Jag älskar den. Älskar väldigt många det året, tror det är det bästa året av 2000 - 2009.

Citat från: Experten skrivet  7 september 2012 kl. 07:49:54
Ska senare fixa Tysklands bidrag 2007 till dig  ;)

Du behöver inte fixa någonting, låten finns redan på Youtube och har funnits där ett bra par år ;)

Experten

Citat från: Fantasygold skrivet  7 september 2012 kl. 13:37:21
Jag älskar den. Älskar väldigt många det året, tror det är det bästa året av 2000 - 2009.

Du behöver inte fixa någonting, låten finns redan på Youtube och har funnits där ett bra par år ;)
med bättre kvalitet alltså... ::) ::) ::) ::)

Lilla My