Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Boken om Puh

Startat av Elios, 6 oktober 2019 kl. 21:59:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Är det någon som vet om Ruh, Kanga, Sorken eller någon annan karaktär om dem medverkar i något avsnitt ur serien Boken om Puh Där karaktärerna är dockor? Någon som förresten vet hur dem har filmat det? Alltså är det typ folk under dockorna som styr dem eller så?^^  ::)

Alexander

#1
Citat från: Elios skrivet  6 oktober 2019 kl. 21:59:11
Är det någon som vet om Ruh, Kanga, Sorken eller någon annan karaktär om dem medverkar i något avsnitt ur serien Boken om Puh Där karaktärerna är dockor? Någon som förresten vet hur dem har filmat det? Alltså är det typ folk under dockorna som styr dem eller så?^^  ::)

Ja, Kängu och Ru är med, det vet jag.

Ja, dockor. Personer stoppar in sina armar och styr dom. Dockorna står framför en green screen och personerna som styr dockorna är också klädda i samma gröna färg som green screenen.

Allt som är grönt i verkligheten suddas bort i datorn och ersätts med tre dimensionella bilder av Sjumilaskogen. Vilket gör att de som styr dockorna också försvinner i den färdiga bilden.

Lite bakom kulisserna bilder, för den som är intresserad.  :)

https://m.facebook.com/findingpoohbear/posts/749654271759983

E

Citat från: Alexander skrivet  6 oktober 2019 kl. 22:24:04
Ja, Kängu och Ru är med, det vet jag.
Dom avsnitten där dom är med verkar inte ha dubbats till svenska, undrar varför

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 oktober 2019 kl. 09:32:06
Dom avsnitten där dom är med verkar inte ha dubbats till svenska, undrar varför

Undrar jag med...

Jag minns dock att jag för många år sedan såg en reklam med Boken om Puh på TV där Kängu och Ru förekom och Kängu sa "har ni inte skrivit nåt?", men tyvärr var det för många år sedan för att jag ska kunna komma ihåg hur rösten lät, så jag vet inte om det var Monica Forsberg eller Ayla Kabaca...  :(

Om de hade dubbats till svenska så förutsätter jag att Michael Blomqvist och Rolf Lydahl redan då hade tagit över som Nasse respektive Tiger eftersom att de har spelat de rollerna i samtliga sammanhang sedan 2003 (även om Michael spelade Nasse sedan 2002 och därmed varvade med Pontus Gustafsson)

Annars såg jag Boken om Puh som barn och tycker än idag att den är charmig och underhållande, mest tack vare att Nalle Puh karaktärerna medverkar, annars tycker jag att Mina Vänner Tiger och Nalle Puh på sätt och vis är snäppet vassare, då den har något bättre animation, men den bästa av de tre är givetvis Nya Äventyr med Nalle Puh;)

Men jag håller med om att det är lite mystiskt varför avsnitten med Kängu och Ru inte verkar ha dubbats till svenska, samt varför inte Uggla var med i "Mina Vänner Tiger och Nalle Puh"...

Elios

Citat från: Alexander skrivet  6 oktober 2019 kl. 22:24:04

Lite bakom kulisserna bilder, för den som är intresserad.  :)

https://m.facebook.com/findingpoohbear/posts/749654271759983


Väldigt intressant. Är det likadant i typ Nalle har ett stort blått hus och andra liknande serier?  :P
Håller själv lite på med Green Screen nu faktiskt med lite Youtube videor jag spelar in just nu.  ;D

Vad heter förresten den blå fågeln som medverkar?^^

E

Citat från: Elios skrivet  7 oktober 2019 kl. 12:55:47
Vad heter förresten den blå fågeln som medverkar?^^
Den heter Kessie och hennes röst görs av Jenny Wåhlander, hon är även med i 2 avsnitt av Nya äventyr med Nalle Puh

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 oktober 2019 kl. 10:24:34
Den heter Kessie och hennes röst görs av Jenny Wåhlander, hon är även med i 2 avsnitt av Nya äventyr med Nalle Puh

Där hon spelas av andra personer...

I MediaDubb spelas hon av Lena Ericsson, medan hon i spelas av en annan person i ett avsnitt dubbat av KM Studio på 1990-talet! (och jag vet att det var KM på 1990-talet eftersom jag absolut minns att Olli Markenros var Puhs röst i det avsnittet, däremot vet jag inte vilka som spelade Heff & Steff i det avsnittet då jag inte har deras röster i färskt minne)

Elios

Varför har inte så uppskattad som dom andra serierna om Nalle Puh?  :o