Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Annelie Berg o Charlotte Ardai Jennefors

Startat av TonyTonka, 28 oktober 2008 kl. 20:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Är det inte svårt att skilja på Annelie Berg o Charlotte Ardial Jennefors Röstmässigt? tycker dom har så lika röster.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Soscla

Njae... det tycker jag inte. Jag försöker komma på en bra formulering för att beskriva skillnader i rösterna, men det går inte. Jag tycker inte att de låter så lika, lite kanske, men inte så att det blir svårt.  ::)
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Jag tycker inte heller att Annelie Berg Bhagavan och Charlotte Ardai Jennefors låter alltför lika varann. Däremot hade jag under många år svårt att skilja på Annelie Berg och Annica Smedius, som jag tycker låter ganska lika varann.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 oktober 2008 kl. 23:52:52
Jag tycker inte heller att Annelie Berg Bhagavan och Charlotte Ardai Jennefors låter alltför lika varann. Däremot hade jag under många år svårt att skilja på Annelie Berg och Annica Smedius, som jag tycker låter ganska lika varann.


Vilket kan förklara varför det står fel på en fråga i dubbningshemsidans frågesport i vem är det vi hör i detta klipp är det Annelie Berg, Men det står Annica Smedius.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Tonytonka skrivet  1 mars 2009 kl. 18:36:01
Vilket kan förklara varför det står fel på en fråga i dubbningshemsidans frågesport i vem är det vi hör i detta klipp är det Annelie Berg, Men det står Annica Smedius.
Kan du berätta vilken fråga det är, eller vilken film/serie som ljudklippet i frågan kommer från? Eller kan du åtminstone berätta vilken typ av fråga det var - om det rörde sig om fritextsvar (att själv skriva in svaret) eller en valfråga med några fasta alternativ? Jag måste ha någonting att gå efter för att kunna hitta åt och fixa felet. Det finns nämligen över 500 frågor i frågesporten, och jag kan omöjligen gå igenom varenda fråga för att försöka hitta åt den felaktiga...

Generellt sett är det dock sällsynt att jag gör frågor i frågesporten enbart utifrån röstidentifiering, utan vanligtvis utgår jag också ifrån officiella creditlistor eller dylikt. Men fel kan givetvis uppstå, och det är också möjligt att jag skrivit fel utan att för den skull verkligen ha trott att det var rätt svar. Det har hänt en gång förut att jag råkat markera fel alternativ som rätt svar, även fast det är sällsynt.

TonyTonka

Fasta alternativ. Frågan var:

Vilken Person hör vi i detta klipp? Eller nåt liknande
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Du vet inte vilken film eller serie som ljudklippet kommer ifrån?

Men om det är så att Annica Smedius var markerat som rätt svar när det skulle ha varit Annelie Berg, så går det kanske att söka på det, om det inte är alltför många frågor som har just Annica Smedius som rätt svar...

_Alexander_

Den enda fråga jag sett som innehåller Annelie Berg och Annica Smedius som fasta alternativ, är klippet från Sailor Moon, och där är svaret Annica Smedius, då det är jag själv som gjort klippet. ^^

TonyTonka

Hon säger nåt om en speciel Dans till en dans som ska vara riktigt kul. Charlotte Ardial-Jennefors låter hon som men är inte säker på om hon är annelie berg
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Okej, jag har nu kollat igenom alla frågor med ljudfiler där Annica Smedius markerats som rätt svar (vilket var två stycken till antalet). Klippet du syftar på kommer från My Little Pony - Regnbåge på rymmen (eller egentligen kortfilmen på DVD:n, En vän finns alltid vid din sida), och är med rollfiguren Twinkle Twirl. Spontant tycker jag själv att det låter som Annelie Berg, men enligt den officiella creditlistan från LipSync i England (som administrerade och samordnade de europeiska dubbningarna av My Little Pony) så ska det vara Annica Smedius som spelar Twinkle Twirl. Därför utgick jag ifrån de officiella dokumenten när jag gjorde den frågan till frågesporten.

Just den där kortfilmen dubbades hos Pangstudios (medan alla övriga filmer i serien gjordes av KM Studio), och tyvärr hade de inte kvar uppgifter om den filmen när jag frågade dem.

Jag bifogar ljudfilen ifråga med detta mail, och uppskattar om fler kan komma med utlåtanden om vem det egentligen är som medverkar i klippet.

_Alexander_

Aha, den frågan missade jag.  :P

Det är Annelie Berg, det kan jag sätta mitt liv på, då jag inte tycker Annelie låter alls lik varken Charlotte eller Annica. ^^

TonyTonka

Det låter som Annelie Berg ja, Går det inte att kontakta Annica Smedius och fråga om hon gjorde rollen i den filmen?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

#12
Citat från: _Alexander_ skrivet  2 mars 2009 kl. 15:44:38
Det är Annelie Berg, det kan jag sätta mitt liv på, då jag inte tycker Annelie låter alls lik varken Charlotte eller Annica. ^^
Tack för utlåtandet. Jag var själv skeptisk när jag gjorde frågan, men förutsatte att de officiella listorna trots allt stämde. Men jag litar på dig, och ändrar i frågesporten och creditlistan för filmen - även Annelie Berg medverkar i filmen och spelar några andra roller, så det är fullt möjligt. Det låter märkligt att det skulle stå fel i den officiella creditlistan, men kanske var det så att det var tänkt att Annica Smedius skulle spela rollen men att dubbningsbolaget ändrade sig i sista minuten (efter att dokumenten redan var skrivna).

Om du eller någon annan har tillgång till den här DVD:n, så uppskattar jag om ni kan kolla igenom om de andra rösterna i creditlistan stämmer. Det gäller alltså enbart kortfilmen på DVD:n; huvudfilmens uppgifter kommer från KM Studio, och bör således vara mer tillförlitliga.

Citat från: Tonytonka skrivet  2 mars 2009 kl. 17:41:31
Går det inte att kontakta Annica Smedius och fråga om hon gjorde rollen i den filmen?
Det lär vara näst intill omöjligt för någon att minnas vad de gjorde i den här kortfilmen, då både Annica Smedius och Annelie Berg spelade 2 - 4 olika rollfigurer i samma film. Dessutom bör det vara ett flertal år sedan, i och med att MorganKane/Pangstudios inte hade kvar uppgifter om den.

Elios

När dubbade dessa förtjusande kvinnor senaste filmen tillsammans?