Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2021 kl. 17:06:58
Många förekommande djurläten i amerikanska Familjefilmer är utförda av personer som är experter på att imitera djurljud!  ;)

Några exempel;
- Frank Welker gav röst till bl.a. tigern Rajah, apan Abu, och många många fler
- June Foray gav röst till katten Lucifer
- Marion Darlington gjorde fåglarna i Snövit och De Sju Dvärgarna
- Clarence Nash gav röst till katten Figaro
och mycket mycket mera...

Även Jimmy MacDonald.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2021 kl. 17:06:58
- Clarence Nash gav röst till katten Figaro
Clarence Nash spelade också Tom som då hette Jasper i dom tidiga Tom & Jerry kortfilmerna

gstone

Citat från: MOA skrivet 21 oktober 2021 kl. 21:36:14
Clarence Nash spelade också Tom som då hette Jasper i dom tidiga Tom & Jerry kortfilmerna

Jag trodde han bara jobbade för Disney ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

I förrgår köpte jag Sing 2, Hotell Transylvanien 3 och Trolls 2 Världsturnén på DVD i affären Coop Forum i Jägersro... (likaså också Skrotnisse och Hans Vänner)

Men tyvärr inte Bluray-utgåvorna av de Disney-filmer jag saknar i min samling och inte heller de två nyaste Bluray-utgivna Disney-filmerna (i det fallet Röd och Lightyear...

Disneyfantasten


Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2023 kl. 17:01:21Här är två oroväckande nyheter:

https://www.forskning.se/2023/01/10/tatueringar-cancer

https://www.svd.se/a/Xb5M9o/skippa-spartipset-risk-for-legionellaspridning

Men för att behålla min positivitet så tänkte jag även dela med mig av en rolig artikel som jag hittade förra året (under omkring slutet av augusti);

https://www.nuntium.se/han-sticker-en-nal-bananen-och-se-vad-som-hander-det-har-knepet-ar-superpraktiskt/
Jag är lite skeptisk med det där om tatueringar, man har tatuerat folk i tusentals år, däremot kan en del färger garanterat inte vara bra.

Även om en studie sedan skulle visa att det är så är det bara en studie. Då kommer frågan, om de gör en nu studie kommer den nya studien säga samma sak?

Sedan är studier svåra. Tänk om de som tatuerar sig lever mer hälsosamt i studien eller har genetiskt högre risk medans de som inte har tatueringar (kontrollgruppen), då skulle det kunna ge fel resultat.

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Jag har fortfarande inte sett Dora and The Lost City of Gold ännu, men tycker den ser lovande ut, bättre en den tecknade TV-serien.

Hoppas att de också gör spelfilms-versioner av Små Einsteins och Stanley, de skulle kanske kunna bli bättre än de tecknade...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2023 kl. 22:01:48Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Jag har fortfarande inte sett Dora and The Lost City of Gold ännu, men tycker den ser lovande ut, bättre en den tecknade TV-serien.

Hoppas att de också gör spelfilms-versioner av Små Einsteins och Stanley, de skulle kanske kunna bli bättre än de tecknade...
Jag gillade Dora and The Lost City of Gold.

Jag gillade särklit Dora själv hon var väldigt relaterbar och sympatisk :D

En mycket bra huvudperson enligt mig.

Har dock inte sett filmen dubbade än :-\


Den är väldigt svår att hitta på svenska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2023 kl. 22:30:20Den är väldigt svår att hitta på svenska.
Särskilt svår är den väl inte att hitta, om man bara är beredd att betala en slant. Den finns som digital hyr- och köpfilm på både SF Anytime, Apple iTunes, Rakuten TV och Blockbuster. Men tyvärr saknas ju den svenska dubbningen på de fysiska releaserna.

Jag köpte filmen från Viaplay en gång i tiden, men filmen finns inte kvar där längre så jag gissar att det betyder att jag inte längre kommer åt att se filmen... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2023 kl. 23:11:35Särskilt svår är den väl inte att hitta, om man bara är beredd att betala en slant. Den finns som digital hyr- och köpfilm på både SF Anytime, Apple iTunes, Rakuten TV och Blockbuster. Men tyvärr saknas ju den svenska dubbningen på de fysiska releaserna.


Då väljer jag nog Apple iTunes ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Disneyfantasten


Disneyfantasten


Disneyfantasten

Jag har läst att Oliver Wahlgren nu har blivit pappa!

Det innebär alltså att Pernilla Wahlgren är fyra saker;
- mamma
- faster
- mormor
- farmor

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2023 kl. 10:51:20Jag har läst att Oliver Wahlgren nu har blivit pappa!

Det innebär alltså att Pernilla Wahlgren är fyra saker;
- mamma
- faster
- mormor
- farmor
Inte mormor Bianca Ingrosso har inga barn.