Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Utländska DVD filmer med svenskt tal - (ej släppta i Sverige)

Startat av Jabberjaw, 12 januari 2020 kl. 17:24:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Micha

Fortsätter tråden med en fråga.
Någon som vet om Familjen Jetson finns i utländsk utgåva med svensk dubbning?
Tack för hjälpen,ha det fint.

Daniel Hofverberg

Citat från: Micha skrivet 16 mars 2023 kl. 19:07:06Fortsätter tråden med en fråga.
Någon som vet om Familjen Jetson finns i utländsk utgåva med svensk dubbning?
Tack för hjälpen,ha det fint.
Inte såvitt jag vet. Jag har letat, men har i alla fall inte lyckats hitta någon sådan.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2023 kl. 12:31:13Den tyska DVDn av Kampen om Camelot har svenskt tal.
Bra att veta, ungefär som med den brittiska DVD-utgåvan av Mupparnas Julsaga.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2023 kl. 12:31:13Den tyska DVDn av Kampen om Camelot har svenskt tal.
Ja, då tidiga Warner releaser använder samma skivor i stora delar av Europa.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det verkar finnas en utländsk DVD av Bartok the Magnificent som har svenskt tal :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

salle

Citat från: Jabberjaw skrivet 12 januari 2020 kl. 17:24:15Sammanställer en lista med DVD filmer som jag själv har i min samlarhylla, men som kanske intresserar andra som också letar efter svenska dubbningar. Med andra ord kommer jag försöka lägga till så mycket filmer som möjligt. Har ni filmer så posta gärna dom i tråden så andra kan se och ta hjälp :) :D
Alla filmerna är utgångna men finns att få tag på om man har tålamod (!) Jag kommer fylla i med koreanska DVD släpp , Grekiska och några till när jag har tid. Inklusive fler spanska dvd filmer och några fler länder som jag säkert glömt. Fyll gärna på med saker ni hittat när ni sökt på world wide web.

Tom och Jerry Kids - Säsong 1. spansk utgåva

Castellano, Engelska, Italienska, Danska, Svenska, Tyska, Norska, Finska

Jule Guf - (bl.a Happy Den Lilla Kaninen). dansk utgåva
Enligt en ägare av såväl spanska och italienska utgåvan av Tom & Jerry kids som jag har chattat med så förekommer tydligen den svenska dubbningen på båda utgåvorna. Personen hävdar att dvd-skivorna är identiska.
Den italienska utgåvan finns fortfarande att köpa via t ex amazon.es.
Det står dock i informationen att den bara innehåller svensk text.


luckystar007

Citat från: salle skrivet 18 december 2023 kl. 14:04:55Enligt en ägare av såväl spanska och italienska utgåvan av Tom & Jerry kids som jag har chattat med så förekommer tydligen den svenska dubbningen på båda utgåvorna. Personen hävdar att dvd-skivorna är identiska.
Den italienska utgåvan finns fortfarande att köpa via t ex amazon.es.
Det står dock i informationen att den bara innehåller svensk text.
är du verkligen säker? Jag funderar på att köpa denna dvd 

salle

Citat från: luckystar007 skrivet 19 december 2023 kl. 17:05:44är du verkligen säker? Jag funderar på att köpa denna dvd
Jag är nog inte säker förrän jag tittat på det själv och sett att den innehåller svensk dubb. Ägaren av både spanska och italienska DVDerna för säsong 1 var dock mycket säker på sin sak. 
Kostnaden i det här fallet är ju inte orimligt hög om det inte skulle stämma, ca 9€ + 7€ frakt.

salle

Dock så läser jag Daniels inlägg i början av tråden att han har den italienska utgåvan som inte har svenskt tal. Jag får nog ta frågan en vända till med personen i fråga. Det känns som att något inte riktigt stämmer här.

Jabberjaw

Citat från: salle skrivet 19 december 2023 kl. 19:15:19Dock så läser jag Daniels inlägg i början av tråden att han har den italienska utgåvan som inte har svenskt tal. Jag får nog ta frågan en vända till med personen i fråga. Det känns som att något inte riktigt stämmer här.
Har den italienska DVD utgåvan och min har inte Svenskt ljudspår. Kanske finns fler upplagor isåfall men personen som du pratat med behöver nästan ta en print på DVD menyn...

Det är inte helt lätt heller med den "Spanska" Utgåvan. Folk tror dom har den, men har i själva verket Region 1 Mexikanska utgåvan. Den enda utgåvan som e den rätta är Region 2 DVD utgåvan från Madrid. Los collecion tom. Y Jerry. Asin numret finns på Amazon.es och längre bak i tråden.

Har faktiskt inte öppnat mitt exemplar av den Spanska filmen. :-[ Så har inte fler svar i nuläget.

salle

Citat från: Jabberjaw skrivet 19 december 2023 kl. 19:54:04Har den italienska DVD utgåvan och min har inte Svenskt ljudspår. Kanske finns fler upplagor isåfall men personen som du pratat med behöver nästan ta en print på DVD menyn...

Det är inte helt lätt heller med den "Spanska" Utgåvan. Folk tror dom har den, men har i själva verket Region 1 Mexikanska utgåvan. Den enda utgåvan som e den rätta är Region 2 DVD utgåvan från Madrid. Los collecion tom. Y Jerry. Asin numret finns på Amazon.es och längre bak i tråden.

Har faktiskt inte öppnat mitt exemplar av den Spanska filmen. :-[ Så har inte fler svar i nuläget.
Jag förstår, han skriver att han har den spanska och den italienska som tidigare nämnt och menar att de är identiska.
Jag ska be honom skicka en bild på menyn. Han har lagt undan filmen, men skulle leta fram den under julledigheten sa han.

Du planerar inte att öppna ditt exemplar då?

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 19 december 2023 kl. 19:54:04Har faktiskt inte öppnat mitt exemplar av den Spanska filmen. :-[ Så har inte fler svar i nuläget.
Det vore bra om du kunde öppna ditt exemplar, så vi får veta om den verkligen har svenskt ljudspår eller om det bara står fel på omslaget.

Det är ju tyvärr inte helt ovanligt med tryckfel, så att ett omslag säger svenskt tal behöver inte nödvändigtvis betyda att den verkligen har det. Jag har ju exempelvis den tyska DVD-utgåvan av Det var en gång en skog, som enligt omslaget ska ha svenskt tal; men i verkligheten har den bara svensk text...

Citat från: salle skrivet 19 december 2023 kl. 19:15:19Dock så läser jag Daniels inlägg i början av tråden att han har den italienska utgåvan som inte har svenskt tal. Jag får nog ta frågan en vända till med personen i fråga. Det känns som att något inte riktigt stämmer här.
Mitt exemplar har som sagt inte svenskt tal, bara svensk text, men jag kan ju i och för sig inte utesluta möjligheten att det finns fler upplagor av den italienska utgåvan så att tidigare eller senare upplagor har svenskt tal. Däremot förstår jag inte riktigt varför man skulle ta bort eller lägga till svenska ljudspår vid andra pressningar av samma utgåva...

Men jag är lite milt skeptisk till uppgifterna om svenskt tal, i och med att den svenska DVD-utgåvan har spanskt och italienskt tal, men däremot bara svensk text - därför känns det ju som att det borde vara exakt samma skivor som såldes i Sverige och som även säljs i Spanien och Italien...

luckystar007

Citat från: Jabberjaw skrivet 19 december 2023 kl. 19:54:04Har den italienska DVD utgåvan och min har inte Svenskt ljudspår. Kanske finns fler upplagor isåfall men personen som du pratat med behöver nästan ta en print på DVD menyn...

Det är inte helt lätt heller med den "Spanska" Utgåvan. Folk tror dom har den, men har i själva verket Region 1 Mexikanska utgåvan. Den enda utgåvan som e den rätta är Region 2 DVD utgåvan från Madrid. Los collecion tom. Y Jerry. Asin numret finns på Amazon.es och längre bak i tråden.

Har faktiskt inte öppnat mitt exemplar av den Spanska filmen. :-[ Så har inte fler svar i nuläget.
Hoppas verkligen att du öppnar den en dag och att den har alla ljudspår. Finsk dubbning gjordes endast för VHS och har inte sett kastiliansk dubbning jag är verkligen intresserad av denna konstiga DVD!