Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tom & Jerry

Startat av Scoobydoofan1, 21 mars 2020 kl. 14:44:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Erika skrivet 22 oktober 2020 kl. 15:05:15
Jo, det finns flera olika dubbningar (t. ex. Lilla Sportspegelns ökända lektordubbning), men Cartoon Network (och kanske någon mer kanal eller streamingtjänst) har i första hand valt att visa de klassiska kortfilmerna i otextad originalversion.
Jag saknar att svt sänder tom och Jerry med Lilla Sportspegelns dubbning på svt.
Den dubbning är nostalgisk.
Jag tycker att svt kan köpa in igen tom och Jerry då kan dom visa på svt barn/svt play då kan nya generationen kan också titta på med Lilla Sportspegelns dubbning.
Jag vet inte att Lilla Sportspegelns dubbning är bevakning i arkivet på svt eller någon annanstans.

Scoobydoofan1

Trodde dom visade engelska dubbning istället för svensk dubbning.

Scoobydoofan1

Tycker nån att dom borde visa dom gamla tom & Jerry avsnitten från Hannah barbera perioden med alla scener och orginaldubb?

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 november 2020 kl. 17:26:51
Tycker nån att dom borde visa dom gamla tom & Jerry avsnitten från Hannah barbera perioden med alla scener och orginaldubb?
Originaldubb vet jag int men ändå

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 16 november 2020 kl. 17:36:11
Originaldubb vet jag int men ändå
Dom nya saknar allting dom gamla hade, inklusive humor. Dom är också inte så "bra" jämfört med dom äldre avsnitten.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 november 2020 kl. 17:37:24
Dom nya saknar allting dom gamla hade, inklusive humor. Dom är också inte så "bra" jämfört med dom äldre avsnitten.

FEL
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

Här är första trailern får den nya biofilmen om Tom och Jerry


https://www.youtube.com/watch?v=ig1AWUbw0hQ

Detta är ingen billig dvd sörja :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet 17 november 2020 kl. 18:19:18
Här är första trailern får den nya biofilmen om Tom och Jerry


https://www.youtube.com/watch?v=ig1AWUbw0hQ

Detta är ingen billig dvd sörja :D
Det är ändå sörja.

MOA


Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 17 november 2020 kl. 21:38:42
Skärp dig
Tack för försvaret. Förstår inte varför andra inte få ha åsikter om den nya filmen.

Scoobydoofan1

Såg på trailern på filmen och undrar hur mer lågt warner bros kan sjunka med tom och Jerry? Redan nu så har deras filmer spolats ner toaletten, dom försöker nå högpunkten som Hannah barbera gjorde i början av franchisen tills båda gick bort samma sak med Scooby doo franchisen, men hittills så har dom inte lyckats så bra.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 december 2020 kl. 19:26:59
Såg på trailern på filmen och undrar hur mer lågt warner bros kan sjunka med tom och Jerry? Redan nu så har deras filmer spolats ner toaletten, dom försöker nå högpunkten som Hannah barbera gjorde i början av franchisen tills båda gick bort samma sak med Scooby doo franchisen, men hittills så har dom inte lyckats så bra.
Nä men int lika dåligt som den fruktansvärda perioden jag skrivit om

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 11 december 2020 kl. 23:40:54
Nä men int lika dåligt som den fruktansvärda perioden jag skrivit om
Är det här under 70 talet med djurplågeri?

MOA