Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Raya och Den Sista Draken (2021)

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2019 kl. 08:12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 oktober 2020 kl. 12:38:01
Risken för att Disney skulle gå i konkurs är nog minimal. De har så många olika verksamheter som drar in pengar att de har råd att fortsätta även om någon del tillfälligtvis skulle blöda pengar.

Värre är det då för biografägarna. Men så länge som det finns folk som är villiga att betala pengar för ett biobesök kommer det att finnas biografer. Om bolagen som driver biograferna går i konkurs kommer nya kapitalstarka ägare att ta över om de ser möjligheter att tjäna pengar, d.v.s. det måste finnas kundunderlag. Finns det inte det kommer det inte heller att finnas några biografer i framtiden.

Jag kanske var otydlig, jag menade biograferna, men det borde jag ha sagt dock...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 oktober 2020 kl. 12:39:51
Jag kanske var otydlig, jag menade biograferna, men det borde jag ha sagt dock...

Jag kommer fortsätta gå på bio :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten



Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2020 kl. 17:23:43
Det ser ut som att det kommer bli en bra film :)

Definitivt!

Undrar vilka som skulle kunna tänkas dubba Raya, det kanske blir en överraskning när filmen väl sänds på bio, kanske någon som dubbat förut, kanske någon ny som aldrig dubbat...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 oktober 2020 kl. 17:29:49
Definitivt!

Undrar vilka som skulle kunna tänkas dubba Raya, det kanske blir en överraskning när filmen väl sänds på bio, kanske någon som dubbat förut, kanske någon ny som aldrig dubbat...
Jag har för mig att hon som gör Rayas engelska röst även är med i Croodarna 2 så det kanske blir samma person som dubbar henne i båda filmerna

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2020 kl. 17:35:25
Jag har för mig att hon som gör Rayas engelska röst även är med i Croodarna 2 så det kanske blir samma person som dubbar henne i båda filmerna

Dubbelkollade just och du har faktiskt rätt i det du sa! (det förefaller som att Clara Folkebo spelar Dawn i Croodarna 2 så kanske även här)

Trots allt spelades både Max Medici och Bob av Danny DeVito och även på svenska fick de samma röst (Calle Carlswärd), jag har ännu inte sett Den Fantastiska Ivan, men det finns en möjlighet att jag ändå gör det...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2020 kl. 17:35:25
Jag har för mig att hon som gör Rayas engelska röst även är med i Croodarna 2 så det kanske blir samma person som dubbar henne i båda filmerna

Eller så vill  dom ha något större namn :D

Eftersom det är huvudrollen kanske Disney vill ha en kändis ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2020 kl. 19:02:03
Eller så vill  dom ha något större namn :D

Eftersom det är huvudrollen kanske Disney vill ha en kändis ;)

Precis som med Molly Sandén i Trassel, Amy Diamond Deasismont i Modig, Wiktoria Johansson i Vaiana, osv.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 oktober 2020 kl. 19:08:10
Precis som med Molly Sandén i Trassel, Amy Diamond Deasismont i Modig, Wiktoria Johansson i Vaiana, osv.

EXAKT, För sådna stora Prinsess-likande roller brukar Disney vilja ha kända person.

Jag skulle även kalla   Lizette Pålsson som gjord Askungen som kände !Han är i alla fall välkänd nog för att min mamma skule känna igen hennes namn ;)

Även Malmberg var känd när hon gjord Ariel ven om hon kanske inte var lika stor som Sissel Kyrkjebø :D ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Har sett trailern, och jag tycker att Raya påminner om Vaiana.

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 24 oktober 2020 kl. 12:50:58
Har sett trailern, och jag tycker att Raya påminner om Vaiana.
I trailern stod det ju att den är gjord av skaparna bakom Frost och Vaiana

clara liljeberg

så draken är en vattendrake och att raya är den nya prinsessan så antar jag att det kommer att blir fler sånger eftersom prinsessor brukar sjunga bra sånger.

Simon Axelsson

Trailern finns svenskdubbad nu, ivarjefall på Filmstadens hemsida. Någon som kan identifiera Rayas röst?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

RC