Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneys Mulan (live-action, 2020)

Startat av gstone, 5 oktober 2016 kl. 08:33:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2020 kl. 14:25:43
Man kan ju verkligen fråga sig hur många som abonnerar på Disney+ som är beredd att köpa filmen för så mycket som ca 260 svenska kronor, för att se filmen nu; när den ändå kommer släppas på tjänsten om två månader utan extra kostnad...?

Tre månader, i övrigt håller jag med dig.

Den är något billigare i Storbritannien där priset är satt till GBP 19,99 - c:a 232 svenska kronor. Men det är fortfarande hutlöst, och fullständigt otänkbart för mig att betala. Spelfilmen Mulan är ingen speciellt stor eller viktig film som jag ser det. När den kommer i det ordinarie utbudet som ingår i abonnemangspriset på Disney+ kommer jag antagligen att se den, inte förr.

Man kan ju hoppas att det blir väldigt få som nappar på det här erbjudandet så att Disney inser att det inte är rätt väg att gå.

Daniel Hofverberg

Ursäkta, jag skrev tydligen fel i hastigheten. Men 260 kr är ändå hutlöst för något man ändå kommer få tillgång till om tre månader, när man nu faktiskt vet ett datum i förväg.

Jag hoppas också att väldigt få nappar, så att Disney inser att det här är fel väg att gå - att ta mer än dubbla priset jämfört med en biobiljett för att få en mycket sämre upplevelse än på bio, och se en film via en streamingtjänst som man inte ens "äger" som videofil... :(

Det hade varit tillräckligt dyrt om man hade fått filmen som en DRM-fri videofil, så man hade kunnat göra vad man vill med den; men som det är nu kan det ju inte jämföras med ett köp då man bara kan streama filmen på nätet och det kräver ett aktivt abonnemang.

Själv är jag intresserad av Mulan, och hade med all säkerhet kostat på en biobiljett för att se filmen på bio om den hade gått upp på biografen i Skellefteå. Men i avsaknad av biopremiär, så kommer jag i så fall vänta tills december för att se filmen på Disney+ - för det är fullständigt otänkbart att betala en sådan hutlös summa för att få se en film under en begränsad tid och inte ens äga filmen.

Samlaren

Det här handlar inte om en svensk dub. Men jag misstänker starkst att den filmen är dubbad till Engelska men har tagit bort Mandarin som orginal språket och sattengelska som Original språk.

Jag såg på filmen igår och den såg dubbad ut.

Simon Axelsson

Citat från: Samlaren skrivet  5 september 2020 kl. 14:34:26
Det här handlar inte om en svensk dub. Men jag misstänker starkst att den filmen är dubbad till Engelska men har tagit bort Mandarin som orginal språket och sattengelska som Original språk.

Jag såg på filmen igår och den såg dubbad ut.

Tror knappast att den är dubbad från mandarin till engelska
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Har inte vi redan en tråd om den här filmen?
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  6 september 2020 kl. 00:52:08
Har inte vi redan en tråd om den här filmen?

Jo, Samlaren startade en till för att hen tyckte att filmen såg ut att vara dubbad från mandarin till engelska. Ingen aning om varför hen inte bara skrev det i den tråd vi redan har
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

#156
Tror ni filmen går upp på bio när det lugnat sig? (vilket jag hoppas på eftersom såna här filmer ska upplevas på stora duken)

Om den inte gör det ska jag nog aldrig se filmen för man får inte samma känlsa när man ser en biofilm på detta sätt

Har för mig Disney sa att detta är första och sista gången dom släpper en biofilm direkt på streaming

Har också hört att många biografägare etc blev arga över detta beslut

Allt är så konstigt bara

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 september 2020 kl. 11:34:59
Tror ni filmen går upp på bio när det lugnat sig? (vilket jag hoppas på eftersom såna här filmer ska upplevas på stora duken)

Nej, det tror jag inte. Inte på biografer ägda av Filmstaden ivarjefall. Dessutom har ju filmer redan börjat släppas, så på sätt och vis är det lugnt redan nu.

Filmen släpps i Sverige direkt på Disney + den 4 december vad jag har höry.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

På Disney+ svenska sajt finns information om att filmen kommer att släppas för streaming den 4 december. Till skillnad från bl.a. USA och Storbritannien finns ingen möjlighet att betala för "Premier Access" och se den redan nu.

TrondM

Dette er for meg det største mysteriet med Disney+ lanseringen. Hvorfor fikk ikke kinoene vise Mulan hvis Disney uansett ikke ville selge Premier Acceses til den på Disney+ her i Norden? Det er helt uforståelig for meg.

Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet 15 september 2020 kl. 11:13:07
Dette er for meg det største mysteriet med Disney+ lanseringen. Hvorfor fikk ikke kinoene vise Mulan hvis Disney uansett ikke ville selge Premier Acceses til den på Disney+ her i Norden? Det er helt uforståelig for meg.
Jag tycker också det är väldigt märkligt att inte låta Mulan gå upp på biografer här, när filmen ändå inte går att köpa i förväg på Disney+ i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Trots allt dröjer det ju tre månader innan filmen släpps via streaming, och det lär väl vara hyfsat många som är beredd att betala för att se filmen på en stor bioduk före det...

Trots allt är ju 3 månader ungefär lika lång tid som det brukar dröja från en biopremiär tills dess att samma film släpps på DVD/Blu-Ray, eller åtminstone skiljer det inte mycket.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2020 kl. 15:31:58
Jag tycker också det är väldigt märkligt att inte låta Mulan gå upp på biografer här, när filmen ändå inte går att köpa i förväg på Disney+ i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Trots allt dröjer det ju tre månader innan filmen släpps via streaming, och det lär väl vara hyfsat många som är beredd att betala för att se filmen på en stor bioduk före det...

Trots allt är ju 3 månader ungefär lika lång tid som det brukar dröja från en biopremiär tills dess att samma film släpps på DVD/Blu-Ray, eller åtminstone skiljer det inte mycket.

Håller med !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2020 kl. 23:01:03
Tror ni nya Mulan dubbas till svenska ?
Det finns en chans att den kan dubbas till Disney +.

gstone

#164
Kommer Mulan(2020) att dubbas ?? !

Undvik stor storlek, tack... /Erika
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.