Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 oktober 2020 kl. 07:26:45
FreeGrabApp har kommit ut med en produkt som påstås kunna ladda ner från Disney+.
https://freegrabapp.com/product/free-disney-plus-download/

Takk for tipset. Jeg har testet gratisversjonen (som bare lar deg laste ned i 360p), og det ser lovende ut.

Citat från: Anders M Olsson
Sen är det ju så att inget av deras program egentligen laddar ner någonting även om de har ordet "download" i namnet. Det är egentligen en sorts avancerad skärminspelning där de fångar videon från en inbyggd, osynlig webbläsare. Resultatet brukar dock bli bättre än med vanliga skärminspelare eftersom de kan synkronisera inspelningen till 100% med webbläsaren så att inga bildrutor blir dubblerade eller går förlorade.

Er du sikker på det? Det tok bare 10 minutter å laste ned et 30 minutter langt program. Om de spiller av programmet til et virtuelt skjermbuffer, så ville jeg forventet at nedlastingstiden ville være lik avspillingstid. Hensikten med å gjøre det på denne måten, er jo at programmet ikke klarer å dekryptere innholdet selv, men må bruke den offisielle avspilleren. Da virker det merkelig for meg om rippeprogrammet kan få avspilleren til å spille av videoen i tre ganger normal hastighet. I tillegg skal videoen encodes på nytt. Å encode en 360p-fil i 72 frames per sekund, er ikke umulig. Men, de sier jo også at gratisversjonen laster ned saktere enn betalversjonen, så jeg forventer minimum en dobling i hastighet, selv med 720p og 1080p videoer. Og, jeg tror ikke PCen min vil klare å encode 720p i 144fps, selv med intel Quick Sync Video. Så, sånn rent umiddelbart, virker det for meg som at programmet faktisk laster ned og dekrypterer videoene. 

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet  2 november 2020 kl. 03:38:09
Er du sikker på det? Det tok bare 10 minutter å laste ned et 30 minutter langt program. Om de spiller av programmet til et virtuelt skjermbuffer, så ville jeg forventet at nedlastingstiden ville være lik avspillingstid.

Ja, jag är säker.

Den inbyggda webbläsaren heter Qt WebEngine som i sin tur bygger på Chromium. Det går utmärkt att köra webbläsaren i högre hastighet än när en människa tittar på filmen. Även långsammare om det skulle behövas för att hinna med att koda in videon. Med en egen webbläsare har programmet full kontroll och kan ta varje bildruta i sin egen takt - snabbare eller långsammare än realtid. Hur fort det verkligen går beror på hur kraftfull CPU man har.

Titta på Aktivitetshanteraren i din dator medan du laddar ner en video med FreeGrabApp så ser du att den använder väldigt mycket CPU eftersom den kodar om videon. Jämför med ett riktigt nerladdningsprogram som AnyStream som nästan inte använder någon CPU-kraft alls! Tyvärr kan AnyStream inte ladda ner från Disney+, bara från Netflix och Prime Video, men Disney+ finns på önskelistan till en kommande version.

(Även den senaste versionen av Audials - som använder Firefox, Chrome eller Edge för att rendera videon - har möjlighet att ställa in upp till dubbla hastigheten för skärminspelning beroende på hur kraftfull CPU man har. Men det är betydligt osäkrare och mera CPU-intensivt att förlita sig på en fristående webbläsare.)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  1 november 2020 kl. 21:52:03
Jag kan inte se Artmis Fowl  >:(

Den finns inte på Disney+ här i Sverige ännu. Den har premiär på fredag den 6 november.

Om du vill se den redan nu måste du använda VPN till något land där den redan är släppt, t.ex. USA.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 november 2020 kl. 15:32:38
Den finns inte på Disney+ här i Sverige ännu. Den har premiär på fredag den 6 november.

Om du vill se den redan nu måste du använda VPN till något land där den redan är släppt, t.ex. USA.

Men det är via VPN !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 november 2020 kl. 15:32:38
Den finns inte på Disney+ här i Sverige ännu. Den har premiär på fredag den 6 november.

Om du vill se den redan nu måste du använda VPN till något land där den redan är släppt, t.ex. USA.

Det råkar vist ha blivit svenska tror jag :-[ :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Vet nån vad som händer med luftens hjältar? Finns det nåt nytt information om den serien? Om den serien kommer till Disney+?

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 november 2020 kl. 17:09:47
Vet nån vad som händer med luftens hjältar? Finns det nåt nytt information om den serien? Om den serien kommer till Disney+?

När jag frågade ville de inte ge information mer än att det kommer men när vet de inte. Inte heller svarade de på om dubbning.

Scoobydoofan1

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet  2 november 2020 kl. 19:59:36
När jag frågade ville de inte ge information mer än att det kommer men när vet de inte. Inte heller svarade de på om dubbning.
Situationen när det gäller den serien är frustrerande, vi väntar och frågar och får inget svar tillbaka, undrar vad det är som händer med "luftens hjältar".

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 november 2020 kl. 17:09:47
Vet nån vad som händer med luftens hjältar? Finns det nåt nytt information om den serien? Om den serien kommer till Disney+?
Luftens hjältar finns på Disney+ i de flesta länder i världen utanför Norden, men senast jag kollade hade många avsnitt fortfarande maskinöversatta undertexter via Google Translate. Så att serien dröjer i de nordiska länderna hoppas och tror jag beror på att de maskinöversatta texterna bara varit tillfälliga och att de väntar på att avsnitten ska textas seriöst av en översättningsbyrå (troligen SDI Media) - i och med antalet avsnitt lär det säkert ta ett litet tag...

Men varför serien inte har skandinaviska ljudspår, då merparten av serien trots allt har släppts på DVD i Skandinavien med skandinaviska ljudspår, har jag ingen aning om. Svårt att säga om det kommer tids nog, eller om Disney har gett upp hoppet om att hitta åt de skandinaviska ljudbanden och därför beställt textning istället...

Scoobydoofan1

#1632
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2020 kl. 21:03:56
Luftens hjältar finns på Disney+ i de flesta länder i världen utanför Norden, men senast jag kollade hade många avsnitt fortfarande maskinöversatta undertexter via Google Translate. Så att serien dröjer i de nordiska länderna hoppas och tror jag beror på att de maskinöversatta texterna bara varit tillfälliga och att de väntar på att avsnitten ska textas seriöst av en översättningsbyrå (troligen SDI Media) - i och med antalet avsnitt lär det säkert ta ett litet tag...

Men varför serien inte har skandinaviska ljudspår, då merparten av serien trots allt har släppts på DVD i Skandinavien med skandinaviska ljudspår, har jag ingen aning om. Svårt att säga om det kommer tids nog, eller om Disney har gett upp hoppet om att hitta åt de skandinaviska ljudbanden och därför beställt textning istället...
Dom har ju dvd utgåvorna ändå, det är bara 50 ut av 65 avsnitt, dom kan inte vara så lata med det eller? Dom kunde ju släppa dvd avsnitten och leta efter dom 15 saknade ljudspåren för norden och andra länder.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 november 2020 kl. 21:11:45
Dom har ju dvd utgåvorna ändå, det är bara 50 ut av 65 avsnitt, dom kan inte vara så lata med det eller?
Det var ju trots allt över 7 år sedan DVD-utgåvorna släpptes (våren, sommaren och hösten 2013), så det kan ju faktiskt ha hänt någon sedan dess - problem att hitta åt mastringarna, problem att synka över ljudspåren från DVD-skivorna till Disney+ versioner eller till och med nyupptäckta rättighetsproblem.

Eller så har Disney i USA glömt bort att serien faktiskt har släppts på DVD; säker kan man ju aldrig vara...

Det är hursomhelst inte mycket vi kan göra åt saken just nu, utan jag kan bara rekommendera att så många som möjligt skickar in feedback till Disney och föreslår att de lägger till Luftens hjältar med skandinaviska ljudspår.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2020 kl. 21:23:42
Det var ju trots allt över 7 år sedan DVD-utgåvorna släpptes (våren, sommaren och hösten 2013), så det kan ju faktiskt ha hänt någon sedan dess - problem att hitta åt mastringarna, problem att synka över ljudspåren från DVD-skivorna till Disney+ versioner eller till och med nyupptäckta rättighetsproblem.

Eller så har Disney i USA glömt bort att serien faktiskt har släppts på DVD; säker kan man ju aldrig vara...

Det är hursomhelst inte mycket vi kan göra åt saken just nu, utan jag kan bara rekommendera att så många som möjligt skickar in feedback till Disney och föreslår att de lägger till Luftens hjältar med skandinaviska ljudspår.
Du kanske har rätt om att dom har glömt, men dom borde ha en hel katalog om det, plus hur kan nya rättighetsproblem påverka serien? Kanske det skulle också vara anledningen varför dom inte släppte dom saknade 15 avsnitt från dvd utgåvorna från norden.