Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Jag vill gnälla på Hesa Fredrik som väckte mig ur min middagslur

Elios

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 september 2022 kl. 15:03:43Jag vill gnälla på Hesa Fredrik som väckte mig ur min middagslur
Sov du så gott då? ^^

Disneyfantasten

Jag fattar inte varför rundmaskar, bandmaskar, ringmaskar, spolmaskar, hjärnparasiter, rabies, demens, diabetes, Covid-19, svinpest, svininfluensa, allergier (t.ex. mot mat och djur), kaninpest och liknande måste finnas överhuvudtaget, de är inte till någon nytta alls varken mot människorna, djuren eller naturen...

Tänk vad bra det vore om alla dessa var 100% ICKE-existerande!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 september 2022 kl. 17:12:03Jag fattar inte varför rundmaskar, bandmaskar, ringmaskar, spolmaskar, hjärnparasiter, rabies, demens, diabetes, Covid-19, svinpest, svininfluensa, allergier (t.ex. mot mat och djur), kaninpest och liknande måste finnas överhuvudtaget, de är inte till någon nytta alls varken mot människorna, djuren eller naturen...

Tänk vad bra det vore om alla dessa var 100% ICKE-existerande!
Världen hade varit helt annorlunda,mycket bättre,utan dessa problem

gstone

Jag önskar det var jul snart !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred


gstone

Jag önskar inte bhövde flytta :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 september 2022 kl. 17:12:03Jag fattar inte varför rundmaskar, bandmaskar, ringmaskar, spolmaskar, hjärnparasiter, rabies, demens, diabetes, Covid-19, svinpest, svininfluensa, allergier (t.ex. mot mat och djur), kaninpest och liknande måste finnas överhuvudtaget, de är inte till någon nytta alls varken mot människorna, djuren eller naturen...

Tänk vad bra det vore om alla dessa var 100% ICKE-existerande!

Just det, salmonella också.

MOA


Disneyfantasten


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 september 2022 kl. 08:02:14Men du har antagligen hört talas om den, Den sprids genom dryck och mat som har hanterats på ett felaktigt sätt. De flesta får lindriga besvär som snabbt går över. Du kan få hög feber och diarré. Man får den ofta utomlands men den finns i Sverige också det är därför man till exempel behöver tillaga kyckling ordentligt.

Sen kan det också förekomma från saliv av bl.a. råttor och möss.

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 september 2022 kl. 08:42:28Sen kan det också förekomma från saliv av bl.a. råttor och möss.
Är det inte fåglar den är vanligast hos, katten som är ute och jagar fåglar och blir bajsade på kan efter sin tvätt med tunga få salmonella.

Även bekant som jobbar som vaktmästare som rensar fågelbon från tak har även fått salmonella två gånger. Men annars är det via maten, dock provtestas kyckling med jämna mellanrum men det kan då slinka vidare en, men så länge man använder samma skärbräda enbart för kyckling och diskar noga före och efter och tillagar tills den är helt genomstekt så är risken liten att man blir sjuk. Då ska de inte ligga i vatten, vi spritar till och med efteråt för att vara på säkra sidan.

Ägg är dock bättre testade och tvättas också så de inte ska finnas på skal, däremot är jag osäker på om innehållet i ägget dock, jag gillar löskokt äggula men jag tar inga risker utan gör omelett istället för att vara säker. Hade salmonella som ung och var nära på att få uttorkning, fick det via en av Rene Voltaires produkt, så litar inte på det företaget. De har även påträffats för ett par år sedan också igen, så de är nog inte så seriösa som har veganska produkter med salmonella i sig.

Marcusen

Jag vill gnälla på Davidshallsgatan och vad kommunen gjort med den!

Goliat

Citat från: Marcusen skrivet 11 september 2022 kl. 11:39:07Jag vill gnälla på Davidshallsgatan och vad kommunen gjort med den!
Berätta. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 11 september 2022 kl. 11:39:07Jag vill gnälla på Davidshallsgatan och vad kommunen gjort med den!
Och var ligger den...? Jag känner i alla fall inte till någon sådan gata i Skellefteå kommun, så på ett globalt forum är det nog en fördel om du talar om vilken ort du syftar på. :)

(Dessutom kan det faktiskt finnas gator med samma namn på flera orter i landet, och vi vill ju inte peka ut någon "oskyldig" kommun - jag vet exempelvis att de flesta gatunamn i Ursviken utanför Skellefteå även förekommer i Stockholm)