Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney

Startat av TonyTonka, 15 januari 2009 kl. 20:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 november 2018 kl. 15:13:11
Menar du att Manny spelas av Andreas. Han spelas i själva verket av Albin Flinkas. Däremot spelas skruvmejseln Philip av Andreas

Jaså, är du säker? Jag var övertygad om att jag hade läst på Disneyania att det var Manny som spelades av Andreas Rothlin Svensson...

När jag tänker på det så tror jag också att krokodilen i Djungelhjul spelades av Anders Öjebo utifrån hur jag kommer ihåg rösten...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 november 2018 kl. 17:47:46
Jaså, är du säker? Jag var övertygad om att jag hade läst på Disneyania att det var Manny som spelades av Andreas Rothlin Svensson...

När jag tänker på det så tror jag också att krokodilen i Djungelhjul spelades av Anders Öjebo utifrån hur jag kommer ihåg rösten...

Det stämmer att det är Albin Flinkas som gör rösten till Händige Manny.
https://www.d-zine.se/tv/haendigemanny.htm#roester

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 20 november 2018 kl. 18:04:16
Det stämmer att det är Albin Flinkas som gör rösten till Händige Manny.
https://www.d-zine.se/tv/haendigemanny.htm#roester

Nu förstår jag varför jag blandade ihop honom, han stod nämligen högst upp i creditlistan och därför trodde jag att han gjorde titelrollen...

moviefan

Kommer Olofs Frostiga Äventyr att släppas på dvd/bluray här i framtiden ?   (Den ska finnas på Itunes, har jag för mig)

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 20 november 2018 kl. 19:53:55
Kommer Olofs Frostiga Äventyr att släppas på dvd/bluray här i framtiden ?   (Den ska finnas på Itunes, har jag för mig)

Jag tror (och hoppas verkligen) att den gör det...

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 november 2018 kl. 19:55:48
Jag tror (och hoppas verkligen) att den gör det...

Vore najs om den släpptes innan jul.  Antar att den kommer att visas på Disney kanalerna i år igen.  Kanske de släpper den nästa jul, eller efter denna jul. Den är bättre än Frostfeber, och har mer koppling till långfilmen. 

gstone

Jag hoppas Isabella Löwengrip gör en röst i Ralph Breaks the internet ? Jag tycker det vore passand.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 november 2018 kl. 21:02:05
Jag hoppas Isabella Löwengrip gör en röst i Ralph Breaks the internet ? Jag tycker det vore passand.

Vi får se, jag ser grymt framemot filmen...

Vilka sammanhang har förresten Isabella Löwengrip varit med i?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2018 kl. 21:03:30
Vi får se, jag ser grymt framemot filmen...

Vilka sammanhang har förresten Isabella Löwengrip varit med i?

Hon har inte dubbat. Mon är en mycket känd bloggare och filmen är om internet så jag tyckte det passar bra. Min Syster följer hennes blogg. Hon går oftas under namnet Blondinebella.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Nu har Walt Disney Animation Studios & Pixar Animation Studios hittills två animerade storfilmer där både amerikanska och svenska premiärer är stämplade; Toy Story 4 (amerikansk premiär 2019-06-20 och svensk premiär 2019-08-30) och Frost 2 (amerikansk premiär 2019-11-22 och svensk premiär 2019-12-25)...

Walt Disney Animation Studios har även fyra otitlade filmer på lager;
- en film som är planerad att ha premiär 2020-11-25
- en film som är planerad att ha premiär 2021-11-24
- en film som är planerad att ha premiär 2022-11-23
- samt även en film med obestämt datum som ska vara skapad av Lin-Manuel Miranda och Byron Howard

(jag skulle gissa att nästa år så kommer Disney att avslöja lite mer om filmerna och dess titlar, hoppas att en av dem är en uppföljare till Zootropolis och att flera är originella)

Pixar Animation Studios har även sex otitlade filmer på lager;
- en film som är planerad att ha premiär 2020-03-06
- en film som är planerad att ha premiär 2020-06-19
- en film som är planerad att ha premiär 2021-06-18
- en film som är planerad att ha premiär 2022-03-18
- en film som är planerad att ha premiär 2022-06-17
- samt även en film med obestämt datum

(jag skulle gissa att nästa år så kommer Disney & Pixar att avslöja lite mer om filmerna och dess titlar, hoppas att flera av titlarna är originella, även om jag inte har något emot ifall de kommer med en och annan uppföljare)

Av Disneys remakes så är det hittills sju stycken som fått bestämda premiärer; Dumbo (premiär 2019-03-29), Aladdin (amerikansk premiär 2019-05-24 och svensk premiär 2019-05-22), Lejonkungen (amerikansk premiär 2019-07-19 och svensk premiär 2019-07-17), Lady och Lufsen (premiär på streaming 2019), Svärdet i Stenen (premiär på streaming 2019), Mulan (premiär 2020-03-27) och Maleficent 2 (2020-05-29) och så planerad även Djungelboken 2 (som troligen kommer att ha premiär 2019)

Utöver dessa, så har Disney även andra remake-filmer på gång som hittills ej har fått bestämda premiärdatum;
- Cruella
- Snövit och De Sju Dvärgarna
- Pinocchio
- Peter Pan
- Den Lilla Sjöjungfrun
- Lilo och Stitch
- Tink
- Genies
- Rosenröd
(dessutom så kanske Disney gör en remake till Ringaren i Notre Dame)

(jag hoppas att Disney nästa år avslöjar när/om filmerna kommer att ha premiär, så förhoppningsvis får vi det här överstökat...)

(jag nämnde inte Night on Bald Mountain, Nottingham & Hood eller The Chronicles of Prydain, då jag inte alls tror att dessa kommer att vara direkta upprepningar på de tidigare filmerna)

(när det kommer till Cruella, Tink och Genies så är dessa - liksom Maleficent - mest spinoffs på tidigare filmer...)

(jag kanske ska gå och se Rosenröd när/om den väl har premiär, då den filmen mest verkar fokusera på Snövits syster med samma namn)

Som det ser ut nu verkar Disney & Pixar ha filmer med bestämda datum fram till 2022, så de som inte fått bestämda datum än kommer gissningsvis att få premiärer 2023...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2018 kl. 17:22:21
Nu har Walt Disney Animation Studios & Pixar Animation Studios hittills två animerade storfilmer där både amerikanska och svenska premiärer är stämplade; Toy Story 4 (amerikansk premiär 2019-06-20 och svensk premiär 2019-08-30) och Frost 2 (amerikansk premiär 2019-11-22 och svensk premiär 2019-12-25)...

Walt Disney Animation Studios har även fyra otitlade filmer på lager;
- en film som är planerad att ha premiär 2020-11-25
- en film som är planerad att ha premiär 2021-11-24
- en film som är planerad att ha premiär 2022-11-23
- samt även en film med obestämt datum som ska vara skapad av Lin-Manuel Miranda och Byron Howard

(jag skulle gissa att nästa år så kommer Disney att avslöja lite mer om filmerna och dess titlar, hoppas att en av dem är en uppföljare till Zootropolis och att flera är originella)

Pixar Animation Studios har även sex otitlade filmer på lager;
- en film som är planerad att ha premiär 2020-03-06
- en film som är planerad att ha premiär 2020-06-19
- en film som är planerad att ha premiär 2021-06-18
- en film som är planerad att ha premiär 2022-03-18
- en film som är planerad att ha premiär 2022-06-17
- samt även en film med obestämt datum

(jag skulle gissa att nästa år så kommer Disney & Pixar att avslöja lite mer om filmerna och dess titlar, hoppas att flera av titlarna är originella, även om jag inte har något emot ifall de kommer med en och annan uppföljare)

Av Disneys remakes så är det hittills sju stycken som fått bestämda premiärer; Dumbo (premiär 2019-03-29), Aladdin (amerikansk premiär 2019-05-24 och svensk premiär 2019-05-22), Lejonkungen (amerikansk premiär 2019-07-19 och svensk premiär 2019-07-17), Lady och Lufsen (premiär på streaming 2019), Svärdet i Stenen (premiär på streaming 2019), Mulan (premiär 2020-03-27) och Maleficent 2 (2020-05-29) och så planerad även Djungelboken 2 (som troligen kommer att ha premiär 2019)

Utöver dessa, så har Disney även andra remake-filmer på gång som hittills ej har fått bestämda premiärdatum;
- Cruella
- Snövit och De Sju Dvärgarna
- Pinocchio
- Peter Pan
- Den Lilla Sjöjungfrun
- Lilo och Stitch
- Tink
- Genies
- Rosenröd
(dessutom så kanske Disney gör en remake till Ringaren i Notre Dame)

(jag hoppas att Disney nästa år avslöjar när/om filmerna kommer att ha premiär, så förhoppningsvis får vi det här överstökat...)

(jag nämnde inte Night on Bald Mountain, Nottingham & Hood eller The Chronicles of Prydain, då jag inte alls tror att dessa kommer att vara direkta upprepningar på de tidigare filmerna)

(när det kommer till Cruella, Tink och Genies så är dessa - liksom Maleficent - mest spinoffs på tidigare filmer...)

(jag kanske ska gå och se Rosenröd när/om den väl har premiär, då den filmen mest verkar fokusera på Snövits syster med samma namn)

Som det ser ut nu verkar Disney & Pixar ha filmer med bestämda datum fram till 2022, så de som inte fått bestämda datum än kommer gissningsvis att få premiärer 2023...

Nu verkar det som att Disney även har fler spelfilmsdatum planerade som hittills ej har fått någon titel;
(vi får se om dessa blir remake-filmer eller originella spelfilmer)
- en som är planerad att ha premiär 2020-02-14
- en som är planerad att ha premiär 2020-10-09
- en som är planerad att ha premiär 2020-12-23
- en som är planerad att ha premiär 2021-03-12
- en som är planerad att ha premiär 2021-05-28
- en som är planerad att ha premiär 2021-07-30
- en som är planerad att ha premiär 2021-10-08
- en som är planerad att ha premiär 2021-12-22
- en som är planerad att ha premiär 2022-05-27
- en som är planerad att ha premiär 2022-07-08
- en som är planerad att ha premiär 2022-10-07
- en som är planerad att ha premiär 2022-11-04
- en som är planerad att ha premiär 2022-12-16
- en som är planerad att ha premiär 2023-02-17

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2017 kl. 22:54:29
Hur tycker ni med Frou Frous svenska röst i AristoCats?

Personligen tycker jag inte att Jan Sjödin passar alls, visserligen inget fel på honom alls som röstskådespelare, men i just denna rollen passar han inte, hans röst är alldeles för maskulin. Frou Frou ska ju trots allt vara en (så kallas en häst-hona).

Vem hade ni valt istället. Personligen hade jag utan tvekan valt en kvinna i den rollen. Kanske Fillie Lyckow eller Birgitta Andersson.

Men annars tycker jag att de övriga rösterna i AristoCats är riktigt bra  :) .

Frou Frou borde ju verkligen spelas av en kvinna. Vilken idotisk person valade att ha en man rollen ? Var det Doreen själv ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 december 2018 kl. 00:29:06
Frou Frou borde ju verkligen spelas av en kvinna. Vilken idotisk person valade att ha en man rollen ? Var det Doreen själv ?

Troligen var det Doreen Denning, då hon regisserade dubbningen...

Varför Doreen Denning valde att rollbesätta henne med en man är och förblir ett mysterium...

Jag tror att Fillie Lyckow, Birgitta Andersson eller någon annan kvinnlig skådespelare nog hade passat bättre isåfall...

Disneyfantasten

Det ryktas om att Disney har planer med en tredje film med Röjar-Ralf och även om jag fortfarande inte har sett 2an så tycker jag ändå att två filmer hade räckt!
(Jag har förresten på känn att Disney kanske också gör en tredje Frost-film...)

Pixar-studion har förresten en ny film på lager; Onward, som ska ha premiär 2020-03-06

Dessutom har Pixar sagt följande om sina stämplade datum;

- den som ska ha premiär 2020-06-19 kommer att vara originell

- den som ska ha premiär 2021-06-18 kommer kanske att vara en uppföljare till Insidan Ut
(Pixar meddelade visserligen 2016 att de skulle fortsätta med originella filmer, men jag tror att Modig och Insidan Ut är de som mest sannolikast får uppföljare)

(de som ska ha premiär 2022-03-18 respektive 2022-06-17 är hittills inte bestämda än, men kanske en uppföljare till Modig KAN vara en av dem, vem vet...)

Disney Animation har hittills inte sagt något om datumet 2020-11-25 på hemsidan, märkligt nog, men jag tror och hoppas verkligen att de meddelar det snart...

Det är också möjligt att en uppföljare till Zootropolis har premiär 2021-11-24, men den som ska ha premiär 2022-11-23 är fortfarande ej stämplad hittills...

Disney har sagt såhär om sina stämplade datum med spelfilmerna;

- den som har premiär 2021-03-12 kommer möjligen att vara en spelfilmsversion av Pinocchio

- den som har premiär 2021-05-28 kommer möjligen att vara en spelfilmsversion av Den Lilla Sjöjungfrun

- den som har premiär 2021-07-21 kommer möjligen att vara Djungelboken 2

- den som har premiär 2021-10-08 kommer möjligen att vara en spelfilmsversion av Snövit och De Sju Dvärgarna

(de som ska ha premiär 2022-05-27, 2022-07-08, 2022-10-07, 2022-11-04, 2022-12-16 respektive 2023-02-17 har hittills inte avslöjats än, men jag har på känn att flera av dem kanske är spelfilmsversioner av bl.a. Peter Pan, osv.)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 november 2018 kl. 17:22:21
Nu har Walt Disney Animation Studios & Pixar Animation Studios hittills två animerade storfilmer där både amerikanska och svenska premiärer är stämplade; Toy Story 4 (amerikansk premiär 2019-06-20 och svensk premiär 2019-08-30) och Frost 2 (amerikansk premiär 2019-11-22 och svensk premiär 2019-12-25)...

Walt Disney Animation Studios har även fyra otitlade filmer på lager;
- en film som är planerad att ha premiär 2020-11-25
- en film som är planerad att ha premiär 2021-11-24
- en film som är planerad att ha premiär 2022-11-23
- samt även en film med obestämt datum som ska vara skapad av Lin-Manuel Miranda och Byron Howard

(jag skulle gissa att nästa år så kommer Disney att avslöja lite mer om filmerna och dess titlar, hoppas att en av dem är en uppföljare till Zootropolis och att flera är originella)

Pixar Animation Studios har även sex otitlade filmer på lager;
- en film som är planerad att ha premiär 2020-03-06
- en film som är planerad att ha premiär 2020-06-19
- en film som är planerad att ha premiär 2021-06-18
- en film som är planerad att ha premiär 2022-03-18
- en film som är planerad att ha premiär 2022-06-17
- samt även en film med obestämt datum

(jag skulle gissa att nästa år så kommer Disney & Pixar att avslöja lite mer om filmerna och dess titlar, hoppas att flera av titlarna är originella, även om jag inte har något emot ifall de kommer med en och annan uppföljare)

Av Disneys remakes så är det hittills sju stycken som fått bestämda premiärer; Dumbo (premiär 2019-03-29), Aladdin (amerikansk premiär 2019-05-24 och svensk premiär 2019-05-22), Lejonkungen (amerikansk premiär 2019-07-19 och svensk premiär 2019-07-17), Lady och Lufsen (premiär på streaming 2019), Svärdet i Stenen (premiär på streaming 2019), Mulan (premiär 2020-03-27) och Maleficent 2 (2020-05-29) och så planerad även Djungelboken 2 (som troligen kommer att ha premiär 2019)

Utöver dessa, så har Disney även andra remake-filmer på gång som hittills ej har fått bestämda premiärdatum;
- Cruella
- Snövit och De Sju Dvärgarna
- Pinocchio
- Peter Pan
- Den Lilla Sjöjungfrun
- Lilo och Stitch
- Tink
- Genies
- Rosenröd
(dessutom så kanske Disney gör en remake till Ringaren i Notre Dame)

(jag hoppas att Disney nästa år avslöjar när/om filmerna kommer att ha premiär, så förhoppningsvis får vi det här överstökat...)

(jag nämnde inte Night on Bald Mountain, Nottingham & Hood eller The Chronicles of Prydain, då jag inte alls tror att dessa kommer att vara direkta upprepningar på de tidigare filmerna)

(när det kommer till Cruella, Tink och Genies så är dessa - liksom Maleficent - mest spinoffs på tidigare filmer...)

(jag kanske ska gå och se Rosenröd när/om den väl har premiär, då den filmen mest verkar fokusera på Snövits syster med samma namn)

Som det ser ut nu verkar Disney & Pixar ha filmer med bestämda datum fram till 2022, så de som inte fått bestämda datum än kommer gissningsvis att få premiärer 2023...

Var har du hittat alla datum?  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D