Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Caroline Johansson Kuhmunen (Lena Grisky i Tidlös prinsessa) i en lång intervju (börjar vid c:a 15:34 in i programmet):

https://www.svtplay.se/video/27768387/min-rost-mu-jietna/min-rost-mu-jietna-sasong-1-avsnitt-5?start=auto

Man märker ju att Lena pratar med en antydan till dialekt, men jag har inte riktigt kunnat placera den. Tydligen kommer Caroliine Johansson Kuhmunen från Piteå och har samiskt påbrå.

Jag tycker att hon har en mjuk och vacker röst som passar perfekt till Lena.

MOA


Anders M Olsson

#182
Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2020 kl. 23:34:38
Bert-Åke Varg va med i Sveriges Bästa

Det var ett ganska vagt tips.

Vilken säsong / vilket avsnitt / sändningsdatum?
Finns programmet att se på webben? I så fall, länk till programmet?
Eller går det att se på annat sätt? (Kommande repris, DVD-utgivning etc.)

Utan exakta detaljer om vilket program det är och/eller hur man kan se det är tipset tyvärr inte av så stort värde...

Anders M Olsson

#183
Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 augusti 2020 kl. 05:57:46
Det var ett ganska vagt tips.

Vilken säsong / vilket avsnitt / sändningsdatum?
Finns programmet att se på webben? I så fall, länk till programmet?
Eller går det att se på annat sätt? (Kommande repris, DVD-utgivning etc.)

Utan exakta detaljer om vilket program det är och/eller hur man kan se det är tipset tyvärr inte av så stort värde...

Jag har hittat det nu:
https://www.tv4play.se/program/sveriges-bästa/11984627

Även om man blir uppmanad att logga in eller skapa konto kan man faktiskt ladda ner programmet med svtplay-dl utan att logga in, och då får man som extra bonus hem programmet helt utan reklam!

Men ni som vill tipsa om var man kan se dubbare som syns, tänk på att vara så tydliga det går! "TÄNK LÄNK!"

Eriksson

Roligt att även Jörgen Lantz är med i samma avsnitt!
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

MOA

Citat från: Eriksson skrivet 22 augusti 2020 kl. 13:11:47
Roligt att även Jörgen Lantz är med i samma avsnitt!
Glömde säga de,tycker ni att Eva Funck ser ut som Louise Raeder?

Steffan Rudvall

Joakim Jennefors syns i tv-serien Ture Sventon och bermudatriangelns hemlighet han spelar en fångvaktare som egentligen är operasångare han får till och med använda sin vackra röst i sång

Elios

Såg Bert-Den Siste Oskulden här om dagen och självaste Lasse Berghagen var rektor i den med en tuggande banan.
Nej skämtosido. Men i den nya Berts Dagbok så fick man iallafall se självaste Benke Skogholt i en liten cameo.
Det fick man iof med Klimpen och Lill-Erik med men inom dubbingsammanhang var det väldigt kul med Benke Skogholt iallafall.  ;D

MOA

Citat från: Elios skrivet  1 september 2020 kl. 01:31:18
Såg Bert-Den Siste Oskulden här om dagen och självaste Lasse Berghagen var rektor i den med en tuggande banan.
Nej skämtosido. Men i den nya Berts Dagbok så fick man iallafall se självaste Benke Skogholt i en liten cameo.
Det fick man iof med Klimpen och Lill-Erik med men inom dubbingsammanhang var det väldigt kul med Benke Skogholt iallafall.  ;D
Nämen!

Oskar

Jag såg Peter sjöquist som rektorn på reklam om blocket jobb med Anders bagge.

gstone

Nu har jag hitta var jag kände igen David Inghamn, Han är en av skådespelarna i Fantomen på Opera på Cirkus.

Jag läst hans namn i programmet

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Charlott Strandberg (Tufs i Tarzan, Maggie i Kogänget, Mor Gothel i Trassel, Paula i Insidan Ut, etc.) är med som synlig skådespelare i Daidalosas Hämnd (uppföljning till TV-serien Labyrint med Daidalos spelas av Leif Andrée (Marwin i Hitta Nemo, Kung Fergus i Modig, Fritz i Insidan Ut, m.fl.; Daidalosas är alltså Daidalos syster här), kolla gärna in på SVT Play!  :)

Apro på det; vet någon händelsevis vem Strandberg spelar i Röjar-Ralf Kraschar Internet?  :)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 november 2020 kl. 12:53:12
Charlott Strandberg (Tufs i Tarzan, Maggie i Kogänget, Mor Gothel i Trassel, Paula i Insidan Ut, etc.) är med som synlig skådespelare i Daidalosas Hämnd (uppföljning till TV-serien Labyrint med Daidalos spelas av Leif Andrée (Marwin i Hitta Nemo, Kung Fergus i Modig, Fritz i Insidan Ut, m.fl.; Daidalosas är alltså Daidalos syster här), kolla gärna in på SVT Play!  :)

Åh, fy fan. Är man så bekant som jag med grekisk mytologi är ju Labyrint rena skitprogrammet, det går ju så långt ifrån myterna om Daidalos som möjligt... och nu har Leif Andrées Daidalos en syster också, alltså vad fan?! Adaptera ordentligt för i helvete!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 november 2020 kl. 13:18:50
Åh, fy fan. Är man så bekant som jag med grekisk mytologi är ju Labyrint rena skitprogrammet, det går ju så långt ifrån myterna om Daidalos som möjligt... och nu har Leif Andrées Daidalos en syster också, alltså vad fan?! Adaptera ordentligt för i helvete!

Du verkar inte gilla när man filmatiserar/adapterar grekisk mytologi...?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 november 2020 kl. 16:29:58
Du verkar inte gilla när man filmatiserar/adapterar grekisk mytologi...?

Nja, problemet ligger mer i att man adapterat det så dåligt i många fall. Filmatiseringarna stämmer sällan bra överens med myterna och de är sällan särskilt underhållande heller, det är mitt problem med dem. Jag vill gärna se en korrekt och underhållande adaption av de grekiska myterna.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats