Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lånarna

Startat av Elios, 19 augusti 2009 kl. 19:24:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Varför står inte Johan Wahlström på hemsidan där han är med i Lånarna där han spelar Police Officer Steady? ???

Daniel Hofverberg

#1
Det verkar som att creditlistan för Lånarna är gammal som gatan, och är hämtad från gammalt pressmaterial från Disney utan att ha uppdaterats.

Förr i tiden var det ganska vanligt att jag hämtade uppgifter från filmbolagens pressmaterial (som oftast bara tar upp de största rollerna), och sen uppdaterar dessa när VHS/DVD-utgåvor släppts så att man kunnat skriva av kompletta credits. I just det här fallet verkar jag dock ha missat att uppdatera listan efter biopremiären. I fallet med Lånarna minns jag att creditlistan på bio var väldigt bristfällig, medan den till VHS-utgåvan försågs med mer kompletta dubbcredits. Så förmodligen var det på bio bara de nu utsatta rösterna som namngavs. Såvitt jag vet har väl filmen inte släppts på DVD i Sverige.

Jag ska se till att uppdatera den här listan så fort som möjligt. Det gäller bara att hitta åt mitt VHS-ex av filmen, så jag kan skriva av allt som stod utsatt där... Tack för att du uppmärksammade den bristfälliga listan.

Elios

Visste ni att vi har två Harry Potter skådespelare med i denna?^^ Både Tom Felton och Jim Broadbent som spelar Draco Malfoy samt då Horace Slughorn är med som får och son i denna.
Detta var väl även en av Anton Olofssons första roller inom dubbning!?^^

gstone

Citat från: Elios skrivet 30 augusti 2020 kl. 22:55:48
Visste ni att vi har två Harry Potter skådespelare med i denna?^^ Både Tom Felton och Jim Broadbent som spelar Draco Malfoy samt då Horace Slughorn är med som får och son i denna.
Detta var väl även en av Anton Olofssons första roller inom dubbning!?^^

Även Mark Williams ! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:05:35
Även Mark Williams ! ;D ;D

Ja just det. Kom på att jag glömde nämna honom. Men han är stor kanske det jag tänkte på då.  ;D