Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 oktober 2021 kl. 09:48:08
De är riktigt fula.  >:(

I stället för att visa sina abonnemangspriser på förstasidan finns det två knappar: Registrera dig nu och HBO Nordic-abonnent klicka här.

Inte förrän man klickar på Registrera dig nu får man veta att man kan abonnera för 44:50 i månaden. På så vis gissar jag att de tror att de kan dölja det för befintliga abonnenter på HBO Nordic.

Nåväl, även om det svider försökte jag ändå ändra mitt abonnemang till helår för 699 kronor. Men oavsett vad jag väljer för betalningsmetod (testat med två olika kreditkort och även med PayPal) kommer jag till ett felmeddelande "Något gick fel. Vi har tyvärr problem med att slutföra din transaktion."

Mitt abonnemang från HBO Nordic, som jag har betalt för, gäller t.o.m. den 8 november. Om jag inte kan ändra till helårsabonnemang innan dess kommer jag att säga upp abonnemanget helt, för jag tänker verkligen inte betala 89 kronor i månaden för att fortsätta med min nuvarande abonnemangsplan.
Citat från: King Owl skrivet 26 oktober 2021 kl. 13:54:12
Så länge man har ett nytt kortnummer också skulle jag tro. Vet inte hur de får logga sånt, men Netflix en gång tidigare skapade jag ny med nytt epost men med samma kort då fick jag meddelande om att jag måste betala fullpris för att få fortsätta. :/

Ingen aning om hur HBO gör dock.
Jag har nu tecknat ett nytt abonnemang på HBO Max under en annan e-postadress, och sagt upp det gamla kontot. Det fungerade utan problem, och med en ny e-postadress fick jag det förmånliga erbjudandet om 50% rabatt livet ut; så i dagsläget 44,50 kr per månad - och det gick bra med samma kortnummer som på det gamla kontot. :)

Alla ni som abonnerade på HBO Nordic innan HBO Max lanserades vinner alltså på att säga upp det gamla kontot och abonnera på nytt under en ny e-postadress, för att bara behöva betala 44 kr per månad. Ni kan använda samma betalinformation och kortnummer som förut, bara det är en ny e-postadress. Förhoppningsvis har väl de flesta mer än en e-postadress att tillgå - exempelvis en Gmail-adress och en adress ni fått via Internet-leverantören, så att ni därigenom har en till adress att välja mellan.

Även om utbudet inte är suveränt så här i början, så är det i alla fall definitivt värt 44 kr per månad... Bara att komma åt alla biofilmer från Warner Bros. 45 dagar efter biopremiären är ju värdefullt, så redan nu finns alltså The Suicide Squad (2021 års film, som hade biopremiär 6 augusti), och nu på måndag släpps Dune (biopremiär 15 september). Mycket trevligt, då det säkert är fler än jag som hade tänkt att se de filmerna på bio, men avstått på grund av smittspridningen. :)

Samlaren

I November så kommer The Big Bang Theory komma till HBO Max och flera andra serier.

Har dock ingen info om Hanna Barbera serierna.

Eriksson

En annan irriterande sak är ju att de oftast inte använder svenska titlar. Det går alltså inte att söka med exempelvis "Gudfadern" eller "Trollkarlen från Oz", utan man måste skriva "Godfather" eller "Wizard of Oz"...
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Jirr

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 oktober 2021 kl. 20:52:57
Men vad är egentligen logiken bakom säsongsindelningen av Looney Tunes...? Säsong 8, 9, 10, 13, 14, 21, 22 och 27; och oftast bara ett "avsnitt" (= kortfilm) per säsong...?! :o

Således alltså även relativt få Looney Tunes-kortfilmer, och inte ens en bråkdel av de som har sänts på Boomerang eller som har släppts på DVD... :(

Jag tittade in på USA-versionen och Looney Tunes har 30 säsonger med 20+ filmer i varje.

Anders M Olsson

#199
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2021 kl. 15:11:10
Jag har nu tecknat ett nytt abonnemang på HBO Max under en annan e-postadress, och sagt upp det gamla kontot. Det fungerade utan problem, och med en ny e-postadress fick jag det förmånliga erbjudandet om 50% rabatt livet ut; så i dagsläget 44,50 kr per månad - och det gick bra med samma kortnummer som på det gamla kontot. :)

Jag har nu följt ditt exempel och tecknat ett nytt abonnemang med en annan e-postadress. Jag tror dessutom att man bör rensa kakorna i webbläsaren eller använda en annan webbläsare när man registrerar det nya abonnemanget. Jag hade vissa problem med att aktivera det nya kontot med länken i mailet, troligen p.g.a. av kakorna i webbläsaren (Firefox). Men jag kopierade länken och klistrade in den i Chrome i stället, och då fungerade det.

Jag noterar också att liksom med Netflix, Disney+ och Prime Video fungerar kontot även på den amerikanska sajten om man kör via VPN. Det ger ett delvis annorlunda utbud, men då får man klara sig utan svenskt tal och/eller text.

(Paramount+ är undantaget som bekräftar regeln. Där fungerar det svenska kontot inte på USA-sajten.)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 oktober 2021 kl. 17:02:50
Jag har nu följt ditt exempel och tecknat ett nytt abonnemang med en annan e-postadress. Jag tror dessutom att man bör rensa kakorna i webbläsaren eller använda en annan webbläsare när man registrerar det nya abonnemanget. Jag hade vissa problem med att aktivera det nya kontot med länken i mailet, troligen p.g.a. av kakorna i webbläsaren (Firefox). Men jag kopierade länken och klistrade in den i Chrome i stället, och då fungerade det.
Jag hade faktiskt också problem att aktivera det nya kontot via länken i e-postmeddelandet, när jag använde min standardwebbläsare (Edge). Men när jag klistrade in länken i Chrome fungerade det utan problem. Svårt att säga om det beror på att den kom ihåg det gamla kontot, eller på att HBO Max har problem med vissa webbläsare...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2021 kl. 20:54:36
Jag hade faktiskt också problem att aktivera det nya kontot via länken i e-postmeddelandet, när jag använde min standardwebbläsare (Edge). Men när jag klistrade in länken i Chrome fungerade det utan problem. Svårt att säga om det beror på att den kom ihåg det gamla kontot, eller på att HBO Max har problem med vissa webbläsare...

Jag tror inte att HBO Max har problem med vissa webbläsare, det funkar nämligen felfritt via Edge på min dator.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 oktober 2021 kl. 21:03:09
Jag tror inte att HBO Max har problem med vissa webbläsare, det funkar nämligen felfritt via Edge på min dator.
Registrering och inloggning fungerade klockrent för mig också, bara inte verifieringen av e-postadressen via länken i mailet.

Men det är möjligt att den blir lurad av befintliga cookies, så man borde nog ha rensat bort alla cookies innan...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2021 kl. 21:06:35
Registrering och inloggning fungerade klockrent för mig också, bara inte verifieringen av e-postadressen via länken i mailet.

Men det är möjligt att den blir lurad av befintliga cookies, så man borde nog ha rensat bort alla cookies innan...
cookies.......... Mums
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Dom lovade att det skall komma mer barn och- ungdomsinnehåll, men fortfarande blev inte så! Varför kan dom inte ta in hela serien av Regular Show? Dom borde ta in mer serier som har bra betyg på imdb (RS har 8.4 av 10).
Spela roll om den har stor efterfråga eller inte vid ett viss land!

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 28 oktober 2021 kl. 11:37:51
Dom lovade att det skall komma mer barn och- ungdomsinnehåll, men fortfarande blev inte så! Varför kan dom inte ta in hela serien av Regular Show? Dom borde ta in mer serier som har bra betyg på imdb (RS har 8.4 av 10).
Spela roll om den har stor efterfråga eller inte vid ett viss land!

Det jag är mer orolig för är att de har en del avsnitt där en del har engelska och saknar svenska.

KurageDHH

Citat från: King Owl skrivet 28 oktober 2021 kl. 11:40:25
Det jag är mer orolig för är att de har en del avsnitt där en del har engelska och saknar svenska.

Hur svårt är det för att få tag på svenskt ljudspår till alla avsnitt? Regular Show sänder ju annars på CN (tyvärr bara på nätter och så har det alltid varit under en tid).

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 28 oktober 2021 kl. 11:37:51
Dom lovade att det skall komma mer barn och- ungdomsinnehåll, men fortfarande blev inte så!
Nog har det kommit mer barn- och ungdomsinnehåll som utlovat; bara inte så mycket som vi hade hoppats på. Powerpuffpinglorna och Tom & Jerry har ju exempelvis inte funnits på HBO Nordic.

Jag hade helt klart också hoppats på betydligt mer, men förhoppningsvis kommer det successivt mer - på samma sätt som Disney+ också har kommit med nya serier nästan varje månad.

Citat från: King Owl skrivet 28 oktober 2021 kl. 11:40:25
Det jag är mer orolig för är att de har en del avsnitt där en del har engelska och saknar svenska.
Det är helt klart lite oroväckande, ja - har du anmält det via deras kontaktformulär?

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 oktober 2021 kl. 12:39:42
Nog har det kommit mer barn- och ungdomsinnehåll som utlovat; bara inte så mycket som vi hade hoppats på. Powerpuffpinglorna och Tom & Jerry har ju exempelvis inte funnits på HBO Nordic.

Jag hade helt klart också hoppats på betydligt mer, men förhoppningsvis kommer det successivt mer - på samma sätt som Disney+ också har kommit med nya serier nästan varje månad.
Det är helt klart lite oroväckande, ja - har du anmält det via deras kontaktformulär?

Nej, det finns inte originalserien av Powerpuffpinglorna, bara 2016-årserien. Tom & Jerry har ju funnits på HBO Nordic, men inte lite mer kortfilmer förran nu.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 28 oktober 2021 kl. 13:00:00
Nej, det finns inte originalserien av Powerpuffpinglorna, bara 2016-årserien.
Jag skrev inte att jag syftade på originalserien heller - även 2016 års serie måste rimligtvis klassas som barn- och ungdomsinnehåll, och har inte funnits förut...