Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mean Girls

Startat av Vize, 22 juni 2021 kl. 19:13:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vize


Daniel Hofverberg

Jag tycker också väldigt mycket om Mean Girls. Det är ingen favoritfilm för min del, men att det är en mycket bra film råder ingen tvekan.

Dock var det flertalet år sedan jag såg filmen senast, och jag har bara sett den två gånger totalt, så jag är inte säker vad jag skulle tycka i dagens läge - men har svårt att tänka mig att den inte skulle hålla att ses om igen...

Simon Axelsson

Det här kan mycket väl vara en sån film som jag gillar mindre än andra gör, men jag tycker ändå att det är en bra film som jag faktiskt har sett några gånger. Problemet för min del ligger nog i att jag inte tycker att den är riktigt så rolig som andra säger att den är.

Mean Girls kan mycket väl vara den enda film med Lindsay Lohan i rollistan som jag har sett. Rachel McAdams, Amanda Seyfried, Tina Fey, Tim Meadows, Amy Poehler och Lizzy Caplan har jag däremot sett en del med, exempelvis Game Night, Mamma Mia!, Popstar: Never Stop Never Stopping och så vidare. Listan blir lätt lång.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Vize

Citat från: Simon Axelsson skrivet 22 juni 2021 kl. 21:04:55
Det här kan mycket väl vara en sån film som jag gillar mindre än andra gör, men jag tycker ändå att det är en bra film som jag faktiskt har sett några gånger. Problemet för min del ligger nog i att jag inte tycker att den är riktigt så rolig som andra säger att den är.

Mean Girls kan mycket väl vara den enda film med Lindsay Lohan i rollistan som jag har sett. Rachel McAdams, Amanda Seyfried, Tina Fey, Tim Meadows, Amy Poehler och Lizzy Caplan har jag däremot sett en del med, exempelvis Game Night, Mamma Mia!, Popstar: Never Stop Never Stopping och så vidare. Listan blir lätt lång.
Rachel spelade ju Sigrit, en av de två huvudrollerna, i Eurovision-filmen. Man fick se henne spela en annan personlighet än i Mean Girls. Rachel tycker jag är stjärnan i Mean Girls.

Vize

Citat från: Simon Axelsson skrivet 22 juni 2021 kl. 21:04:55
Det här kan mycket väl vara en sån film som jag gillar mindre än andra gör, men jag tycker ändå att det är en bra film som jag faktiskt har sett några gånger. Problemet för min del ligger nog i att jag inte tycker att den är riktigt så rolig som andra säger att den är.

Mean Girls kan mycket väl vara den enda film med Lindsay Lohan i rollistan som jag har sett. Rachel McAdams, Amanda Seyfried, Tina Fey, Tim Meadows, Amy Poehler och Lizzy Caplan har jag däremot sett en del med, exempelvis Game Night, Mamma Mia!, Popstar: Never Stop Never Stopping och så vidare. Listan blir lätt lång.
Jag såg den med min högstadieklass på en liten bio en gång

Simon Axelsson

Citat från: Vize skrivet 24 juni 2021 kl. 05:51:10
Rachel spelade ju Sigrit, en av de två huvudrollerna, i Eurovision-filmen. Man fick se henne spela en annan personlighet än i Mean Girls.

Jag vet. Jag kände för att ta upp några andra filmen än den då jag redan nämnt den ett antal gånger i andra ämnen.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Denna film har gjort till musikal.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Vize

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juni 2021 kl. 12:23:46
Jag vet. Jag kände för att ta upp några andra filmen än den då jag redan nämnt den ett antal gånger i andra ämnen.
Tror Mean Girls är hennes bästa film. Blir nog svårt för henne att toppa den. Hon kommer nog förbli mest känd som den elake Mean Girls-tjejen.

Simon Axelsson

Citat från: Vize skrivet 24 juni 2021 kl. 13:02:53
Tror Mean Girls är hennes bästa film. Blir nog svårt för henne att toppa den. Hon kommer nog förbli mest känd som den elake Mean Girls-tjejen.

Bästa kan jag inte hålla med om, men mest populära kan jag förstå. Själv tycker jag Game Night från 2018 är bäst när det kommer till filmer med Rachel i rollistan.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Vize

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juni 2021 kl. 13:22:56
Bästa kan jag inte hålla med om, men mest populära kan jag förstå. Själv tycker jag Game Night från 2018 är bäst när det kommer till filmer med Rachel i rollistan.
Jag tänker på hennes bästa eller mest minnesvärda peformance.

Simon Axelsson

Citat från: Vize skrivet 24 juni 2021 kl. 13:37:03
Jag tänker på hennes bästa eller mest minnesvärda peformance.

Då säger jag så här: mest minnesvärda kan jag absolut gå med på, men bästa är subjektivt och där håller jag fast vid hennes roll som Annie i Game Night.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Vize

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juni 2021 kl. 13:47:16
Då säger jag så här: mest minnesvärda kan jag absolut gå med på, men bästa är subjektivt och där håller jag fast vid hennes roll som Annie i Game Night.
Då förstår jag

Vize

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juni 2021 kl. 20:55:05
Jag tycker också väldigt mycket om Mean Girls. Det är ingen favoritfilm för min del, men att det är en mycket bra film råder ingen tvekan.

Dock var det flertalet år sedan jag såg filmen senast, och jag har bara sett den två gånger totalt, så jag är inte säker vad jag skulle tycka i dagens läge - men har svårt att tänka mig att den inte skulle hålla att ses om igen...
En av de bästa ungdomsfilmerna