Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

YABBA DABBA DO vhs röster

Startat av gstone, 27 juni 2021 kl. 18:50:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är rösterna på vhs filmen YABBA DABBA DO spm gaves ut av Philips ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Jag hade för mig den VHS var engelska tal med svensk text?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2021 kl. 19:07:22
ALLT ?
Den filmen har jag tittat på. Den utgåva jag tittat på var det på engelska tal och svensk text. Det kanske finns mer utgåvor av film. Det kan Daniel titta på om dom andra utgåvor är dubbar.

Daniel Hofverberg

Det där är väl den så kallade sampler-kassetten (eller smakprovskassetten), som Philips gav ut och släppte tillsammans med tomband under 1990-talet. Den finns det bara en utgåva av, och den hade mycket riktigt uteslutande engelskt tal och svensk text. :(

Philips släppte ju några sådana samplers tillsammans med tomma VHS-band under en period, sannolikt för att locka fler att köpa just deras märke på tomband, där merparten var nedkortade versioner av befintliga köpfilmer. De släppte bland annat liknande kassetter med Smurfarna (1 avsnitt), Hacke Hackspett (3 kortfilmer) och Fievel (1 avsnitt). Om jag inte minns fel var samtliga utom Familjen Flinta svenskdubbade.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2021 kl. 19:22:26
Det där är väl den så kallade sampler-kassetten (eller smakprovskassetten), som Philips gav ut och släppte tillsammans med tomband under 1990-talet. Den finns det bara en utgåva av, och den hade mycket riktigt uteslutande engelskt tal och svensk text. :(

Philips släppte ju några sådana samplers tillsammans med tomma VHS-band under en period, sannolikt för att locka fler att köpa just deras märke på tomband, där merparten var nedkortade versioner av befintliga köpfilmer. De släppte bland annat liknande kassetter med Smurfarna (1 avsnitt), Hacke Hackspett (3 kortfilmer) och Fievel (1 avsnitt). Om jag inte minns fel var samtliga utom Familjen Flinta svenskdubbade.

Den har också en förhandstitt på Pagemaster.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.