Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

PROJEKT: Rädda 80-tals-serierna och de svenska dubbningarna

Startat av Sjobbe, 28 juni 2011 kl. 00:44:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

En anime som verkligen skulle behöva "räddas" är The Mysterious Cities of Gold som sändes på TV3  1989 med eventuell repris -90. Jag har några avsnitt bland annat 35, 37 och 14 samt en bit av ett okänt cirka 5 minuter. Det skulle vara kul om någon som spelade in större delar av denna serien skrev här i tråden så kanske man kunde hjälpas åt.  :)

Mumrik

#136
Citat från: Sjobbe skrivet  6 april 2017 kl. 19:27:11
Robotech är iaf klar.

Är den helt färdig??
Jag hittade precis den här tråden efter att ha letat frenetiskt i flera år efter VHS kopior av originalen, trodde det var helt omöjligt att få tag på dem längre. Vire fantastiskt att få tag på dem på något annat sätt fast med Svenskt Tal.

En liten ledsam historia (för mig) hela Robotech-serien fanns att låna i det lokala Hyrfilms Affären där jag bor, när de slog igen så hade de en utförsäljning och jag hade bestämt mig för att köpa loss hela serien, till min olycka sade kassörskan att alltihop hade sålts till en annan kille bara 10 min innan jag kom dit :( Sedan dess (typ 10 år) har jag letat överallt efter dem. Snälla sig att jag kan sluta leta nu! Om ja, vart kan jag se dem?

Tessan


Mumrik

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2017 kl. 02:09:49
Det är väl lite av en gråzon, skulle man kunna säga. Enligt lagen är det tillåtet att göra privata kopior av upphovsrättsskyddat material till en "nära vänkrets" - det är just sådana kopior som den så kallade kassettersättningen ("skatten" på bl.a. CD/DVD-skivor, USB-minnen och hårddiskar) är tänkt att kompensera för. Men exakt hur man definierar en nära vänkrets är oklart...

Man behöver ju inte dela med sig av kasseter folk emellan, man kan ju lägga upp dem på internet, fast då inte på Youtube eller något 'offentligt' Man får visa upphovsrättsskyddat material inom en sluten grupp, vi brukar visa mycket film i vår förening. Möjligen skulle man kunna göra en internet-baserad förening och skapa en hemsida alla filmerna ligger på och enda sättet att komma år filmerna är att bli medlem i föreningen, sådant går att fixa i b.l.a Wordpress, youtube kan man glömma att få upp det på då det är olagligt, det tas ned snabbt + att man riskerar att bli bannad om man gör det.

Andreas

tjena

ser att du lägger över på dvd, kan man köpa av dig?

mvh Andreas

Daniel Lindgren

Jag letar efter robotech och thundercats på svenska. Är dessa klara? Får man köpa dom av du som har lagt över det på skiva?

Aurakin

Jag är också intresserad av att få tag på Thundercats på svenska om någon har dem. Om ni inte vill svara här, så mejla/PM:a gärna!

Moviethunder

Jag vill oxå ha Thundercats på svenska, har så länge sökt efter det. PM mig om ni har

Samlaren

Citat från: Mumrik skrivet 12 augusti 2017 kl. 18:00:21
Man behöver ju inte dela med sig av kasseter folk emellan, man kan ju lägga upp dem på internet, fast då inte på Youtube eller något 'offentligt' Man får visa upphovsrättsskyddat material inom en sluten grupp, vi brukar visa mycket film i vår förening. Möjligen skulle man kunna göra en internet-baserad förening och skapa en hemsida alla filmerna ligger på och enda sättet att komma år filmerna är att bli medlem i föreningen, sådant går att fixa i b.l.a Wordpress, youtube kan man glömma att få upp det på då det är olagligt, det tas ned snabbt + att man riskerar att bli bannad om man gör det.

eller ett ftp nätverk.

Daniel Hofverberg

Citat från: Moviethunder skrivet  3 oktober 2017 kl. 22:08:47
Jag vill oxå ha Thundercats på svenska, har så länge sökt efter det. PM mig om ni har
Jag har fortfarande alla svenskdubbade avsnitt av ThunderCats (vilket innebär hela säsong 1), och gör gärna kopior till intresserade. Kvaliteten är halvrisig och lite sämre än traditionell VHS, men går absolut att se.

Det hade absolut varit välbehövligt att synka ljudet från mina inspelningar till en bättre bildkälla (förslagsvis den brittiska eller amerikanska DVD-boxen), men jag vet inte om någon faktiskt påbörjat det eller inte. Jag har tyvärr alldeles för många synkningsprojekt på gång, för att jag ska orka med att själv synka en så här lång serie (65 avsnitt)...

Skicka e-post eller PM om du är intresserad. Dock kan det ta lite tid, då jag har mycket på gång just nu och dessutom haft datorstrul och annat.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 oktober 2017 kl. 08:58:58
Jag har fortfarande alla svenskdubbade avsnitt av ThunderCats (vilket innebär hela säsong 1), och gör gärna kopior till intresserade. Kvaliteten är halvrisig och lite sämre än traditionell VHS, men går absolut att se.

Det hade absolut varit välbehövligt att synka ljudet från mina inspelningar till en bättre bildkälla (förslagsvis den brittiska eller amerikanska DVD-boxen), men jag vet inte om någon faktiskt påbörjat det eller inte. Jag har tyvärr alldeles för många synkningsprojekt på gång, för att jag ska orka med att själv synka en så här lång serie (65 avsnitt)...

Skicka e-post eller PM om du är intresserad. Dock kan det ta lite tid, då jag har mycket på gång just nu och dessutom haft datorstrul och annat.

Jag kan försöka hjälpa till att synka har aldrig gjort det men någon gång ska bli den första. Jag har också annat at frsöka mig på att synka.

dubbnings_proffsen

Hej.

Jag är ute efter inspelade videoband med jullovsmorgon-programmet: Midvinterbio med Lennart R. Svensson (24:e december 1988 - 8:e januari 1989) med tecknade kortfilmer från öststaterna bl.a. med svensk dubbning

Jag är i 1:a hand ute efter ett avsnitt med kortfilmen Den listiga tuppen (Петух и боярин) som gick den 6:e januari 1989.

Original version av kortfilmen:
https://www.youtube.com/watch?v=6iAzqCZ2T5M

Ni som har de banden och kan tänka sälja eller skänka dem, så skicka ett pm till mig.

Jabberjaw

Citat från: dubbnings_proffsen skrivet  2 november 2017 kl. 18:28:22
Hej.

Jag är ute efter inspelade videoband med jullovsmorgon-programmet: Midvinterbio med Lennart R. Svensson (24:e december 1988 - 8:e januari 1989) med tecknade kortfilmer från öststaterna bl.a. med svensk dubbning

Jag är i 1:a hand ute efter ett avsnitt med kortfilmen Den listiga tuppen (Петух и боярин) som gick den 6:e januari 1989.

Original version av kortfilmen:
https://www.youtube.com/watch?v=6iAzqCZ2T5M

Ni som har de banden och kan tänka sälja eller skänka dem, så skicka ett pm till mig.

Kan kolla under helgen om jag har. Vet att jag har en del band med Midvinterbio och diverse inslag och tecknade kortfilmer från jul 1986 - 1989 typ Sportspegeln, Unga Tvåan, Midvinterbio och något block som sände mycket SuperTed och Katten Nisse runt julen -86. Brukar spola förbi allt sådant som inte är rent tecknat samt tecknat från just öststaterna samt stop-motion baserade serier ganska illa kvickt så har inga anteckningar på sådant innehåll  ::) ;D.  Men håll tummarna annars kanske någon annan som läser inlägget i framtiden har den kortfilmen.  :)

Samlaren


Sjobbe

#149
Uppdatering
Samtliga He-Man är insamlade och arbetet är snart klart. Sök på SMOC - Swedish Motu Collectors för att ta del av arbetet. Youtube/Facebook.
Maila mig för Robotech

Saknar några band till Defenders of the earth för att kunna slutföra den, dom är:

pantertanden
på äventyr i forntiden
iskriget
kampen mot dubbelgångarna
ondskans makt

jag har redan :
dom försvunna juvelerna
det fruktansvärda robotmonstret
flykten från mongo

finns det fler som jag inte listat?

om någon kan låna ut band eller skicka intankat material vore jag tacksam