Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disneyfantastens egna "Vem är bäst?" recensioner

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 23:00:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 juni 2021 kl. 21:18:04
Det han säger betyder att du borde ta den som du är säker på Alltså dem du vet och känner till och har koll på.

Men det är ju det jag gör, varför svara så luddigt!

Disneyfantasten



Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:00:18
Svara inte då, låt någon mer kunnig svara istället!  ;)
Joakims föräldrar borde ju i alla fall ha tre röster var.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 21:05:31
Joakims föräldrar borde ju alla fall ha tre röster var.

De har väl aldrig förekommit i serietidningar dock?

Nu vet jag inte vilka deras röster är men när du säger att de har tre röster var förutsätter jag att du syftar på MediaDubb, KM Studio och SDI Media?

Justé, Della Anka som är Knattarnas Mamma samt Musse Piggs syster (vad hon nu heter?) den sistnämnda har aldrig haft några svenska röster till skillnad från den förstnämnda som spelas av Sara Huss Kleimar, jag har dock inte hört Sara i rollen och har heller inga erfarenheter av hennes röst så därför kan jag inte säga vad jag tycker, dessutom så har jag tyvärr inga bra alternativ till Musses Syster... (inga dåliga heller för den delen)

Steffan Rudvall

#306
Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:09:37
De har väl aldrig förekommit i serietidningar dock?

Nu vet jag inte vilka deras röster är men när du säger att de har tre röster var förutsätter jag att du syftar på MediaDubb, KM Studio och SDI Media?
De borde ju finnas tre par röster, MediaDubb i originaldubbningen av DuckTales, rösterna i nya DuckTales och SDI Medias omdubbning.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 21:14:15
De borde ju finnas tre par röster, MediaDubb i originaldubbningen av DuckTales, nya DuckTales och SDI Medias omdubbning.

Vad har du då att säga om Della Anka och Syster Pigg?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:19:55
Vad har du då att säga om Della Anka och Syster Pigg?
Della Anka har endast talat svenska i nya Ducktales så det finns bara en svensk röst. Felicia Pigg har dock aldrig haft någon svensk röst.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 21:22:08
Della Anka har endast talat svenska i nya Ducktales så det finns bara en svensk röst. Felicia Pigg har dock aldrig haft någon svensk röst.

Jag vet inte om jag frågat förut men finns det ljudklipp med Della Ankas röst på forumet?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:26:16
Jag vet inte om jag frågat förut men finns det ljudklipp med Della Ankas röst på forumet?
Det tror jag inte att det gör, du kanske kan fråga i Den officiella röstprovstrålen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:09:37
De har väl aldrig förekommit i serietidningar dock?

Nu vet jag inte vilka deras röster är men när du säger att de har tre röster var förutsätter jag att du syftar på MediaDubb, KM Studio och SDI Media?

Justé, Della Anka som är Knattarnas Mamma samt Musse Piggs syster (vad hon nu heter?) den sistnämnda har aldrig haft några svenska röster till skillnad från den förstnämnda som spelas av Sara Huss Kleimar, jag har dock inte hört Sara i rollen och har heller inga erfarenheter av hennes röst så därför kan jag inte säga vad jag tycker, dessutom så har jag tyvärr inga bra alternativ till Musses Syster... (inga dåliga heller för den delen)

Faktiskt har Joakims Pappa två röster i nya DuckTales.

En i första säsongen och en e säsong tre.

Joakims mamma har samma röst i både gamla och nya DuckTales.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 september 2021 kl. 22:26:00
Faktiskt har Joakims Pappa två röster i nya DuckTales.

En i första säsongen och en e säsong tre.

Joakims mamma har samma röst i både gamla och nya DuckTales.
Vilka är det som spelar de då?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 22:27:14
Vilka är det som spelar de då?

Irene Lindh spelar Joakims mamma i både gamla och nya DuckTales.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag kom på en som jag tror hade kunnat passa som Felicia Pigg i eventuell dubbning; Malin Berghagen Nilsson!  :)