Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juni 2021 kl. 00:58:33
Det finns redan, och har funnits i flera månader - creditlista till Flora & Ulysses publicerades den 22 februari i år. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/flora-och-ulysses/
Skumt, men tack ändå!
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juni 2021 kl. 00:58:33
Det finns redan, och har funnits i flera månader - creditlista till Flora & Ulysses publicerades den 22 februari i år. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/flora-och-ulysses/

Så glad jag blir att Nina Hjelmkvist är med!  :D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juni 2021 kl. 00:58:33
Det finns redan, och har funnits i flera månader - creditlista till Flora & Ulysses publicerades den 22 februari i år. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/flora-och-ulysses/

Hur kunde jag missa det ! ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag skulle vilja se credits till bl.a. Min Riddare och Jag, Safirdrakens Krafter, m.fl.

gstone

Kommer du kunna få fram credits till Space Jam: A New Legacy  nästa månade ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 juni 2021 kl. 18:21:59
Kommer du kunna få fram credits till Space Jam: A New Legacy  nästa månade ?

Jag skulle tro att han kan få tag i dem. Det är ju SF Studios som distribuerar filmen här i Sverige och från dem har ju Daniel redan fått credits till Pelle Kanin 2 trots att den skjutits upp.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 juni 2021 kl. 18:54:53
Jag skulle tro att han kan få tag i dem. Det är ju SF Studios som distribuerar filmen här i Sverige och från dem har ju Daniel redan fått credits till Pelle Kanin 2 trots att den skjutits upp.
Det kan också vara så att det är SF Studio själva som beställer dubbningen och då finns det stor chans att det Eurotroll och de är ju väldigt hjälpsamma.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 juni 2021 kl. 18:21:59
Kommer du kunna få fram credits till Space Jam: A New Legacy  nästa månade ?
Mest troligt, då det som sagt är SF Studios som distribuerar den.

Det enda frågetecknet är väl om personalen på marknads- och pressavdelningen kanske har semester under juli månad...? Man kanske borde fråga om den redan nu i juni, för säkerhets skull. :)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 18:59:23
Det kan också vara så att det är SF Studio själva som beställer dubbningen och då finns det stor chans att det Eurotroll och de är ju väldigt hjälpsamma.
Med tanke på att det är en Warner Bros-produktion, så gissar jag att den sannolikt har beställts och dubbats centralt från USA för alla länder i världen.

Så personligen skulle jag nog sätta en slant på IYUNO-SDI Group, även om jag förstås hoppas att det är Eurotroll som gjort dubben.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2021 kl. 20:41:33
Mest troligt, då det som sagt är SF Studios som distribuerar den.

Det enda frågetecknet är väl om personalen på marknads- och pressavdelningen kanske har semester under juli månad...? Man kanske borde fråga om den redan nu i juni, för säkerhets skull. :)
Med tanke på att det är en Warner Bros-produktion, så gissar jag att den sannolikt har beställts och dubbats centralt från USA för alla länder i världen.

Så personligen skulle jag nog sätta en slant på IYUNO-SDI Group, även om jag förstås hoppas att det är Eurotroll som gjort dubben.
Det verkar dock som att det är SF Studios själva som bestämde dubbningen till Scoob.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 21:46:19
Det verkar dock som att det är SF Studios själva som bestämde dubbningen till Scoob.
Fast samtidigt hade ju inte SF Studios själva kompletta creditlistor till Scoob!, vilket de borde ha haft om de själva beställt dubben, utan hänvisade till Warner Bros. för det...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2021 kl. 21:52:22
Fast samtidigt hade ju inte SF Studios själva kompletta creditlistor till Scoob!, vilket de borde ha haft om de själva beställt dubben, utan hänvisade till Warner Bros. för det...
Vem är det då som har beställt dubbningen? Warner Bros. brukar ju anlita fd SDI Media inte Eurotroll.

gstone

Det finns en lego batman film på netflix jag vill veta rösterna i .

Kände bara igen Kim Sulocki som the riddler.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kommer du kunna få credits tilll Baby-bossen 2: Familjeföretaget i oktober ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2021 kl. 20:27:41
Kommer du kunna få credits tilll Baby-bossen 2: Familjeföretaget i oktober ?
Det är jag ganska säker på, i och med att det inte var några problem att få creditlista till Croodarna 2 - En ny tid nu i veckan - och de två filmerna distribueras ju av samma företag (UIP). :)

Sabelöga

Jag skulle vilja ha rösterna till den animerade kortfilmen Zogg som finns på CMore.

https://www.cmore.se/film/13317798-zogg-svenskt-tal
Houba !