Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Equestria Girls röster

Startat av gstone, 15 oktober 2023 kl. 22:24:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Equestria Girls ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Rösterna till Mane 6 och Prinsessan Celestia är (från vad jag minns från senast jag såg filmen) detsamma som i seriens svenska dubbning. Det vill säga, Lizette Pålsson som Fluttershy och så vidare.

Vilka som gör rösterna till Sunset Shimmer och de andra har jag ingen koll på
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Grimner

På rak arm har samtliga återkommande karaktärer samma röstskådespelare som i originalserien (förutom i Legenden om Everfree, där Anneli Heed hoppar in som både Celestia och Luna under stora delar av - dock inte hela - filmen). 
Den nya huvudkaraktären Sunset Shimmer spelas av Amanda Renberg (som också gör Pinkie Pie), men hennes sånger utförs av Anneli Heed.
Många karaktärers sånger som inte gjorde det i originalserien utförs här av Anneli Heed.
Gloriosa Daisy spelas av Anneli Heed.
Wallflower Blush spelas av Anneli Heed.
Många nya kvinnliga biroller spelas av Anneli Heed.
...
Finns det några tvivel så är det troligtvis Anneli Heed.

Eller okej, the Dazzlings spelades av andra personer. En kamrat identifierade Sandra Kassman i rollen som Sonata Dusk, men de andra två var vi mindre säkra på. Han hävdade också att det var My Holmsten som spelade rektor Cinch, men det kan jag inte bekräfta.

Får återkomma en annan dag, måste ta en buss nu.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

gstone

Citat från: Grimner skrivet 16 oktober 2023 kl. 13:01:01På rak arm har samtliga återkommande karaktärer samma röstskådespelare som i originalserien (förutom i Legenden om Everfree, där Anneli Heed hoppar in som både Celestia och Luna under stora delar av - dock inte hela - filmen).
Den nya huvudkaraktären Sunset Shimmer spelas av Amanda Renberg (som också gör Pinkie Pie), men hennes sånger utförs av Anneli Heed.
Många karaktärers sånger som inte gjorde det i originalserien utförs här av Anneli Heed.
Gloriosa Daisy spelas av Anneli Heed.
Wallflower Blush spelas av Anneli Heed.
Många nya kvinnliga biroller spelas av Anneli Heed.
...
Finns det några tvivel så är det troligtvis Anneli Heed.

Eller okej, the Dazzlings spelades av andra personer. En kamrat identifierade Sandra Kassman i rollen som Sonata Dusk, men de andra två var vi mindre säkra på. Han hävdade också att det var My Holmsten som spelade rektor Cinch, men det kan jag inte bekräfta.

Får återkomma en annan dag, måste ta en buss nu.
Tack så jätte mycket för hjälpen !! ;D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.