Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gay

Startat av gstone, 3 juli 2019 kl. 14:25:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  1 april 2020 kl. 03:20:56
Hittade inte ämnet om homosexuella karaktärer inom dubbning. Men ville säga att i den nya Framåt så sade en kvinnlig cyklop polis att hon hade en flickvän som hon hade förlovat sig med eller hur det nu var.  ;D

Disney är sådana fegisar när det kommer till LGBTQ-representation... Det tog dem såhär många år innan de ens öppet vågade säga att en bikaraktär är involverad i ett samkönat förhållande - En karaktär som lätt kan dubbas om eller klippas bort utan att det påverkar filmen relativt mycket.

Samtidigt ger Sony deras huvudkaraktär i Connected en Pride-pin som är synlig på hennes jacka igenom hela filmen. Hell yeah.

Elios

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 11:48:03
ÄR du lesbiska  eller ? Varför bry du dig så mycket  ?

Lite svårt att vara lesbiska då hon är väl en person och har inte en robot som hon bestämmer vad hon ska tända på.  8) :P

gstone

Citat från: Elios skrivet  1 april 2020 kl. 13:32:55
Lite svårt att vara lesbiska då hon är väl en person och har inte en robot som hon bestämmer vad hon ska tända på.  8) :P

Vad dillar du om !! Jag frågade om hon gillade Kvinnor eller Män !´

Att hon är eller är en robot har INGET med saken att GÖRA  ??? ??? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 15:28:14
Vad dillar du om !! Jag frågade om hon gillade Kvinnor eller Män !´

Att hon är eller är en robot har INGET med saken att GÖRA  ??? ??? ???

Du skrev lesbiska och det var varken en fråga om hon gillade kvinnor eller män.
Och lesbiska betyder fler och tänkte då om du syftade på om hon kanske hade en personlighet till så att hon kanske då hade skapat en robot.  ???
Hatten Av! 🤠

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 11:48:03
ÄR du lesbiska  eller ? Varför bry du dig så mycket  ?

Ärligt talat har du inte med det att göra, det är en otroligt personlig fråga. Men jag vet inte vad jag har för sexualitet och kommer antagligen aldrig veta. Det enda jag är säker på är att jag är varken hetero eller homo. That's it.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 15:48:55
Ärligt talat har du inte med det att göra, det är en otroligt personlig fråga. Men jag vet inte vad jag har för sexualitet och kommer antagligen aldrig veta. Det enda jag är säker på är att jag är varken hetero eller homo. That's it.

Det där håller jag absolut med om. Därför gör rörde till lite där också.
Sånt är inget man skriver hur som helst. Men dock så säger du lite där i slutet ändå vad du inte är intresserad utav men ja du säger ju mest att du inte vet men inte för att påpeka något utan tycker du verkar grym som du är och gillar dina videor på Youtube som du har lagt upp Amigo!  ;D

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 15:48:55
Ärligt talat har du inte med det att göra, det är en otroligt personlig fråga. Men jag vet inte vad jag har för sexualitet och kommer antagligen aldrig veta. Det enda jag är säker på är att jag är varken hetero eller homo. That's it.

Förlåt, Jag menande inte att vara otrevlig ! :( :'( :'(

Jag ber om ursäkt !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elios skrivet  1 april 2020 kl. 15:53:18
Det där håller jag absolut med om. Därför gör rörde till lite där också.
Sånt är inget man skriver hur som helst. Men dock så säger du lite där i slutet ändå vad du inte är intresserad utav men ja du säger ju mest att du inte vet men inte för att påpeka något utan tycker du verkar grym som du är och gillar dina videor på Youtube som du har lagt upp Amigo!  ;D

Jag tycker inte hon värkar "grym som hon är" tycker hon är otrevlig Men det noll att göra med hennes läggning ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 15:48:55
Ärligt talat har du inte med det att göra, det är en otroligt personlig fråga. Men jag vet inte vad jag har för sexualitet och kommer antagligen aldrig veta. Det enda jag är säker på är att jag är varken hetero eller homo. That's it.

Det finns ju massvis med olika sexualiteter, andro, bi, pan, a, o.s.v, är du verkligen säker på att det inte finns en sexualitet som passar in på dig?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 april 2020 kl. 17:14:24
Det finns ju massvis med olika sexualiteter, andro, bi, pan, a, o.s.v, är du verkligen säker på att det inte finns en sexualitet som passar in på dig?

Haha tro mig, jag har djupdykt in i vartenda sexualitet som finns på papper (och tumblr, lol) och är precis lika förvirrad idag som när jag var 14 och för första gången fick en crush på en tjej. Har bl.a. kallat mig bisexuell, pansexuell, demisexuell och asexuell men inget känns riktigt rätt. På senare tiden har jag bara sagt att jag är queer till de som fattar och att jag är bisexuell till boomers och andra som inte riktigt fattar grejen, men kommer nog ärligt alltid vara flytande och obestämd i min sexualitet, och det är jag okej med idag ;)

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 16:14:13
Förlåt, Jag menande inte att vara otrevlig ! :( :'( :'(

Jag ber om ursäkt !

Det är lugnt, bara tänk på det i framtiden.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2020 kl. 18:42:32
Haha tro mig, jag har djupdykt in i vartenda sexualitet som finns på papper (och tumblr, lol) och är precis lika förvirrad idag som när jag var 14 och för första gången fick en crush på en tjej. Har bl.a. kallat mig bisexuell, pansexuell, demisexuell och asexuell men inget känns riktigt rätt. På senare tiden har jag bara sagt att jag är queer till de som fattar och att jag är bisexuell till boomers och andra som inte riktigt fattar grejen, men kommer nog ärligt alltid vara flytande och obestämd i min sexualitet, och det är jag okej med idag ;)

Det är lugnt, bara tänk på det i framtiden.

Vad är en boomer?^^

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  2 april 2020 kl. 02:00:53
Vad är en boomer?^^

Låt säga en person över typ 70 års ålder och inte riktigt förstår sig på dagens ungdom, en mer exakt beskrivning kanske någon annan har
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 april 2020 kl. 09:08:25
Låt säga en person över typ 70 års ålder och inte riktigt förstår sig på dagens ungdom, en mer exakt beskrivning kanske någon annan har

Det låter tillräckligt och bra beskrivning om det. Tackar.  ;D

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2019 kl. 20:45:13
Ingen vist att han var gay när han dubbade Aladdin

Frågan om han skulle fåt rollen om dom vist det ?
Hade han kommit ut när han dubbade Stuart Little?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 20 april 2020 kl. 20:33:46
Hade han kommit ut när han dubbade Stuart Little?
Inte när han dubbade de två första filmerna ett år efter han hade kommit ut dubbade han Stuart Little 3