Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 21:43:49
Jag tycker att det oftast är bäst om prinsess röster inte spelar skurkar så även i detta fall.

I vissa fall har det dock fungerat bra, ett sådant exempel är Anki Albertsson som klarar både Odette och även Helga i Atlantis samt Evelyn Deavor i Superhjältarna 2, likaså också Charlotte Ardai Jennefors som också spelar Odette och är tillräckligt bra på att förställa rösten för att kunna övertyga, dock är Charlotte ingen typisk prinsess-röst men Anki Albertsson tror har hade passat ypperligt som Tiana, Annika Herlitz som spelar Elsa är en person som jag känner kan passa bra även som skurkar, Vanna Rosenberg som spelar Bellwether i Zootropolis är någon som jag tror hade kunnat fungera mycket bra som Tiana också...

Sen är det ju ingen prinsessa men Sharon Dyall som spelar Esmeralda passar till många typer av roller även skurkar, Anna Norberg som spelar Jane Porter spelar också Shego, jag tror att Norberg är den bästa av Shegos tre röster även om jag inte har den insatsen i färskt minne...

Maria Rydberg passar till både hjältar och skurkar och gör en helt okej insats som Jasmine där hon är helt okej jämsides Myrra Malmberg...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 21:50:21
I vissa fall har det dock fungerat bra, ett sådant exempel är Anki Albertsson som klarar både Odette och även Helga i Atlantis samt Evelyn Deavor i Superhjältarna 2, likaså också Charlotte Ardai Jennefors som också spelar Odette och är tillräckligt bra på att förställa rösten för att kunna övertyga, dock är Charlotte ingen typisk prinsess-röst men Anki Albertsson tror har hade passat ypperligt som Tiana, Annika Herlitz som spelar Elsa är en person som jag känner kan passa bra även som skurkar, Vanna Rosenberg som spelar Bellwether i Zootropolis är någon som jag tror hade kunnat fungera mycket bra som Tiana också...

Sen är det ju ingen prinsessa men Sharon Dyall som spelar Esmeralda passar till många typer av roller även skurkar, Anna Norberg som spelar Jane Porter spelar också Shego, jag tror att Norberg är den bästa av Shegos tre röster även om jag inte har den insatsen i färskt minne...

Maria Rydberg passar till både hjältar och skurkar och gör en helt okej insats som Jasmine där hon är helt okej jämsides Myrra Malmberg...
Jag håller faktiskt med.

Disneyfantasten

Hej Steffan! Har du några kollage på g att publicera möjligen?  :) Det var längesedan du gjorde det!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 mars 2021 kl. 22:13:03
Hej Steffan! Har du några kollage på g att publicera möjligen?  :) Det var längesedan du gjorde det!
Han kan va upptagen med annat

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 mars 2021 kl. 22:21:18
Han kan va upptagen med annat

Ja, jag förstår det, men det kan jag också men det hindrar då inte mig från att fortsätta med kollage!  :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 mars 2021 kl. 22:24:14
Ja, jag förstår det, men det kan jag också men det hindrar då inte mig från att fortsätta med kollage!  :)
Du har ju dock inte något jobb eller familj att försörja...

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 mars 2021 kl. 22:31:30
Du har ju dock inte något jobb eller familj att försörja...

Du får aldrig tala till andra på det där sättet! Det är inte vidare artigt!

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 27 mars 2021 kl. 23:33:05
Jobb har han säkert men såvitt vi vet ingen familj
Han har inget riktigt jobb men Steffan sliter hela dagarna.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 mars 2021 kl. 23:33:05
Jobb har han säkert men såvitt vi vet ingen familj

Börjar du låta som Mathilda nu! Jag har visst en familj!

Varför ska ni två börja vara oförskämda mot mig?  >:(

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2021 kl. 08:37:52
Börjar du låta som Mathilda nu! Jag har visst en familj!

Varför ska ni två börja vara oförskämda mot mig?  >:(
Du försörjer dock inte dem men Steffan sliter hela dagarna för sin familj.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 mars 2021 kl. 08:40:36
Du försörjer dock inte dem men Steffan sliter hela dagarna för sin familj.

Sluta säga att jag inte försörjer dem!  >:(

Bara så att du vet så bor jag på ett boende vilket jag gjort sedan juli 2017 och dessutom så brukar jag träffa dem då och då!

Jag börjar bli trött på att du ständigt skriver oförskämda kommenterar mot andra...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2021 kl. 08:45:01
Sluta säga att jag inte försörjer dem!  >:(

Bara så att du vet så bor jag på ett boende vilket jag gjort sedan juli 2017 och dessutom så brukar jag träffa dem då och då!

Jag börjar bli trött på att du ständigt skriver oförskämda kommenterar mot andra...
Det var inte menat som en oförskämt kommentar det är bara så att Steffan jobbar och sliter hela dagarna sa han har inte lika mycket tid som du.

Steffan Rudvall

#942
Det stämmer att jag inte har så mycket tid men jag tycker inte att det är okej att ni är elaka mot Disneyfantasten! Förresten så är det inte bara jag som försörjer familjen utan även gör min fru...

Steffan Rudvall

#943


Haakon Pedersen

Introsång = Piff och Puff Räddningspatrullen

Introsång = Knatte, Fnatte och Tjatte På Äventyr - Välkommen till Ankeborg

Introsång = Bumbibjörnarna

Sångare i Försök igen = De 101 dalmatinerna II - Tuffs äventyr i London

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2021 kl. 08:37:52
Börjar du låta som Mathilda nu! Jag har visst en familj!

Varför ska ni två börja vara oförskämda mot mig?  >:(
Förlåt! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(