Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fantastiska Fyran Svenska röster?

Startat av jimstrom, 3 juli 2015 kl. 19:43:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)


Trubaduren

Citat från: Erika skrivet  5 april 2021 kl. 21:40:26
Mitt minne kanske spelar mig ett elakt spratt, men jag vill minnas ha sett säsong 2-avsnittet When Calls Galactus på TV4. Någon annan som minns bättre?

På Disney+ anges When Calls Galaxtus som avsnitt 21, säsong 1. Nu vet jag inte i vilken ordning avsnittet ligger rent produktionsmässigt eller vad olika siter och listor anger, men är det inte fullt möjligt att man sände samtliga avsnitt som en enda säsong i Sverige?

Nunzio

Det har även släppts en dvd, Fantastic Four - en legend börjar som innehöll 5 avsnitt.
Men vad jag kan minnas var det inte originaldubben. Blev dessa omdubbade enbart för dvd-släppet?

jimstrom

Kan defintivt bekräfta att det inte är tv4 dubben där.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Erika

Det har dykt upp ett litet
klipp (strax över två minuter långt) med Eurotrolls dubbning av Fantastiska fyran på Youtube.

Det råder ingen tvekan om det är Kim Sulocki som gör Mr. Fantastics röst liksom Johan Hedenberg som Big Ben. Tror det är Niclas Wahlgren eller Peter Sjöquist som gör Silversurfarens röst. Andreas Nilsson gör betraktaren Uatus röst och Steve Kratz är Galactus. Peter Jöback är Flamman, och han sjunger även ledmotivet.   

jimstrom

Då är det troligen Dan Malmer då dom ofta misstas för varandra.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Zebastian

#22
Var kan jag hitta Fantastisk Fyran? Den gick på på TV4 på 90-talet mitt.

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 26 mars 2022 kl. 15:22:13
Var kan jag hitta fantastiska fru? Den gick på på TV4 på 90-talet mitt.
Menar du Fantastiska Fyran?



Jabberjaw

Jag har flera avsnitt också, inspelade från TV4 runt 1995. :)

Ännu roligare är att jag hittade boxen inplastad



Och även DVD med omdubbningen i bra skick



Jag vet inte exakt men tror jag har 6 avsnitt inspelade på VHS från TV4. Och vet med säkerhet att jag har avsnitt med Silver Surfaren. Men känner även igen titeln Doomsday från säsong 2. Men kan vara liknande titel med en annan Marvel serie...?

Eller har någon hittat fler episoder från säsong 2 vid det här laget? Tycker verkligen Disney+ borde försöka köpa loss rättigheterna. Det bör dom göra med alla sina seriers dubbningar kan man ju tycka... :(

gstone

Jag funderar på att ge omdubbningen en chans ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Undrar verkligen vem som spelade the Thing.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 27 november 2023 kl. 22:05:34Jag har flera avsnitt också, inspelade från TV4 runt 1995. :)

Ännu roligare är att jag hittade boxen inplastad





Har boxen faktiskt svensk tal !!!! :o :o :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.