Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2024 kl. 12:09:21I trailern lät det som det var väldigt många finlandssvenskar i Arne Alligator Och Djungelkompisarna.
Det är en finländsk film, men jag vet faktiskt inte om svenska eller finska är originalspråket. Men enligt Svenska YLE är de svenska rösterna i Arne Alligator och djungelkompisarna i alla fall:

Arne - Tomas Nyberg
Lilly - Tiffany Kronlöf
Pedro - Jesper Adefelt
Antonio - John Österlund
I övriga roller: Li Hagman, Mattias Knave, Ole Ornered

Tomas Nyberg är ju en finlandssvensk skådespelare, men jag vet inte om någon av de andra är det...? Jesper Adefelt och Mattias Knave är det i alla fall inte... ;)

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2024 kl. 13:06:32Tomas Nyberg är ju en finlandssvensk skådespelare, men jag vet inte om någon av de andra är det...? Jesper Adefelt och Mattias Knave är det i alla fall inte... ;)
Ingen av de övriga tycks vara finlandssvenskar. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag önskar credits till den magiska realism Såpoperan Luz som just kom på Netfilx

https://www.netflix.com/watch/81597901?isLanguageFilter=true&trackId=272278792
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2024 kl. 13:53:52Jag önskar credits till den magiska realism Såpoperan Luz som just kom på Netfilx

https://www.netflix.com/watch/81597901?isLanguageFilter=true&trackId=272278792
Jag har precis skrivit av dubbcreditsen till Luz, som för övrigt är en brasiliansk serie, så det kommer vid nästa uppdatering. :)

Dubben är för övrigt intressant nog crediterad till KM Studio, trots att den rimligtvis borde vara dubbad efter att de bytte namn till Plint - eller kan verkligen serien ha färdigställts så långt innan premiären i hemlandet Brasilien...?

gstone

Kan jag föreslå att du lägger upp credits till Den Lille Prinsen (2015) ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2024 kl. 18:50:52Kan jag föreslå att du lägger upp credits till Den Lille Prinsen (2015) ?
Om du syftar på långfilmen, så trodde jag redan att jag hade det sedan flera år tillbaka; men jag hittar inte åt något...

Ska se om jag hittar åt dubbcredits till den.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2024 kl. 20:53:47Om du syftar på långfilmen, så trodde jag redan att jag hade det sedan flera år tillbaka; men jag hittar inte åt något...

Ska se om jag hittar åt dubbcredits till den.
Här  är cedits :D

SVENSKA RÖSTER

Piloten: Christian Fex

Flickan: Laura Jonstoij Berg

Flickans mamma: Sanna Sundqvist

Den lille prinsen: Leon Pålsson Sälling

Räven: Daniel Sjöberg

Ormen: Magnus Roosman

Rosen: Sanna Martin

Herr Prins: Andreas Rothlin Svensson

Kungen: Frej Lindqvist

Juryman: Gustav Levin

Ekonominyheterna: Magnus Mark

Affärsman: Claes Ljungmark

Högfärdig man: Kim Sulocki


ÖVRIGA RÖSTER

Björn Bengtsson

Magnus Roosman

Daniel Sjöberg

Magnus Mark

Sanna Martin

Anna Bromeé

Lovisa Blixt

Edwin Thunfors


PRODUKTIONSLEDARE

Niclas Ekstedt


RÖSTREGISSÖR

Daniel Sjöberg


MANUS ÖVERSÄTTARE

Vicki Benckert


INSPELNINGSTEKNIKER

John Kristiansson


INSPELNINGSSTUDIO

Dubberman, Stockholm

2016


SVENSK VERSION PRODUCERAD AV

Dubberman AB
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har många filmer jag önskar credits men dom kommer inte ut på några veckor eller månader så jag tänker inte fråga om dom ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag önskar credits till Rallygänget - De snabba & de tuffa.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 20:48:32Jag önskar credits till Rallygänget - De snabba & de tuffa.
Den har väl premiär nästa fredag, så då ska jag maila Lucky Dogs inom några dagar. :)

Lucky Dogs har varit lite oberäkneliga, som ibland svarar på fem minuter och ibland inte alls, så det är bara att hålla tummarna - men det senaste året har de ändå varit ganska tillförlitliga...

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 12:06:24Jag har många filmer jag önskar credits men dom kommer inte ut på några veckor eller månader så jag tänker inte fråga om dom ;D ;D
Om det gäller kommande biofilmer vore det bra om du förvarnar runt 1 ½ - 2 veckor innan respektive premiär. :)

Gäller det kommande filmer på streaming eller fysiskt/VoD räcker det att du förvarnar ett par dagar innan premiär/release, för där brukar det nästan aldrig gå att få tag i credits innan premiären. Det enda undantaget är Scanbox, där det ofta brukar gå att få dubbcredits 2 - 3 veckor före release; i vissa fall ännu tidigare.

gstone

Jag önskar credirs till den nyare Ninjago serien på ViaPlay.

Serien har credits slutet vill jag minnas 

Men alla avsnitt tror har identiska credits ;)

Här en bild som hjälp 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2024 kl. 21:44:34Den har väl premiär nästa fredag, så då ska jag maila Lucky Dogs inom några dagar. :)

Lucky Dogs har varit lite oberäkneliga, som ibland svarar på fem minuter och ibland inte alls, så det är bara att hålla tummarna - men det senaste året har de ändå varit ganska tillförlitliga...
Om det gäller kommande biofilmer vore det bra om du förvarnar runt 1 ½ - 2 veckor innan respektive premiär. :) 
Om du inte får svar från Lucky Dogs kan jag gärna fota credits när jag ser filmen  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 22:11:55Om du inte får svar från Lucky Dogs kan jag gärna fota credits när jag ser filmen  :D
Fast tyvärr är det inte helt ovanligt att filmer från Lucky Dogs helt saknar utsatta dubbcredits på bio... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2024 kl. 22:14:42Fast tyvärr är det inte helt ovanligt att filmer från Lucky Dogs helt saknar utsatta dubbcredits på bio... :(
Dom hade det sist jag såg en av deras filmer som var animerad och dubbade :D ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.