Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

#840
Här kommer credits till Fjärilen Patrik på äventyr

Patrik - Mikael Regenholz
Jennifer - Happy Jankell
Martin - Victor Morell
Hövding Cora - Cecilia Wrangel Skoug
Sot - Magnus Mark
Stella - Annica Smedius
Skri - Janne Åström
Lilly - Amanda Ardai Jennefors
Sigfrid - Oscar Harryson
Majken - Annika Herlitz
Ken - Joakim Tidermark

Samt: Adam Fietz, Ana Gil de Melo Nascimento, Dominique Pålsson Wiklund, Emelie Clausen, Jesper Adefelt, Linda Blomgren och Nick Atkinson.

Regi/teknik - Anders Öjebo
Översättare - Robert Cronholt
Mix - Andreas Eriksson
Projektledare - Ellen Rådesjö
Lokala produktionsledare: Jennie Jahns och Mikaela Ardai Jennefors
Studio - Plint

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2024 kl. 16:50:11Här kommer credits till Fjärilen Patrik på äventyr

Patrik - Mikael Regenholz
Jennifer - Happy Jankell
Martin - Victor Morell
Hövding Cora - Cecilia Wrangel Skoug
Sot - Magnus Mark
Stella - Annica Smedius
Skri - Janne Åström
Lilly - Amanda Ardai Jennefors
Sigfrid - Oscar Harryson
Majken - Annika Herlitz
Ken - Joakim Tidermark

Samt: Adam Fietz, Ana Gil de Melo Nascimento, Dominique Pålsson Wiklund, Emelie Clausen, Jesper Adefelt, Linda Blomgren och Nick Atkinson.

Regi/teknik - Anders Öjebo
Översättare - Robert Cronholt
Mix - Andreas Eriksson
Projektledare - Ellen Rådesjö
Lokala produktionsledare: Jennie Jahns och Mikaela Ardai Jennefors
Tack :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2024 kl. 16:50:11Här kommer credits till Fjärilen Patrik på äventyr

Patrik - Mikael Regenholz
Jennifer - Happy Jankell
Martin - Victor Morell
Hövding Cora - Cecilia Wrangel Skoug
Sot - Magnus Mark
Stella - Annica Smedius
Skri - Janne Åström
Lilly - Amanda Ardai Jennefors
Sigfrid - Oscar Harryson
Majken - Annika Herlitz
Ken - Joakim Tidermark

Samt: Adam Fietz, Ana Gil de Melo Nascimento, Dominique Pålsson Wiklund, Emelie Clausen, Jesper Adefelt, Linda Blomgren och Nick Atkinson.

Regi/teknik - Anders Öjebo
Översättare - Robert Cronholt
Mix - Andreas Eriksson
Projektledare - Ellen Rådesjö
Lokala produktionsledare: Jennie Jahns och Mikaela Ardai Jennefors
Studio - Plint
Tack. Ska vi tolka det som att de namngivna rollfigurerna är de största rollfigurerna i filmen?

Jag har nämligen precis fått creditlista till Fjärilen Patrik på äventyr från distributören Noble Entertainment, men den är betydligt mer omfattande än din lista och har med samtliga rollfigurer som förekommer i filmen - men istället är alla sorterade i bokstavsordning efter de engelska karaktärsnamnen (inte ens de svenska namnen), som gör det lite besvärligt att lista ut vilken ordning som är mest logisk...

gstone

Angående em del kommande filmer 
CitatBiografen där jag bor kommer visa Greta Gris biofest ,Arne Alligator och djungelkompisarna och Nya vänner på Lunneskär.




Jag orkar verkligen inte se dessa filmer bara för att kunnna få reda på rösterna  !



Så Dubbningshemsidan får helt enkelt hitta på något annat sätt att få credits till filmerna❗️
bara så du vet Daniel 😉
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 februari 2024 kl. 02:48:31Tack. Ska vi tolka det som att de namngivna rollfigurerna är de största rollfigurerna i filmen?
Jag antar det, listan kommer från Plints sociala medier men där angavs personerna med taggar så jag tänkte att det var bättre att skriva här med personernas riktiga namn.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 februari 2024 kl. 08:32:41Angående em del kommande filmer bara så du vet Daniel 😉
Jag har mailat till Folkets Hus och Parker, men har ännu inte fått något svar. Mycket mer än så kan jag tyvärr inte göra för närvarande.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 februari 2024 kl. 08:39:49Jag antar det, listan kommer från Plints sociala medier men där angavs personerna med taggar så jag tänkte att det var bättre att skriva här med personernas riktiga namn.
Okej, då sätter jag ut dem först; så får jag chansa vilka roller som är störst bland rollfigurer som inte står med på den listan.

Jag menar, även utan att ha sett filmen kan man ju gissa att rollfigurer som "Fjärilskille med gulaktig militärhatt" knappast är någon huvudroll i alla fall... ;)

gstone

Idag kommer den animerad filmen  Orion och Mörkret på Netflix :)

Ni kanske förstår var jag vill komma  ;)

med tanke på trådens namn.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här dom svenska rösterna i Kung Fu Panda 4 

  • Lawrence Mackrory
  • Elin Klinga
  • Calle Carlswärd
  • Claes Ljungmark
  • Stephan Karlsén
  • Magnus Roosmann
  • Charlotte Ardai Jennefors
  • Olof Wretling
  • Jan Åström
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 18:57:30Här dom svenska rösterna i Kung Fu Panda 4

  • Lawrence Mackrory
  • Elin Klinga
  • Calle Carlswärd
  • Claes Ljungmark
  • Stephan Karlsén
  • Magnus Roosmann
  • Charlotte Ardai Jennefors
  • Olof Wretling
  • Jan Åström
Så himla kul att se Olof Wretling i en dubbning, de två förra filmerna han medverkade i som röst är svenska filmer.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2024 kl. 18:57:30Här dom svenska rösterna i Kung Fu Panda 4

  • Lawrence Mackrory
  • Elin Klinga
  • Calle Carlswärd
  • Claes Ljungmark
  • Stephan Karlsén
  • Magnus Roosmann
  • Charlotte Ardai Jennefors
  • Olof Wretling
  • Jan Åström
Plus Arantxa Álvarez. Misstänker att hon dubbar Zhen (Awkwafina) och att Elin gör Kameleonten (Viola Davis), Olof gör Han (Ke Huy Quan) och Charlotte gör "Granny Boar" (Lori Tan Chinn). Vet inte vem Jan skulle kunna tänkas dubba, men med den engelska rollistan framför mig kanske han dubbar Ronny Chiengs karaktär...?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2024 kl. 09:52:49Plus Arantxa Álvarez. Misstänker att hon dubbar Zhen (Awkwafina) och att Elin gör Kameleonten (Viola Davis), Olof gör Han (Ke Huy Quan) och Charlotte gör "Granny Boar" (Lori Tan Chinn). Vet inte vem Jan skulle kunna tänkas dubba, men med den engelska rollistan framför mig kanske han dubbar Ronny Chiengs karaktär...?
Vi kan iallafall konstatera att följande borde stämma;

- Lawrence Mackrory: Po

- Calle Carlswärd: Herr Ping

- Claes Ljungmark: Chi-Fu

- Stephan Karlsén: Ling (eller vad nu Pos pappa hette)

- Magnus Roosmann: Tai Lung

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 februari 2024 kl. 10:12:32Vi kan iallafall konstatera att följande borde stämma;


 (eller vad nu Pos pappa hette)
Le Shan
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2024 kl. 09:52:49Plus Arantxa Álvarez. Misstänker att hon dubbar Zhen (Awkwafina) och att Elin gör Kameleonten (Viola Davis), Olof gör Han (Ke Huy Quan) och Charlotte gör "Granny Boar" (Lori Tan Chinn). Vet inte vem Jan skulle kunna tänkas dubba, men med den engelska rollistan framför mig kanske han dubbar Ronny Chiengs karaktär...?
Åh 
Jag måste på något sätt missat  Arantxa Álvarez.  :o
Jag känner mig lite korkad  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2024 kl. 09:52:49Plus Arantxa Álvarez. Misstänker att hon dubbar Zhen (Awkwafina) och att Elin gör Kameleonten (Viola Davis), Olof gör Han (Ke Huy Quan) och Charlotte gör "Granny Boar" (Lori Tan Chinn). Vet inte vem Jan skulle kunna tänkas dubba, men med den engelska rollistan framför mig kanske han dubbar Ronny Chiengs karaktär...?
Jan kanske tog över som Kai eller Lord Shen
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2024 kl. 09:52:49Plus Arantxa Álvarez. Misstänker att hon dubbar Zhen (Awkwafina) och att Elin gör Kameleonten (Viola Davis), Olof gör Han (Ke Huy Quan) och Charlotte gör "Granny Boar" (Lori Tan Chinn). Vet inte vem Jan skulle kunna tänkas dubba, men med den engelska rollistan framför mig kanske han dubbar Ronny Chiengs karaktär...?
Eller så kanske Vargbossen är med i filmen igen.

Svårt att veta egentligen innan filmen haft premiär, men det är inte omöjligt att Jan är med som en ny karaktär, det har ju trots allt ändå hänt förut att en skådespelare återkommit i en uppföljare eller TV-serie men som en annan karaktär.