Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag borde bet Daniel att skriva av och lägga up credits till Pup Star filmerna medan dom bortförande fanas på Netflix.


Jag ångar verkligen att jag inte gjord det :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 januari 2024 kl. 18:34:40Jag borde bet Daniel att skriva av och lägga up credits till Pup Star filmerna medan dom bortförande fanas på Netflix.


Jag ångar verkligen att jag inte gjord det :-\
Pup Star 2 har jag uppskrivet dubbcredits till - jag trodde att jag redan hade publicerat den, men antingen har den försvunnit eller också missade jag att lägga upp den. På datorn är den tidsstämplad till den 1 maj 2020.

Fler än så har jag dock inte sett till på Netflix med svenskt tal, så är du säker att det funnits fler filmer (typ den första filmen) som haft svensk dubbning?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2024 kl. 20:33:26Pup Star 2 har jag uppskrivet dubbcredits till - jag trodde att jag redan hade publicerat den, men antingen har den försvunnit eller också missade jag att lägga upp den. På datorn är den tidsstämplad till den 1 maj 2020.
Kanske bara var den  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 22 januari 2024 kl. 00:10:01Var det bara Disney som gjorde så tro, eller gjorde andra filmbolag så också för att "bli av med" de 2D-animerade filmerna?  ???

Men då undrar jag, var kommer Lilo & Stitch in i bilden, den släpptes ju mellan Atlantis och Skattkammarplaneten, råkade den bara bli en hit eller hade Disney tänkt släppa den tidigare?
Vet ej, har tyvärr bara koll på Disney på det sättet. Tror ingen direkt ville "bli av med" 2D-animerade filmer heller, men tack vare floppen i olika grad som 2D- filmerna fick runt den perioden och hur enklare och billigare det skulle bli att göra datoranimerade filmer var det nog mycket lockande att stänga ned studiorna som fokuserade på endast "handritat" (inom parantes för mycket av det skedde via dator det med vid den tiden) material. Det är otroligt synd men med facit i hand gav det också Disney lov att experimentera med 3D tidigare än vad som kanske annars hade skett. Det kan vara farligt att hålla i sig vid gammal teknik för länge också, då missar man mycket, och Disney fick ju en hit med både Tangled och framför allt Frozen när de kom. Så Disney anser nog att de gjorde ett klokt val när de stängde sina 2D-studior.  :-\

Lilo & Stitch är ett intressant kapitel i sig. En teori är ju att de gav den så mycket frihet och marknadsföring eftersom det inte var en del av den "klassiska Disney-filmer" lineup'en. Men det var i försig inte Atlantis eller Treasure Planet heller, kanske Lilo & Stitch var ännu mer "out there" än dem. Är längesedan jag läste på om just varför just Disney satsade på den filmen så hårt så jag minns inte allt. Men det finns anledningar. Disney ville verkligen att folk skulle se Lilo & Stitch. Treasure Planet å andra sidan? Näääää den är inget att ha!

gstone

Oscars nomineringar i åt sög röv till störe del 😡😡😡👎
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 23 januari 2024 kl. 14:53:53Oscars nomineringar i åt sög röv till störe del 😡😡😡👎
Sög röv och sög röv, de var, utöver att Margot Robbie, Greta Gerwig och Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem snobbats, väldigt väntade och, baserat på dem jag sett, välförtjänta.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Önsakn blevb inte nomierad för bästa animerad och intte Mutant Mayhem heller,

Den den där jädra Robot Dreams blev !!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(

Jag ör förbannad !



RALLYGÄNGET blev inte heller nominerad till bästa animerad film :'(

Wonka fick inga nomeringar (så vit jag vet)och dom nomierad inte Det Var en gång en filmstudio för bästa animerad kortfilm !

Jag så himla arg på hur dumma Oscars är !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 januari 2024 kl. 14:53:53Oscars nomineringar i åt sög röv till störe del 😡😡😡👎
Nu har jag sett långt ifrån alla nominerade filmer, men till största delen tycker jag att nomineringarna verkar ganska rättvisa. Jag tycker det är lite märkligt att inte Margot Robbie blev nominerad till bästa kvinnliga huvudroll för Barbie, med tanke på att jag definitivt inte tycker att hon spelade sämre än Ryan Gosling (som blev nominerad) - men utan att ha sett alla nominerade är det svårt att bedöma om det är rättvist eller inte.

När det gäller bästa film har jag bara sett 4 av de 10 nominerade (Past Lives, Barbie, Oppenheimer och Killers of the Flower Moon), men de fyra är i alla fall samtliga riktigt bra. Min favorit där är Past Lives, som verkligen var helt fantastisk. Poor Things har ju premiär på fredag, så den känns ju som en bra kandidat att gå och se på bio.

Citat från: gstone skrivet 23 januari 2024 kl. 19:26:30Den den där jädra Robot Dreams blev !!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:(
Så du har sett Robot Dreams, så att du kan avgöra att den inte förtjänade att bli nominerad...? Hur har du sett den, med tanke på att den mig veterligen inte har haft svensk premiär än?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Så kommer vi i Sverige inte få chansen att se Tigerns lärling 😠😕😣❗️

Jag har sett framemot den filmen ❗️

Men inget spår av att den ska släppas i Sverige eller någon av dom andra nordiska länderna för den delen.

Ännu en dålig sak med streamanning😡 Om Paramount släppet den på bio hade den säkert kommit till Sverige 😤
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My


Scoobydoofan1


Lilla My


Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 29 januari 2024 kl. 03:14:38Jag har sett Wish ja.
Den var inte en bra film? Eller vad tyckte du om filmen?

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 29 januari 2024 kl. 12:23:31Den var inte en bra film? Eller vad tyckte du om filmen?
Nej. Hatade den.