Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2023 kl. 23:43:07Framförallt är det väl ganska meningslöst - man får ju ändå inte filmen fortare för det...

Att förhandsboka en film man verkligen är intresserad av runt en vecka innan release kan väl vara klokt, för att få filmen så fort som möjligt och kanske i bästa fall få den i handen på releasedagen (d.v.s. att den skickas ett par dagar innan), men före det blir ju ingen skillnad alls. Om nu inte priset råkar vara ovanligt fördelaktigt långt innan release vill säga, men man kan väl inte direkt påstå att 199 kr skulle vara något fantastiskt pris...

Personligen avvaktar jag med att köpa Wonka tills priset blir mer fördelaktigt - trots allt kan man ju på goda grunder anta att filmen lär släppas på HBO Max ungefär samtidigt som den släpps på Blu-Ray, så att man ändå kan se den tills man väntar på att de fysiska utgåvorna ska gå ner i pris.
Jag förhandsbokade Barbie( Blu Ray) ganska direkt efter jag sett den på bio 😉
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 december 2023 kl. 06:06:52Får jag inte göra det ?
Ingen har sagt att du inte får - bara att det är ganska meningslöst, då man ju ändå inte får filmen fortare för det...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 december 2023 kl. 08:25:51Ingen har sagt att du inte får - bara att det är ganska meningslöst, då man ju ändå inte får filmen fortare för det...
Jag bestämmer om jag gör det ❗️😠
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 december 2023 kl. 15:13:37Jag bestämmer om jag gör det ❗️😠
Ja, men vi konstaterade bara att det är så pass tidigt och att du inte får ut något av det.

Disneyfantasten

Jag har funderat på att reboota tidigare reboot-trådar (igen) efter så mycket som kommit med tiden och så vidare...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2023 kl. 23:43:07Personligen avvaktar jag med att köpa Wonka tills priset blir mer fördelaktigt - trots allt kan man ju på goda grunder anta att filmen lär släppas på HBO Max ungefär samtidigt som den släpps på Blu-Ray, så att man ändå kan se den tills man väntar på att de fysiska utgåvorna ska gå ner i pris.
Om det nu inte blir som med Barbie, att den släpps på HBO Max först drygt en och en halv månad efter att den släppts på Blu-Ray och DVD. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2023 kl. 13:01:18Jag har funderat på att reboota tidigare reboot-trådar (igen) efter så mycket som kommit med tiden och så vidare...
Blir det inte enklare om du redigerar det äldre inläggen?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 13:29:04Blir det inte enklare om du redigerar det äldre inläggen?
Det är lätt att göra, men då kommer folk som besöker forumet kanske att tro att jag fick de uppgifterna innan jag fick reda på dem och ibland när man gissar eller antar kommer det rättelser, redigeringar, tillägg och dylika ting i efterhand, ibland har det rentav visat sig att man haft fel vilket är en pinsam situation...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2023 kl. 23:43:07Framförallt är det väl ganska meningslöst - man får ju ändå inte filmen fortare för det...

Att förhandsboka en film man verkligen är intresserad av runt en vecka innan release kan väl vara klokt, för att få filmen så fort som möjligt och kanske i bästa fall få den i handen på releasedagen (d.v.s. att den skickas ett par dagar innan), men före det blir ju ingen skillnad alls. Om nu inte priset råkar vara ovanligt fördelaktigt långt innan release vill säga, men man kan väl inte direkt påstå att 199 kr skulle vara något fantastiskt pris...

Personligen avvaktar jag med att köpa Wonka tills priset blir mer fördelaktigt - trots allt kan man ju på goda grunder anta att filmen lär släppas på HBO Max ungefär samtidigt som den släpps på Blu-Ray, så att man ändå kan se den tills man väntar på att de fysiska utgåvorna ska gå ner i pris.
Eftersom det är mina pengar har jag väl all rött att förhandsboka om jag vill.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Om Wonka inte har svenskt tal på Blu Ray kommer jag stämma Cdon 😄❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 15:18:18Om Wonka inte har svenskt tal på Blu Ray kommer jag stämma Cdon 😄❗️
Om den faktiskt inte har det så är det ju du som har valt att förhandsboka utgåvan utan riktig information om den så du får skylla dig själv.

Lillefot

#446
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 15:24:04Om den faktiskt inte har det så är det ju du som har valt att förhandsboka utgåvan utan riktig information om den så du får skylla dig själv.
Plus så är det inte CDON som har gjort något fel i så fall (om de nu inte har utelämnat någon information för kunderna), utan då är det distributören du bör vända dig till.

CDON är trots allt bara en återförsäljare, de kan inte påverka vilka ljudspår som kommer med på en viss DVD/Blu-Ray release.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 december 2023 kl. 15:24:04Om den faktiskt inte har det så är det ju du som har valt att förhandsboka utgåvan utan riktig information om den så du får skylla dig själv.
NEJ jag kommer stämma dom ❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 22 december 2023 kl. 15:33:28Plus så är det inte CDON som har gjort något fel i så fall, utan då är det distributören du bör vända dig till.

CDON är trots allt bara en återförsäljare, de kan inte påverka vilka ljudspår som kommer med på en viss DVD/Blu-Ray release.
Vi får se vad domstolen säger 😄😉
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 december 2023 kl. 15:39:27Vi får se vad domstolen säger 😄😉
Domstolen skulle säga att de inte slösar sin tid på sådana dumheter.