Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Raya och Den Sista Draken (2021)

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2019 kl. 08:12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2021 kl. 18:19:47
Jag äger den nu och här kommer credits.

Vad jag kan se är det exakt samma credits som vi redan har sett på Disney+. Om det finns en sida med "övriga röster" saknas den alltså även här.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2021 kl. 18:52:59
Övriga röster borde det ju finnas men i alla fall inga som har crediterats.

Tittade du på hela filmen när du väl letade upp credits? I så fall undrar jag lite om du möjligtvis la märke till några karaktärer vars röster inte crediterats (inga specifika namn eller så kanske, men karaktärer ändå) eller nån röst som bara inte står med bland credits.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 maj 2021 kl. 19:02:49
Tittade du på hela filmen när du väl letade upp credits? I så fall undrar jag lite om du möjligtvis la märke till några karaktärer vars röster inte crediterats (inga specifika namn eller så kanske, men karaktärer ändå) eller nån röst som bara inte står med bland credits.
De verkar vara ganska täckande det finns dock folkmassor i filmen.

moviefan


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 18 maj 2021 kl. 19:22:35
Ni som har sett filmen, Är den bra ?
Det är den, de lyckas få till en bra story med fin animation och en vacker fantasivärld.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 maj 2021 kl. 19:01:42
Vad jag kan se är det exakt samma credits som vi redan har sett på Disney+. Om det finns en sida med "övriga röster" saknas den alltså även här.
Mycket märkligt. Det låter ju ovanligt om den svenska versionen skulle vara mindre påkostade än alla andra europeiska språk (inklusive våra nordiska grannländer), med färre antal skådespelare - men samtidigt borde ju inte Disney göra fel på två olika ställen så att de missat "Övriga röster" även här...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 maj 2021 kl. 20:42:19
Mycket märkligt. Det låter ju ovanligt om den svenska versionen skulle vara mindre påkostade än alla andra europeiska språk (inklusive våra nordiska grannländer), med färre antal skådespelare - men samtidigt borde ju inte Disney göra fel på två olika ställen så att de missat "Övriga röster" även här...

Det kanske inte finns någogra "Övriga röster".
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 maj 2021 kl. 22:34:28
Det kanske inte finns någogra "Övriga röster".
Det verkar ju helt klart misstänkt, men samtidigt låter det ovanligt om verkligen den svenska dubbningen är mindre påkostad och har färre skådespelare än både den norska, danska, finska och isländska dubbningen (plus de andra dussintal språk som finns representerade på Disney+) - för samtliga andra creditlistor på Disney+ har med "Övriga röster", trots att samtliga har samma namngivna rollfigurer i den vanliga rollistan...

Men samtidigt verkar det ju otroligt om Disney gjort samma misstag två gånger och missat att ta med "Övriga röster" för just Sverige, varför det mest sannolika nog trots allt är att det inte medverkar fler skådespelare än de på den ordinarie rollistan... ???

clara liljeberg

jag har hört om jennie jahns och figge norling.

Anders M Olsson

Från och med idag ska alla abonnenter på Disney+ kunna se Raya och den sista draken utan att betala extra.

Disneyfantasten

Idag såg jag filmen på DVn och tyckte att den var väldigt bra, de svenska rösterna var också väldigt bra...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

På tal om Laila Adéle

Jag såg på Instagram att hon varit på Eurotroll och dubbat..

Spännande  :D >:(

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Patti Harrison kan nog vara den första öppet trans personen att göra en röst i en animerad Disney film ☺️🏳��⚧️❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.