Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Raya och Den Sista Draken (2021)

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2019 kl. 08:12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 april 2020 kl. 21:11:44
Hur går det då med Second Hand affärerna i Sverige? (typ Myrorna, Öppna Hjärtat, ect.)

Jag kollar i dem ibland men har undviks dem ett tag av två anledningar; att spara in fler pengar och för att minska risken med spridningen, funderar på om jag dock ska in dit igen i maj, det brukar väl sällan flockas där plus att jag inte vill att dessa ska gå i konkurs...

Hoppas verkligen inte att de går i konkurs... (och att hyresvärdarna på alla företag har förståelse för detta)

Jag tycker det är oerhört trist att både Själen och Raya och Den Sista Draken flyttas på grund av Corona-viruset, men har ändå förståelse för det, men icke desto mindre innebär det också att jag får längre väntetid, jag skulle tro att Corona redan är borta efter sommarlovet, men antagligen vill Disney ta det säkra före det osäkra...

Jag går supermycket i SECOND HAND !! :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 april 2020 kl. 21:11:44
Hur går det då med Second Hand affärerna i Sverige? (typ Myrorna, Öppna Hjärtat, ect.)

Jag kollar i dem ibland men har undviks dem ett tag av två anledningar; att spara in fler pengar och för att minska risken med spridningen, funderar på om jag dock ska in dit igen i maj, det brukar väl sällan flockas där plus att jag inte vill att dessa ska gå i konkurs...

Hoppas verkligen inte att de går i konkurs... (och att hyresvärdarna på alla företag har förståelse för detta)
Blir det här långvarigt lär nog alla påverkas, men just second hand-affärer lär inte vara något omedelbart hot. Dels drivs de ju vanligtvis av välgörenhetsorganisationer (Myrorna, Röda Korset, Pingstkyrkan, m.fl.), och behöver därför inte gå med vinst - det räcker att de inte går med förlust något längre tag. Och dels drivs ju second hand-affärer vanligtvis för att intäkterna (från sålda varor) ska hjälpa nödställda och gå till annan välgörenhet, och eftersom det förutom frivilliga donationer är i stort sett de enda inkomstkällorna som Röda Korset och andra organisationer har så lär de knappast lägga ned affärerna i första taget.

Jag tror dock att både biografer, teatrar, restauranger och caféer ligger betydligt mer risigt till än just second hand-affärer i dagsläget. Biografer och teatrar som är stängda finns ju inte mycket gemene man kan göra för att påverka, men restauranger och caféer kan alla hjälpa till att stötta genom att köpa från nån gång då och då - det kan göra skillnad mellan om de överlever eller inte; framförallt vid små lokala restauranger och caféer som snabbt kan fara väldigt illa och som sällan har några stora ekonomiska marginaler (med andra ord: Jag skulle personligen inte prioritera stora kedjor som typ Espresso House). Tycker man det känns för osäkert att äta på plats på en restaurang eller café kan man ju alltid beställa take-away och äta hemma (eller på arbetsplatsen eller annanstans).

Flygbolag ligger förstås också väldigt risigt till, som står i stort sett helt stilla just nu världen över, men jag förutsätter att de måste få statligt stöd för att överleva; då samhället inte klarar sig utan fungerande flyg...

Disneyfantasten

#47
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2020 kl. 22:55:26
Blir det här långvarigt lär nog alla påverkas, men just second hand-affärer lär inte vara något omedelbart hot. Dels drivs de ju vanligtvis av välgörenhetsorganisationer (Myrorna, Röda Korset, Pingstkyrkan, m.fl.), och behöver därför inte gå med vinst - det räcker att de inte går med förlust något längre tag. Och dels drivs ju second hand-affärer vanligtvis för att intäkterna (från sålda varor) ska hjälpa nödställda och gå till annan välgörenhet, och eftersom det förutom frivilliga donationer är i stort sett de enda inkomstkällorna som Röda Korset och andra organisationer har så lär de knappast lägga ned affärerna i första taget.

Jag tror dock att både biografer, teatrar, restauranger och caféer ligger betydligt mer risigt till än just second hand-affärer i dagsläget. Biografer och teatrar som är stängda finns ju inte mycket gemene man kan göra för att påverka, men restauranger och caféer kan alla hjälpa till att stötta genom att köpa från nån gång då och då - det kan göra skillnad mellan om de överlever eller inte; framförallt vid små lokala restauranger och caféer som snabbt kan fara väldigt illa och som sällan har några stora ekonomiska marginaler (med andra ord: Jag skulle personligen inte prioritera stora kedjor som typ Espresso House). Tycker man det känns för osäkert att äta på plats på en restaurang eller café kan man ju alltid beställa take-away och äta hemma (eller på arbetsplatsen eller annanstans).

Flygbolag ligger förstås också väldigt risigt till, som står i stort sett helt stilla just nu världen över, men jag förutsätter att de måste få statligt stöd för att överleva; då samhället inte klarar sig utan fungerande flyg...

Fast det finns också en liten fördel med det tänker jag; flyg är ju en stor miljöbov så det släpper ut mycket avgaser, så mindre flyg innebär räddning för klimatet!  ;)

Men icke desto mindre verkar situationen se väldigt tuff ut för min storebror som pluggar i London 2018-2022 och anländer till Malmö under sommarloven...  :-\ (om han bara kunde välja ett jobb i Sverige istället)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 april 2020 kl. 22:59:38
Fast det finns också en liten fördel med det tänker jag; flyg är ju en stor miljöbov så det släpper ut mycket avgaser, så mindre flyg innebär räddning för klimatet!  ;)

Men icke desto mindre verkar situationen se väldigt tuff ut för min storebror som pluggar i London 2018-2022 och anländer till Malmö under sommarloven...  :-\ (om han bara kunde välja ett jobb i Sverige istället)

Grete Thunrberg blir glad då ! :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 20 april 2020 kl. 16:59:30
Jag är så arg över att denna filmen är sent att jag kunde döda en transperson !!!!!! >:( >:( >:(
Å nu börjar vi glida över till hat mot folkgrupp. Fräscht.
Houba !

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 april 2020 kl. 17:12:53
Å nu börjar vi glida över till hat mot folkgrupp. Fräscht.

Därför tog jag bort den ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet 20 april 2020 kl. 20:11:45
Därför tog jag bort den ! :D
Man märker tydligt att du är livrädd för att bli bannad😂

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Houba !

Elios

Undrar när den första riktiga trailern kommer att komma!?^^

Disneyfantasten

#56
Det är oerhört trist att inga nyheter ännu har kommit för filmen, jag längtar efter att få se "riktiga" animationsbilder på karaktärerna, i synnerhet huvudkaraktären Raya, framförallt hoppas jag också att få se en teaser/trailer till filmen...

gstone

Tror ni den svenska dubbningen börjat än ?   ???

Kanske är en dum fråga :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2020 kl. 23:21:42
Tror ni den svenska dubbningen börjat än ?   ???

Kanske är en dum fråga :'(

När var det den ursprungligen skulle släppas här i Sverige?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

#59
Citat från: Simon Axelsson skrivet  6 juni 2020 kl. 23:23:07
När var det den ursprungligen skulle släppas här i Sverige?

Ursprungligen var filmen planerad att ha premiär 2020-11-25 i USA samt 2021-01-03 i Sverige, men det har nu försenats till 2021-03-12 i USA samt 2021-03-10 i Sverige...