Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Något fel på forumet?

Startat av paddingtonbear, 12 april 2016 kl. 23:03:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

paddingtonbear

Senaste gångerna jag citerat någons kommentar och använt mig utav bold ett par gånger och sedan använt preview så blir det såhär...

[/size]The Cricket In Times Square med helt andra röster. Blev ganska förvånad själv men det låg ihop med lite avsnitt utav Räddningspatrullen som låg strax innan och som var daterade till 1990. Så sent 1990 tidigt -91 måste den ha sänts på TV3!

Har dessvärre inte digitaliserat något på det bandet utan det ligger i min "to-do" hög om man säger så ihop med hundratals andra saker som också skall överföras. Sändes
Mowglis Bröder [/font][/size]på TV3 eller på SVT?[/size][/size]

Personligen så tycker jag inte speciellt bra om Rikki-Tikki-Tavi utan är mer för
[/size][/size]Syrsan vid Times Square. Dock blev jag nyfiken på att se Mowglis Bröder.



Blir väldigt ofta super liten text också utav någon anledning. Provade precis nu när jag satt vid Opera respektive Firefox  :-X

Daniel Hofverberg

Citat från: paddingtonbear skrivet 12 april 2016 kl. 23:03:23
Senaste gångerna jag citerat någons kommentar och använt mig utav bold ett par gånger och sedan använt preview så blir det såhär...

[/size]The Cricket In Times Square med helt andra röster. Blev ganska förvånad själv men det låg ihop med lite avsnitt utav Räddningspatrullen som låg strax innan och som var daterade till 1990. Så sent 1990 tidigt -91 måste den ha sänts på TV3!

Har dessvärre inte digitaliserat något på det bandet utan det ligger i min "to-do" hög om man säger så ihop med hundratals andra saker som också skall överföras. Sändes
Mowglis Bröder [/font][/size]på TV3 eller på SVT?[/size][/size]

Personligen så tycker jag inte speciellt bra om Rikki-Tikki-Tavi utan är mer för
[/size][/size]Syrsan vid Times Square. Dock blev jag nyfiken på att se Mowglis Bröder.



Blir väldigt ofta super liten text också utav någon anledning. Provade precis nu när jag satt vid Opera respektive Firefox  :-X
Det här verkar vara en känd bugg i den WYSIWYG-editor som nyligen tillkom i forumprogramvaran SMF? Den verkar ska förbättras i kommande versioner, men har just nu en del problem.

Tills dess att det är åtgärdat rekommenderar jag att man stänger av WYSIWYG-editorn och återgår till den gamla vanliga inläggseditorn istället. Gå in i er profil, och gå in under "Utseende och layoutinställningar". Där bockar man ur "Visa WYSIWYG-editor på inläggssidan som standard".

paddingtonbear

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 april 2016 kl. 01:25:28
Det här verkar vara en känd bugg i den WYSIWYG-editor som nyligen tillkom i forumprogramvaran SMF? Den verkar ska förbättras i kommande versioner, men har just nu en del problem.

Tills dess att det är åtgärdat rekommenderar jag att man stänger av WYSIWYG-editorn och återgår till den gamla vanliga inläggseditorn istället. Gå in i er profil, och gå in under "Utseende och layoutinställningar". Där bockar man ur "Visa WYSIWYG-editor på inläggssidan som standard".


Är det samma bugg som ovan när man redigerar en tråd och bilden/bilderna i tråden försvinner helt  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: paddingtonbear skrivet 18 april 2016 kl. 11:38:41
Är det samma bugg som ovan när man redigerar en tråd och bilden/bilderna i tråden försvinner helt  ???
Det har jag faktiskt inte testat, men det är mycket möjligt.

Tills vidare har jag i alla fall ändrat på alla användares standardinställningar, så att WYSIWYG-editorn är avslagen (så att man alltså ser B inom hakparenteser istället för att det blir fet text, o.s.v.). Med lite tur ska det ha funkat.

Vill man fortfarande använda sig av den, så får man alltså slå på den; men tills vidare rekommenderar jag att man undviker den. Den har som sagt en hel del barnsjukdomar, som jag hoppas ska bli bättre till nästa större version av SMF.

Tyvärr är det dessutom problem både i "gamla" editorn och WYSIWYG-editorn att det inte fungerar att klicka på knapparna ovanför textfältet för fet, kursiv, hyperlänkar, smileys, o.s.v. i Edge (standardwebbläsaren i Windows 10). Det problemet ska programmeringsteamet vara medvetna om, men jag har inte fått veta något när det beräknas vara åtgärdat. Jag rekommenderar därför att man för forumet tills vidare använder antingen Internet Explorer, Firefox, Chrome eller Opera; som alla ska fungera bra på den punkten.

Elios

Upptäckte nu att när man går in på statistik på forumet så ser jag att det står användarendare online på vilka som är online och vet ju då självklart att man syftar på användare online.  ::) :P

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 27 augusti 2018 kl. 21:36:57
Upptäckte nu att när man går in på statistik på forumet så ser jag att det står användarendare online på vilka som är online och vet ju då självklart att man syftar på användare online.  ::) :P
Aj då, det ska jag snarast åtgärda. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 augusti 2018 kl. 00:42:32
Aj då, det ska jag snarast åtgärda. :)


Jag kan fortfarande inte se att det är åtgärdat.  ???

Elios

Vill inte vara tjatig men jag kan fortfarande inte se att det är fixat med användarendare.   :(

Elios


Daniel Hofverberg

Ja, självklart kommer det att fixas till. Men eftersom det inte är helt enkelt att hitta åt enskilda strängar i de många språkfiler som utgör SMF (forumprogramvaran består av ett drygt dussintal språkfiler för varje språk), så har jag tyvärr inte haft tid att leta fram det än. Men det kommer...