Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Finns länk från sidan där man kan göra felanmälan om avsnitt saknas.

https://help.hbomax.com/se/Answer/Detail/000001376

Goliat

Angående Adventure Time fick jag detta svar:

"Thanks for contacting HBO Max Customer Support. I'm Chris, and I'm on the Primary Support Team. I understand that you were unable to find missing season and episode on the new app. I'd be glad to provide further information about the missing programming.

In connection with the release of HBO Max, there have also been changes to the content we offer. The most common reason for the loss of certain Movies, series or episodes is expired licenses. Also, for license agreement reasons, we don't always know well in advance when, for example, a series will make a return. Due to licensing reasons, other programs were not currently available on HBO Max. We strive to get them in service as soon as possible.

I'll be sure to share it with our team! Your suggestions and thoughts are always welcome. If you have feedback in the future, feel free to use our feedback form: https://help.hbomax.com/se-en/Feedback/Index


If there's anything else we can do to help, please reply to this email or you give us a chat at our official Help Center. "help.hbomax.com"

Thank you,

Chris P.
HBO Max Customer Advocate
"

Goliat

Märkte en till konstig sak. Elliot från Jorden när man söker dyker två upp, den ena har ett par avsnitt och den andra har ett par andra och är då knepiga. Ligger 1, 2, 3, 4 i ena och den andra har 2, 3, 4, men sistnämnda är inte samma avsnitt. Alls trots de är döpta så.

Det kanske finns två klippningar, en pilot kanske eller flera avsnitt i en som de klippt isär? För de fyra första heter "Onsdag del..."

Samlaren

Citat från: King Owl skrivet 19 november 2021 kl. 07:00:03
Angående Adventure Time fick jag detta svar:

"Thanks for contacting HBO Max Customer Support. I'm Chris, and I'm on the Primary Support Team. I understand that you were unable to find missing season and episode on the new app. I'd be glad to provide further information about the missing programming.

In connection with the release of HBO Max, there have also been changes to the content we offer. The most common reason for the loss of certain Movies, series or episodes is expired licenses. Also, for license agreement reasons, we don't always know well in advance when, for example, a series will make a return. Due to licensing reasons, other programs were not currently available on HBO Max. We strive to get them in service as soon as possible.

I'll be sure to share it with our team! Your suggestions and thoughts are always welcome. If you have feedback in the future, feel free to use our feedback form: https://help.hbomax.com/se-en/Feedback/Index


If there's anything else we can do to help, please reply to this email or you give us a chat at our official Help Center. "help.hbomax.com"

Thank you,

Chris P.
HBO Max Customer Advocate
"

Eh vilket konstigt svar.
Måste de ha liscenser på det de (Warner) själva äger?

Vet att de måste köpa dubning et.c men eh behöver verkligen de ha Licenser för serier som de själva har gjort?

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet 19 november 2021 kl. 14:13:56
Eh vilket konstigt svar.
Måste de ha liscenser på det de (Warner) själva äger?

Vet att de måste köpa dubning et.c men eh behöver verkligen de ha Licenser för serier som de själva har gjort?

Håller med, lite knepigt svar.

Med dubbningen kan det nog vara så. Att de behöver licens, jag vet inte om det krånglar till ännu mer om det är nån sång i avsnittet (troligtvis går det under dubbning). Ä

Men att det saknas hela avsnitt är för mig också konstigt. De är inte så otroligt gamla serier heller kan man tycka.

Undrar om det är för skillnad på licens för fysisk media (DVD, Bluray), tv-visning och streaming?

Alexander

Citat från: Alexander skrivet 16 november 2021 kl. 09:06:23
Jag har kontaktat deras kundtjänst och uppmärksammat att ca 15-20 min av Bara Björnar filmen saknas. Filmen ska vara ungefär 70 minuter lång, men är endast 53 minuter lång på HBO Max och avslutas mitt i handlingen innan eftertexterna kommer.  :)

HBO Max har nu fixat problemet.  :)

Jabberjaw

Varför har HBO ändrat från när det var Nordic kring möjligheten att se vad som finns i deras utbud utan att vara medlem?  >:( :( Tycker det är väldigt trevligt att scrolla runt på en tjänst och se vilket utbud som finns innan man prenumererar. Annars skulle man ju behöva ha femtioelva olika abonnemang för att en viss serie inte finns här, men finns där osv...

IPTV för en hundring i månaden tillåter ju i princip riskfri konsument tittande till alla världens kanaler 24/7 med en enkel box.
Tycker dom skjuter sig själva i foten här faktiskt HBO  ::) ??? kör Firefox men provade på andra webbläsare och även där kommer jag till

"89 kr44,50 kr/mån.
Registrera dig nu och få 50%
rabatt livet ut*
Detta episka erbjudande från HBO Max löper ut om:
10
DAGAR
11
TIM
45
MIN
23
SEK
"

Känns ju ganska ologiskt att konsumenten skall behöva söka på indexade cache sidor för att se vad som ev finns på tjänsten just nu.....

Anders M Olsson

Citat från: Jabberjaw skrivet 20 november 2021 kl. 12:15:19
Varför har HBO ändrat från när det var Nordic kring möjligheten att se vad som finns i deras utbud utan att vara medlem?  >:( :( Tycker det är väldigt trevligt att scrolla runt på en tjänst och se vilket utbud som finns innan man prenumererar. Annars skulle man ju behöva ha femtioelva olika abonnemang för att en viss serie inte finns här, men finns där osv...

Det går fortfarande att se utbudet utan att vara medlem. Klicka bara på LOGGA IN längst upp till höger. Efter att ha godkänt deras cookie-inställningar kommer du rakt in och kan bläddra eller söka i utbudet.

Man kan tycka att det är lite ologiskt. Medlemmar måste klicka på Logga in en gång till för att komma till den riktiga inloggningsdialogen.

Annars kan jag även tipsa om sidan playpilot.com där man kan leta upp på vilken streamingtjänst en viss titel finns. De har inte 100% täckning av allt, men är ändå en väldigt god hjälp.

Samlaren

Niu har tjänsten inte funnits länge men konstigt att de inte lägger till mer animerat som Warner äger, Det ska väll vara relativt enkelt att fixa in det som gått på CN och Boiomerang sedan kan ju dubbning som gått på TV3 vara svårare att fixa.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 20 november 2021 kl. 15:45:04
Niu har tjänsten inte funnits länge men konstigt att de inte lägger till mer animerat som Warner äger, Det ska väll vara relativt enkelt att fixa in det som gått på CN och Boiomerang sedan kan ju dubbning som gått på TV3 vara svårare att fixa.
Ja, det är lite märkligt att utbudet är så pass begränsat i jämförelse med amerikanska HBO Max. När jag använde kontaktformuläret till HBO Max om det här, fick jag det här måttligt uttömmande svaret:

Citat från: HBO MaxHej,

Tack att du kontaktade oss.

Vi har nu lagt till en begäran om dessa program.

Trevlig fortsättning på dagen!

Med vänliga hälsningar,

Henkka
HBO Max

Mitt två veckor gamla mail till HBO Max presskontakt har jag överhuvudtaget inte fått något svar på alls, vilket är väldigt märkligt då man kan tycka att de borde vilja vara på god fot med journalister... :(

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet 20 november 2021 kl. 15:45:04
Niu har tjänsten inte funnits länge men konstigt att de inte lägger till mer animerat som Warner äger, Det ska väll vara relativt enkelt att fixa in det som gått på CN och Boiomerang sedan kan ju dubbning som gått på TV3 vara svårare att fixa.

Det kommer nog ner får. De kör nog som Disney+, det var väldigt smalt från början också men växte på ordentlig efter ett par månader.

Samlaren

Vet ej om de kör som Disney då Disney hade dub på allt animerat från början vilket HBO Max inte hade.

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet 21 november 2021 kl. 16:18:11
Vet ej om de kör som Disney då Disney hade dub på allt animerat från början vilket HBO Max inte hade.

Syftade mer på att det lär komma flera filmer och serier. Menade på att de har ett lite utbud just nu. Syftade inte på att de gör precis som Disney+ och jämför inte dubbat alls. :)

Will Siv

#283
Det känns som att lanseringen var väldigt påskyndad, att det först var tänkt till början av 2022 bekräftar nog det.

Men hur lyckades dom göra sid-upplägget så dåligt?

Goliat

Fick nytt svar:

"Hej,

Tack för ditt e-mail.

Det förklara jag gärna.

Allt innehåll från HBO Nordic kom tyvärr inte med direkt efter lanseringen av HBO Max. Vi jobbar kontinuerligt på att lägga till det innehåll som saknas.

Tack för att du uppmärksammade oss på att avsnitt av Äventyrdags saknas. Vi tar det vidare på direkten och hoppas på att det laddas upp inom kort!

Återkom gärna om det är någonting annat som vi kan hjälpa till med.


Ha en trevlig dag!


Med vänliga hälsningar,

Mehrnaz
HBO Max Kundtjänst
"

Udda att jag fick ett engelskt svar först.