Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Val av könstillhörighet här på sidan

Startat av Quasi, 9 augusti 2021 kl. 23:17:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 26 augusti 2021 kl. 23:24:05
Vad är det jag säger som är jobbigt för dig?

Alla dina knasiga idéer om kön >:(

Detr finns män och det finns kvinnor och är man föd kvinna så är man en kvinna.

Det finns två kön !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 augusti 2021 kl. 17:32:27
Detr finns män och det finns kvinnor och är man föd kvinna så är man en kvinna.

Det finns två kön !
Även om man ser strikt biologiskt, så kan man faktiskt födas med både manliga och kvinnliga könsorgan. Det är ovanligt, men det förekommer. Vad är man då enligt dig...?

Enligt svensk lag (utifrån vilket personnummer man tilldelas) klassas man då som det kön som man mest liknar - d.v.s. det kön som är mest framträdande - enligt läkares bedömning, men det behöver förstås inte vara samma kön som man själv känner sig som.

Jabberjaw

Tycker att man gott kan klassa sig rent allmänt till vad man än finner lämpligt och det som får än att sova om nätterna.

Men att det skall skrivas in i register om dig och ändra någonting som stått där i 30 år känns bara löjligt....  då handlar det nog snarare mer om någon form utav uppmärksamhets sökande. O då är det bättre att klä på sig Pippi Långstrump kläderna och ta en tur på närmsta torg för att få känna sig "kvinnlig" eller få blickar eller vad det nu är man vill.

Finns en ganska intressant film med Rolf Lassgård i likhet med ämnet.  :D :)

Peter

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 augusti 2021 kl. 17:37:52
Även om man ser strikt biologiskt, så kan man faktiskt födas med både manliga och kvinnliga könsorgan. Det är ovanligt, men det förekommer. Vad är man då enligt dig...?

Ja, det där blir svårt att argumentera mot.

Varför ens argumentera om en sån här sak?
----
Peter

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 27 augusti 2021 kl. 17:32:27
Alla dina knasiga idéer om kön >:(

Detr finns män och det finns kvinnor och är man föd kvinna så är man en kvinna.

Det finns två kön !

Det finns fler än två kön, däremot låter jag det vara osagt om det finns mer än två könsorgan.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Goliat

Citat från: TonyTonka skrivet 27 augusti 2021 kl. 19:33:11
Det finns fler än två kön, däremot låter jag det vara osagt om det finns mer än två könsorgan.

Kön handlar om lite olika saker, vad man ser sig som, könsutryck, inre eller yttre (finns även de med båda och även utan), kromosomer, hormoner, sedan finns det språkligt uttryck också.

-----------------------

Sedan är det viktigaste i det hela är att man är trygg i sig själv, om någon annan inte gillar det eller helt enkelt inte har förståelse eller ser ner på att vi människor är olika, är det den personens huvudbry.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 augusti 2021 kl. 17:37:52
Även om man ser strikt biologiskt, så kan man faktiskt födas med både manliga och kvinnliga könsorgan. Det är ovanligt, men det förekommer. Vad är man då enligt dig...?

Enligt svensk lag (utifrån vilket personnummer man tilldelas) klassas man då som det kön som man mest liknar - d.v.s. det kön som är mest framträdande - enligt läkares bedömning, men det behöver förstås inte vara samma kön som man själv känner sig som.

Jag var bara arg på min pappa.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 27 augusti 2021 kl. 19:33:11
Det finns fler än två kön, däremot låter jag det vara osagt om det finns mer än två könsorgan.

Det finns fler. Det finns intersex personer och folk födda utan könsorgan, och folk födda med alla olika sorters däremellan.

Citat från: gstone skrivet 27 augusti 2021 kl. 17:32:27
Alla dina knasiga idéer om kön >:(

Detr finns män och det finns kvinnor och är man föd kvinna så är man en kvinna.

Det finns två kön !

Du är kränkande.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 29 augusti 2021 kl. 16:55:14
Det finns fler. Det finns intersex personer och folk födda utan könsorgan, och folk födda med alla olika sorters däremellan.

Du är kränkande.
Väldigt mycket

Goliat

Och det har missförstått en hel del här. Könsorganet är inte vad det handlar om.

Lilla My

Citat från: King Owl skrivet 30 augusti 2021 kl. 06:56:27
Och det har missförstått en hel del här. Könsorganet är inte vad det handlar om.

Also this. Men folk blir väldigt snabba och glada ibland med att säga "ja det finns två könsorgan, sedan finns det väl fler könstillhörigheter antar jag" trots att det första statementet är fel :)

gstone

Det finns bara två kön och är man född med en vagina är man en kvinna >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 30 augusti 2021 kl. 10:16:24
Also this. Men folk blir väldigt snabba och glada ibland med att säga "ja det finns två könsorgan, sedan finns det väl fler könstillhörigheter antar jag" trots att det första statementet är fel :)

Jag gillar inte folk som har fel könstillhörigheter  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.