Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem spelar Kalle Anka i kortfilmen Kalles brorsöner?

Startat av Marcusen, 29 augusti 2021 kl. 19:55:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Vem spelar Kalle Anka i kortfilmen Kalles brorsöner? Kortfilmen fanns med på VHS filmen Kalle Ankas bästa och om man utgår från tidsperioden borde det vara Andreas men det låter inte som honom... Är det en återanvänd dubbning?

Steffan Rudvall

Citat från: Marcus R skrivet 29 augusti 2021 kl. 19:55:53
Vem spelar Kalle Anka i kortfilmen Kalles brorsöner? Kortfilmen fanns med på VHS filmen Kalle Ankas bästa och om man utgår från tidsperioden borde det vara Andreas men det låter inte som honom... Är det en återanvänd dubbning?
Kanske är det samma person som också gör Kalle i dubbningen av Toy Tinkers i det fallet ska det också vara Andreas men det låter inte som honom.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 augusti 2021 kl. 22:07:36
Det är ju E.H Brochmann så klart  :D

Nädu, det var endast i 1950-års originaldubbning av Pank och Fågelfri!  ;)

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 augusti 2021 kl. 20:00:25
Kanske är det samma person som också gör Kalle i dubbningen av Toy Tinkers i det fallet ska det också vara Andreas men det låter inte som honom.
Jag bifogar ett ljudklipp på Kalle Anka i Kalles brorsöner... Det låter ju mer som i Toy Tinkers än Andreas Nilsson iallafall. Den enda logiska anledningen till att det inte låter som Per-Erik eller Andreas är ju att det är en tredje person.

Will Siv

#5
Jag läste i nåt annat inlägg att det möjligtvis är Anders Öjebo....

Det det är faktiskt en bra "Kalle röst" men vem det är som gör den låter något lugnare än Per Erik och Andreas ( visserligen är det en ovanlig gång då Kalle håller sig lugn, eller försöker i alla fall ).....

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  3 maj 2022 kl. 12:07:37
Jag läste i nåt annat inlägg att det möjligtvis är Anders Öjebo....

Det det är faktiskt en bra "Kalle röst" men vem det är som gör den låter något lugnare än Per Erik och Andreas ( visserligen är det en ovanlig gång då Kalle håller sig lugn ).....

Det var jag som skrev det, jag tror det eftersom Anders är bäst av alla KM-veteraner på att förställa sin röst. (han jobbar inte hos KM sedan 2005 då han gick över till Eurotroll, men iallafall)

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet  3 maj 2022 kl. 09:02:46
Jag bifogar ett ljudklipp på Kalle Anka i Kalles brorsöner... Det låter ju mer som i Toy Tinkers än Andreas Nilsson iallafall. Den enda logiska anledningen till att det inte låter som Per-Erik eller Andreas är ju att det är en tredje person.
Jag kanske minns fel men är det inte så att Kalle låter som Andreas Nilsson  i resten av kortfilmen?