Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Trailerröster

Startat av TonyTonka, 21 januari 2019 kl. 15:20:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

#15
Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 februari 2019 kl. 00:27:54
Vem gör Rapunzels röst i trailers? Är det Molly Sandén som i filmen eller är det någon annan?

I tidiga trailers var det Hilda Henze som Rapunzel.


https://m.youtube.com/watch?v=VVr3YicWKrQ

Disneyfantasten

Vilka gör Glädje, Vemod, Avsky, Rädsla och Ilska i trailers? Är det samma röster som i filmen eller är det andra röster?

Vem spelar Vaiana i trailern? Är det Wiktoria Johansson som i filmen eller någon annan?

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 februari 2019 kl. 08:02:48
Vilka gör Glädje, Vemod, Avsky, Rädsla och Ilska i trailers? Är det samma röster som i filmen eller är det andra röster?

Vem spelar Vaiana i trailern? Är det Wiktoria Johansson som i filmen eller någon annan?

Vaiana gjordes av Amanda Jennefors i den här trailern

https://m.youtube.com/watch?v=8qPpbtAkaGo

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  5 februari 2019 kl. 07:56:17
I tidiga trailers var det Hilda Henze som Rapunzel.


https://m.youtube.com/watch?v=VVr3YicWKrQ

Citat från: Alexander skrivet  5 februari 2019 kl. 09:37:35
Vaiana gjordes av Amanda Jennefors i den här trailern

https://m.youtube.com/watch?v=8qPpbtAkaGo

Tackar! Amanda Jennefors var fullt godkänd som Vaiana, även om jag anser att Wiktoria Johansson är klart bättre...

Hilda Henze tycker jag var något bättre än Dominique Pålsson Wiklund, men bäst är naturligtvis Molly Sandén...

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 21 januari 2019 kl. 15:20:22
Sedan har vi en teaser för Mulan, där Anders Öjebo spelar Mushu. Jag bifogar ett röstprov på Mulans röst då jag inte är riktigt hundra på om Divina Sarkany är Mulan här, även om jag tycker att det låter så.

Har lyssnar om litegrann på Mulans röst och tycker att den påminner en aning om Marie Kühler-Flack, men är långt ifrån säker...

Disneyfantasten

Vilka spelar Anna och Elsa i Frost-trailern? Är det Mimmi Sandén och Annika Herlitz som i filmen, Emelie Clausen och Jessica Folcker som i Disney Infinity eller andra?

Har karaktärerna Glädje, Vemod, Avsky, Rädsla och Ilska samma röster som i filmen Insidan Ut eller är det andra röster?

Jag minns att jag såg en trailer på Filmstadens hemsida (som dock är borta nu) att karaktären Spamley (ur "Röjar-Ralf Kraschar Internet") hade en liten replik i trailern ("det här området kallas för Darknet") och utifrån hur jag kommer ihåg att rösten lät så gissar jag spontant på Ole Ornered... (i filmen så spelades samma karaktär av legendaren Pontus Gustafsson)

Vilka spelar Tingeling, Vinka, Silverdagg, Iridessa, Rosetta, Vidia, Vinterlilja och Zarina i trailerna till de 6 Tingeling-filmerna? Är det samma röster som i filmerna eller är det andra röster?

Disneyfantasten

Vilka spelar Anna och Elsa i denna trailer? www.youtube.com/watch?v=3zbTNrvvCjE (och vilka spelar Kristoffer och Östen)

Vilka spelar Spamley (1:23) och Dubbel-Dan (1:26) i denna trailer till Röjar-Ralf Kraschar Internet? www.youtube.com/watch?v=c5WxIZV9mXE

Vilka spelar Glädje, Vemod, Avsky, Rädsla och Ilska i trailerna nedan;
- www.youtube.com/watch?v=9MGHGo5TQrM
- www.youtube.com/watch?v=GM5ED2TV1NQ

Citat från: Alexander skrivet  5 februari 2019 kl. 07:56:17
I tidiga trailers var det Hilda Henze som Rapunzel.


https://m.youtube.com/watch?v=VVr3YicWKrQ

Vem spelar då Flynn Rider?

Vilka spelar karaktärerna i trailern till Bolt? www.youtube.com/watch?v=6LSjJzNZJyA&app=desktop

Disneyfantasten

Jag dubbelkontrollerade Upp-trailern på YouTube och där spelas Carl Fredriksen av Gunnar Ernblad!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2019 kl. 23:03:24
Vilka spelar Anna och Elsa i denna trailer? www.youtube.com/watch?v=3zbTNrvvCjE (och vilka spelar Kristoffer och Östen)

Vilka spelar Spamley (1:23) och Dubbel-Dan (1:26) i denna trailer till Röjar-Ralf Kraschar Internet? www.youtube.com/watch?v=c5WxIZV9mXE

Vilka spelar Glädje, Vemod, Avsky, Rädsla och Ilska i trailerna nedan;
- www.youtube.com/watch?v=9MGHGo5TQrM
- www.youtube.com/watch?v=GM5ED2TV1NQ

Vem spelar då Flynn Rider?

Vilka spelar karaktärerna i trailern till Bolt? www.youtube.com/watch?v=6LSjJzNZJyA&app=desktop

Någon som vet?  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2019 kl. 08:30:15
Någon som vet?  :)

I den andra trailern låter Glädje, Vemod, Avsky, Rädsla och Ilska samma som i filmen.

I den första trailern tycker jag att Glädje låter som Linda Olsson som i filmen, medan Ilskas röst har en viss likhet med Ole Ornereds röst.

I Frost-trailern så låter Hertigens röst som Göran Berlander, Övriga känner jag inte igen, även om Anna och Olafs röster var bekanta. Jag minns inte vem Östen var i filmen, men om det är snubben som säger "En rejäl storm för juli, va?" så låter röster lite som Erik Ahrnbom, men jag är långtifrån säker. Jag kunde inte höra att Elsa sa något i trailern.

I Bolt-trailern spelas Strumpan av Maria Rydberg, Bolt låter lite som Fredde Granberg (är väldigt osäker på Bolts röst dock), och Roffe tror jag spelas av Kristian Ståhlgren.

Jag vet inte vem som spelar Spamley, men Dubbel-Dan spelas utan tvekan av Adam Fietz i trailern. ^^



https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 26 september 2019 kl. 08:45:18
I den andra trailern låter Glädje, Vemod, Avsky, Rädsla och Ilska samma som i filmen.

I den första trailern tycker jag att Glädje låter som Linda Olsson som i filmen, medan Ilskas röst har en viss likhet med Ole Ornereds röst.

I Frost-trailern så låter Hertigens röst som Göran Berlander, Övriga känner jag inte igen, även om Anna och Olafs röster var bekanta. Jag minns inte vem Östen var i filmen, men om det är snubben som säger "En rejäl storm för juli, va?" så låter röster lite som Erik Ahrnbom, men jag är långtifrån säker. Jag kunde inte höra att Elsa sa något i trailern.

I Bolt-trailern spelas Strumpan av Maria Rydberg, Bolt låter lite som Fredde Granberg (är väldigt osäker på Bolts röst dock), och Roffe tror jag spelas av Kristian Ståhlgren.

Jag vet inte vem som spelar Spamley, men Dubbel-Dan spelas utan tvekan av Adam Fietz i trailern. ^^

Sa du inte i ett PM att Thomas Järvheden spelar Olof i trailern?  ???

Jag tror att Spamley spelas av Ole Ornered i trailern, men jag är långt ifrån säker...

Ursäkta, först säger du att Bolt låter som Fredde Granberg och sen säger du att du är osäker på Bolts röst, vad menar du med det?  ???

Ja, Östen är karaktären med repliken du nämner!  :)

Alexander kanske vet rösterna till Anna och Spamley i trailerna?  :)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 26 september 2019 kl. 08:45:18
I den andra trailern låter Glädje, Vemod, Avsky, Rädsla och Ilska samma som i filmen.

I den första trailern tycker jag att Glädje låter som Linda Olsson som i filmen, medan Ilskas röst har en viss likhet med Ole Ornereds röst.

I Frost-trailern så låter Hertigens röst som Göran Berlander, Övriga känner jag inte igen, även om Anna och Olafs röster var bekanta. Jag minns inte vem Östen var i filmen, men om det är snubben som säger "En rejäl storm för juli, va?" så låter röster lite som Erik Ahrnbom, men jag är långtifrån säker. Jag kunde inte höra att Elsa sa något i trailern.

I Bolt-trailern spelas Strumpan av Maria Rydberg, Bolt låter lite som Fredde Granberg (är väldigt osäker på Bolts röst dock), och Roffe tror jag spelas av Kristian Ståhlgren.

Jag vet inte vem som spelar Spamley, men Dubbel-Dan spelas utan tvekan av Adam Fietz i trailern. ^^

Flynn Rider då?

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 22 januari 2019 kl. 10:26:40
Det är Alexandra Alm Nylėn i videon du länkade.

https://m.youtube.com/watch?v=f98LtW5b8sk&t=1s

Och i den här är det Norea Sjöquist.

https://m.youtube.com/watch?v=1FFDDXCi9bs&t=81s
:)

Vilka spelar då Drottning Elinor och Kung Fergus i trailerna?

Allan Svenssons karaktär spelas iallafall av samma person även här!  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2019 kl. 08:54:46
Sa du inte i ett PM att Thomas Järvheden spelar Olof i trailern?  ???

Jag tror att Spamley spelas av Ole Ornered i trailern, men jag är långt ifrån säker...

Ursäkta, först säger du att Bolt låter som Fredde Granberg och sen säger du att du är osäker på Bolts röst, vad menar du med det?  ???

Ja, Östen är karaktären med repliken du nämner!  :)

Alexander kanske vet rösterna till Anna och Spamley i trailerna?  :)

Det var inte jag som skrev det ursprungligen, så i så fall upprepade jag någon annans information. Jag vet inte riktigt hur Järvheden låter, så det är möjligt att det är han.

Jag menar att jag tycker att det låter som att Fredde Granberg är rösten till Bolt, men att jag inte är riktigt säker på att det är han. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

#29
Citat från: TonyTonka skrivet 26 september 2019 kl. 08:45:18Bolt låter lite som Fredde Granberg (är väldigt osäker på Bolts röst dock), och Roffe tror jag spelas av Kristian Ståhlgren.
Det är Daniel Sjöberg som är Bolt i trailern det är jag helt säker på

Och det är inte Kristian som är Roffe i trailern, det är Dick Eriksson (som gör samma roll i spelet)