Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Trailerröster

Startat av TonyTonka, 21 januari 2019 kl. 15:20:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 september 2019 kl. 09:22:49
Det är Daniel Sjöberg som är Bolt i trailern det är jag helt säker på

Och det är inte Kristian som är Roffe i trailern, det är Dick Eriksson (som gör samma roll i Bolt-Spelet)

Du har helt rätt, jag hörde fel. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2019 kl. 23:03:24
Vilka spelar Anna i denna trailer? www.youtube.com/watch?v=3zbTNrvvCjE

Vilka spelar Spamley (1:23) i denna trailer till Röjar-Ralf Kraschar Internet? www.youtube.com/watch?v=c5WxIZV9mXE

Vem spelar då Flynn Rider?
Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2019 kl. 09:03:59
Vilka spelar då Drottning Elinor och Kung Fergus i trailerna?
Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 september 2019 kl. 09:24:42
Vilka spelar då Maui och Farmor Tala?

Någon som vet?  :)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 september 2019 kl. 09:24:42
Vilka spelar då Maui och Farmor Tala?

Mauis röst görs i trailern av precis samma person som i filmen, Björn Bengtsson. Tala låter som en tillgjord Ulla Skoog men jag är inte alls säker.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 september 2019 kl. 11:48:15
Mauis röst görs i trailern av precis samma person som i filmen, Björn Bengtsson. Tala låter som en tillgjord Ulla Skoog men jag är inte alls säker.

Kanske är det My Holmsten?

Denna trailer då? www.youtube.com/watch?v=TRBk5VXXfgU

Detsamma undrar jag med Vaianas röst, men eftersom hon inte talar i denna trailer så är rösten inte värd att kommentera...

Disneyfantasten

Ranjans Pappa i Djungelboken 2 (som där spelas av Fredrik Beckman) spelas i trailern av Stefan Berglund;

www.youtube.com/watch?v=WZSGKX8i0PI

Eller vad tycker ni?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 maj 2021 kl. 20:49:10
Ranjans Pappa i Djungelboken 2 (som där spelas av Fredrik Beckman) spelas i trailern av Stefan Berglund;

www.youtube.com/watch?v=WZSGKX8i0PI

Eller vad tycker ni?

Jag tycker det låter som samma person som gör rösten i filmen
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  7 maj 2021 kl. 06:47:59
Jag tycker det låter som samma person som gör rösten i filmen

Är du säker?

För jag såg om filmen igår och jämförde rösterna, isåfall måste Fredrik Beckman ha förställt rösten lite extra och använt olika röstlägen i trailern och filmen...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 maj 2021 kl. 07:23:07
Är du säker?

För jag såg om filmen igår och jämförde rösterna, isåfall måste Fredrik Beckman ha förställt rösten lite extra och använt olika röstlägen i trailern och filmen...

Ganska säker, dessutom är ju alla andra röster (förutom gamen) samma röster som i filmen,  plus att Fredrik Beckman är speakern i trailern.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  7 maj 2021 kl. 13:23:56
Ganska säker, dessutom är ju alla andra röster (förutom gamen) samma röster som i filmen,  plus att Fredrik Beckman är speakern i trailern.

Då är det alltså Fredrik Beckman som också är speaker i bl.a. Lånarna, Tarzan, Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet, Tigers Film (videotrailern), Dinosaurier (videotrailern), Spy Kids, Kejsarens Nya Stil (videotrailern), Monsters Inc, Askungen 2 Drömmen Slår In, Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans (videotrailern), Lilo och Stitch, Skönheten och Odjuret Specialutgåvan, Skönheten och Odjuret 2 Den Förtrollade Julen Specialutgåvan, De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London, Snow Dogs, Pinocchio Specialutgåvan, Nasses Stora Film, Lejonkungen Specialutgåvan, Stitch Experiment 626, Farbror Joakim och Knattarna i Jakten På Den Försvunna Lampan, Hitta Nemo, Björnbröder, Nalle Puh Vårkul Med Ru, Superhjältarna, Alla Älskar Musse/Kalle/Långben, Musse/Kalle/Långben De Tre Musketörerna, Mulan 2, Mulan Specialutgåvan, Bambi Specialutgåvan, Alice i Underlandet Specialutgåvan, Puhs Film om Heffaklumpen, Tarzan Specialutgåvan, Askungen Specialutgåvan, Tarzan 2, Lilo och Stitch 2, m.fl.?

Hur kan du veta att det är Fredrik Beckman som är speakerrösten? (för han har ju ändå en mörkare röst och förutom Ranjans Pappa spelar han även bl.a. Spegel-rösten i Shrek 2, Fiskstim i Hitta Nemo, Tank i En Extremt Långbent Film, m.fl.)

Förresten så spelas ju Baloo i trailern av Benke Skogholt? (aka Ior i Nalle Puh, Kobra Bubbles i Lilo och Stitch, Scroop i Skattkammarplaneten, Fiskstim i Hitta Nemo, Maurice i Madagaskar, osv.)

Will Siv

I teaser trailern för "Råtatouille" som visades förre "Bilar" spelades Remy av Kim Sulocki och Django ( som är "off screen" ) spelas av Claes Ljungmark.

Vet inte om Emile spelas Göran Gillinger eller nån annan.....

Will Siv

I trailern för "Bilar 2" spelas Finn McMissile av Claes Ljungmark.

och i den först teasern ( där Blixten och Bärgarn är omringade av laserstrålar som inte händer i filmen ) är det definitivt inte Jan Modin som spelar Bärgarn.

inte säker med Blixten men hans röst lät ljusare än Martin Stenmarck.

TonyTonka

Jag har påbörjat ett projekt där jag tänker digitalisera alla gamla reklamer från Disney-vhs:erna, och när jag digitaliserade reklamen före 2001 års vhs-utgåva av Törnrosa upptäckte jag en bioreklam med Kejsarens Nya Stil som jag har lagt upp på youtube:


https://www.youtube.com/watch?v=xDsLqKijS5M

Jag kan höra att Figge Norling och Allan Svensson är Kuzco respektive Pacha precis som i långfilmen, men jag är inte säker på om Siw Malmkvist är Yzma och om Fredrik Hiller är Kronk i trailern, någon som vet?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Jag tycker att Kronk låter en aning likt Roger Storm.

Lillefot

Håller med Steffan, röstläget påminner om Roger Storm.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran