Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Raya och Den Sista Draken (2021)

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2019 kl. 08:12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.



Disneyfantasten

Enligt Discshop kommer filmen att släppas på DVD & Bluray redan 2021-05-18, det känns lite väl hastigt med tanke på att det bara är två och en halv månad efter att filmen haft biopremiär...

Med detta sagt kommer jag alltså aldrig att kunna se varken den här filmen eller Själen...  :( (iallafall inte på mycket länge, inte förrän nästa år kanske, vill säga)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2021 kl. 19:47:32
Enligt Discshop kommer filmen att släppas på DVD & Bluray redan 2021-05-18, det känns lite väl hastigt med tanke på att det bara är två och en halv månad efter att filmen haft biopremiär...

Med detta sagt kommer jag alltså aldrig att kunna se varken den här filmen eller Själen...  :( (iallafall inte på mycket länge, inte förrän nästa år kanske, vill säga)

Tror du datumet stämmer ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2021 kl. 19:47:32
Enligt Discshop kommer filmen att släppas på DVD & Bluray redan 2021-05-18, det känns lite väl hastigt med tanke på att det bara är två och en halv månad efter att filmen haft biopremiär...
Var har du sett det datumet?

När jag söker på Discshop, får jag bara fram en bevakningssida där man kan bevaka eventuella kommande releaser, men där det inte finns uppgifter om vare sig releasedatum, specifikationer eller ens information om någon bekräftad DVD/Blu-Ray-release. :(
https://www.discshop.se/filmer/raya_och_den_sista_draken/L77330

På CDON och Ginza hittar jag inte åt filmen överhuvudtaget.

Så jag förstår inte riktigt vad det är för sida du har hittat åt...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2021 kl. 02:13:25
Var har du sett det datumet?

När jag söker på Discshop, får jag bara fram en bevakningssida där man kan bevaka eventuella kommande releaser, men där det inte finns uppgifter om vare sig releasedatum, specifikationer eller ens information om någon bekräftad DVD/Blu-Ray-release. :(
https://www.discshop.se/filmer/raya_och_den_sista_draken/L77330

På CDON och Ginza hittar jag inte åt filmen överhuvudtaget.

Så jag förstår inte riktigt vad det är för sida du har hittat åt...

https://www.discshop.se/filmer/dvd/raya_och_den_sista_draken/P172930
https://www.discshop.se/filmer/bluray/raya_och_den_sista_draken_blu_ray/P172932

Sidorna kommer inte fram när man söker, men jag har dem sparade i min önskelista. Det är möjligt att Discshop har upptäckt att det delvis är felaktiga uppgifter, och därför har maskerat sidorna så att de inte längre går att söka fram.



Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 april 2021 kl. 06:11:27
https://www.discshop.se/filmer/dvd/raya_och_den_sista_draken/P172930
https://www.discshop.se/filmer/bluray/raya_och_den_sista_draken_blu_ray/P172932

Sidorna kommer inte fram när man söker, men jag har dem sparade i min önskelista. Det är möjligt att Discshop har upptäckt att det delvis är felaktiga uppgifter, och därför har maskerat sidorna så att de inte längre går att söka fram.

Det är just där som jag upptäckte det!

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 april 2021 kl. 06:11:27
Sidorna kommer inte fram när man söker, men jag har dem sparade i min önskelista. Det är möjligt att Discshop har upptäckt att det delvis är felaktiga uppgifter, och därför har maskerat sidorna så att de inte längre går att söka fram.
Mycket märkligt... Då produkterna inte går att söka sig till, så kan man väl misstänka att releasedatumet inte stämmer och att Discshop därför har dolt sidorna. Om det verkligen hade stämt med 18 maj, så borde dessutom filmerna gå att förhandsboka redan nu; då man vanligtvis brukar kunna förboka filmer minst en månad före release.

Med tanke på att Premier AccessDisney+ gäller fram tills början av juni, innan filmen släpps via ordinarie abonnemang på tjänsten, skulle jag också tro att det är osannolikt att Disney skulle släppa filmen på DVD och Blu-Ray före det - före det vill de nog tjäna så mycket pengar som möjligt via Premier Access-köpen...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2021 kl. 11:43:57
Med tanke på att Premier AccessDisney+ gäller fram tills början av juni, innan filmen släpps via ordinarie abonnemang på tjänsten, skulle jag också tro att det är osannolikt att Disney skulle släppa filmen på DVD och Blu-Ray före det - före det vill de nog tjäna så mycket pengar som möjligt via Premier Access-köpen...

Fast jag tror att möjligheten att teckna premier access till just den här filmen går ut i början på maj. Så i princip kommer ett eventuellt släpp på DVD och Blu-ray i mitten på maj inte att kollidera med premier access. Fast det kan ju finnas andra överväganden...


Anders M Olsson

Jag var på ICA Maxi idag på morgonen, och de hade satt upp den här skylten. Tydligen stämmer trots allt det releasedatum (18 maj) som Discshop angav från början innan de dolde sidorna.


Daniel Hofverberg

Märkligt - i så fall är det ju mycket egendomligt att filmen fortfarande inte går att förboka eller ens hitta åt på varken Discshop eller CDON, bara drygt en vecka innan release... ???

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  9 maj 2021 kl. 10:19:22
Jag var på ICA Maxi idag på morgonen, och de hade satt upp den här skylten. Tydligen stämmer trots allt det releasedatum (18 maj) som Discshop angav från början innan de dolde sidorna.



JAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Nu finns Raya och den sista draken att förboka på Discshop. Releasedatumet är det samma som tidigare angavs, dvs på tisdag i nästa vecka den 18 maj.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 maj 2021 kl. 12:42:20
Nu finns Raya och den sista draken att förboka på Discshop. Releasedatumet är det samma som tidigare angavs, dvs på tisdag i nästa vecka den 18 maj.

Det är sinnessjukt, nu kommer jag inte kunna se den på bio iallafall vid det här laget, jag kommer nog inte kunna se den förrän i höst, precis som jag misstänkte...

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 maj 2021 kl. 12:42:20
Nu finns Raya och den sista draken att förboka på Discshop. Releasedatumet är det samma som tidigare angavs, dvs på tisdag i nästa vecka den 18 maj.
Lite förvånansvärt att Disney väljer att släppa Raya och den sista draken på DVD och Blu-Ray så här fort. Kan man kanske gissa att Premier Access måhända inte blivit den storsuccé som Disney hade hoppats på...?

Med rådande 8-personersgräns och med över hälften av landets biografer stängda lär vi ju åtminstone kunna förmoda att ytterst få personer sett filmen på bio - i synnerhet som många föreställningar inte ens blivit "fullsatta" med 8 personer utan lockat ännu färre än så, varför man kan gissa sig till att inte många vågar gå på bio i dessa tider...