Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Björnligan

Startat av Disneyfantasten, 23 april 2021 kl. 18:33:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders

Jag minns dock inte Megabytes relation till de ordinarie medlemmarna. Var han deras kusin?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Anders

Gjorde inte även Tor Isedal en av dem? Han medverkar bland annat i avsnittet där Mamma Buse hjälper tre av björnbusarna att rymma från fängelset genom att stjäla en av Guld-Ivars jätterobotar som Jocke hade byggt åt honom.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Citat från: Anders skrivet 29 april 2021 kl. 20:09:31
Jag minns dock inte Megabytes relation till de ordinarie medlemmarna. Var han deras kusin?

Jag tror fängelsevakten nämner att tårtan är från hans mamma.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: Anders skrivet 29 april 2021 kl. 20:13:10
Gjorde inte även Tor Isedal en av dem? Han medverkar bland annat i avsnittet där Mamma Buse hjälper tre av björnbusarna att rymma från fängelset genom att stjäla en av Guld-Ivars jätterobotar som Jocke hade byggt åt honom.
Detta talade vi om tidigare.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 april 2021 kl. 22:46:50
Tack för infon!

Vilka spelar Bergspräng och Bedop i MediaDubbs originaldubbning av gamla DuckTales?
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 april 2021 kl. 23:22:29
Jag tror det kan vara Tor Isedal som spelar Bergspräng.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 april 2021 kl. 18:33:26
Här tänkte jag ta upp svenska röster till de olika medlemmarna i Björnligan;

(detta för att kunna få igång min kommande "Vem är bäst?" omgång med dem, hojta om ni vet mer om vem som spelar vem)

(rätta mig om jag har fel någonstans och hojta om jag missat någon)

Big Bäng (Big Time);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales samt i merparten av avsnitten av KM Studios version av samma serie samt SDI Medias omdubbning av säsong 1 (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)
- Bertil Engh i ett fåtal avsnitt ur KM-säsongen samt KM Studios omdubbning av "Vattenankor"
- Niklas Engdahl varvat med Johan Hedenberg i Nya DuckTales

Kräng (Burger);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales
- Carl-Johan Rehbinder i MediaDubbs version av ovannämnda serie samt även flera avsnitt ur KM Studios version
- Anders Öjebo i ett fåtal avsnitt ur KM-säsongen samt KM Studios omdubbning av "Vattenankor"
- Alex Kantsjö varvat med Anton Körberg i Nya DuckTales
- Steve Kratz i SDI Medias omdubbning av säsong 1 av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Fläng (Baggy);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales
- Anders Öjebo i KM Studios version av DuckTales

Däng (Bouncer);
- Per Sandborgh varvat med Carl-Johan Rehbinder i MediaDubbs version av DuckTales
- Anders Beckman varvat med Per Sandborgh i Nya DuckTales
- Per Sandborgh i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Bergspräng (Bankjob);
- Per Sandborgh i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Gamäng (Babyface);
- Sven-Åke Wahlström i MediaDubbs version av gamla DuckTales
- Hasse Jonsson i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Bebop (Bugle);
- Steve Kratz i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Vem spelar förresten Däng hos KM Studio?

Han deltar i denna sång?;

www.youtube.com/watch?v=CxkSPB8KEjw

Big Bäng, Fläng och Kräng spelas iallafall definitivt av Gunnar Ernblad, Anders Öjebo och Carl-Johan Rehbinder respektive!  :)

Fred



Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 oktober 2021 kl. 12:22:26
Vem spelar förresten Däng hos KM Studio?

Han deltar i denna sång?;

www.youtube.com/watch?v=CxkSPB8KEjw

Big Bäng, Fläng och Kräng spelas iallafall definitivt av Gunnar Ernblad, Anders Öjebo och Carl-Johan Rehbinder respektive!  :)
Oj det var konstigt här blandar man ju både KM Studios röster och Media Dubbs... På album versionen är det ju bara KM Studios...

Disneyfantasten