Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Lejonkungen  (läst 30814 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 10 922
  • Kön: Man
  • Nu delar vi på oss!
    • Visa profil
SV: Lejonkungen
« Svar #210 skrivet: 2 maj 2020 kl. 17:44:47 »
Men jag har Röjar-Ralf Kraschar Internet på Bluray och jag har för mig att det var helt okej bonusmaterial…
Men inte lika bra som Lejonkungen 2019

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 16 405
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #211 skrivet: 2 maj 2020 kl. 17:47:25 »
Men inte lika bra som Lejonkungen 2019

Hur ligger det då till med DVD-utgåvorna av de tre filmerna…

Jag tycker iallafall att Bluray-utgåvan av den tecknade Lejonkungen (1994) har bra bonusmaterial…

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 10 922
  • Nu delar vi på oss!
    • Visa profil
« Svar #212 skrivet: 2 maj 2020 kl. 18:27:26 »
Hur ligger det då till med DVD-utgåvorna av de tre filmerna…

Jag tycker iallafall att Bluray-utgåvan av den tecknade Lejonkungen (1994) har bra bonusmaterial…
Ingen av dem har särskilt mycket eller bra bonusmaterial

Utloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 417
    • Visa profil
« Svar #213 skrivet: 11 maj 2020 kl. 20:08:16 »
Efter att nu sett om förra årets ”live-action” version, dock nu på svenska, tror jag att jag vet var Anis Don Demina hörs. Hörde jag inte fel var det nog han som gjorde rösten till en av hyenorna som ”mobbar” Pumbaa mot slutet.

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #214 skrivet: 11 maj 2020 kl. 22:19:30 »
Förlåt men jag är rätt säker på att du blande ihop Kamari/Flin och  Azizi/Banzai.

Mattias Knave sdubbade han som i tidigare produktioner bara skrattade och  Andreas Rothlin Svensson var röst till han förut gjords av Andres Öjebo i alla fall är det vad jag har uppfattat.

Jag gillar i alla fall att alla tre hyenorna talar sammanhängde dialog  :D Men du är helt fri att ha din åsikt  ;D

Nr jag googlade så angav Kamari att det var Flin och Azizi att det var Banzai! (iallafall som jag uppfattade det)

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #215 skrivet: 13 oktober 2020 kl. 14:39:44 »
Vilka spelar Gauthier Battoue, Claire Guyot, Benjamin Penamaria, Fanny Fourquez, Frida Modén Triechl, Jesper Adefeldt, Hugo Bergström, Michael Blomqvist, Anna-Maria Hallgarn, Cecilia Wrangel Schoug, Jennie Jahns, Åsa Persson Meczzynski, Alexander Lycke, Cedrick Hammar, Jakob Stadell, Nils Bergstrand, Petter Isaksson, Jan Johansen, David Alvefjord, Göran Gillinger, Johan Jern, Joachim Bergström och Nicklas Berglund i 2019-års film?

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 12 769
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #216 skrivet: 13 oktober 2020 kl. 14:51:32 »
Vilka spelar Gauthier Battoue, Claire Guyot, Benjamin Penamaria, Fanny Fourquez, Frida Modén Triechl, Jesper Adefeldt, Hugo Bergström, Michael Blomqvist, Anna-Maria Hallgarn, Cecilia Wrangel Schoug, Jennie Jahns, Åsa Persson Meczzynski, Alexander Lycke, Cedrick Hammar, Jakob Stadell, Nils Bergstrand, Petter Isaksson, Jan Johansen, David Alvefjord, Göran Gillinger, Johan Jern, Joachim Bergström och Nicklas Berglund i 2019-års film?

Det äe sp många bra med i en lista att jag knappt han räkna  ;D ;D ;D ;D ;D

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 971
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Min Blogg
« Svar #217 skrivet: 15 januari 2021 kl. 15:41:21 »
Visst skrev Elton John bara låtarna Can you feel the love  tonight och Circle of life ?  Snart är det jag som är kung, Var beredd, Hula sången, mfl skrevs av andra eller ?

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 5 775
    • Visa profil
« Svar #218 skrivet: 15 januari 2021 kl. 15:45:36 »
Idag var ett av svaren Lejonkungen i Frågesportsappen Prime Time där frågan var ifrån vilken film låten "Känn en doft av kärleken var frågan.  ;D