Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Irene Lind vs Starcraft Brood War :D

Startat av Kloppstock, 19 januari 2006 kl. 00:45:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kloppstock

När ni nu läste denna rubrik tänkte ni att den här killen måste vara helt rubbad, men är man nörd så är man.. men låt mig förklara

Jag vänder mig endast till alla dubbarfantaster som ochså spelar/t Blizzards eminenta PC strategi spel "Starcraft Brood War" kanske till och med finns några fans av Starcraft härinne? Starcraft var trots allt väldigt stort en gång i begynelsen.

Har ni ochså isåfall tänkt på att karaktären "Raszagal"  Protoss drottningen i Protoss campagnen.. hennes röst är ju en genentisk
kopia av Irene Linds röst? har alldrig hört någon så likt, tänk isfl på Drottning "Morga" i Sailor Moon när ni lyssnar på henne nästa
gång  ;D

Igthorn

Shit helskotta vad du skräms... Jag trodde nästan de gjort en dubbning av Starcraft...

Soscla

Hahaha jag blev också väldigt fundersam där ett tag xD Men jorå, det var helt klart likt. Det skulle nog vara ännu lättare att jämföra om de tog bort alla röstförvrängare som protosser alltid ska envisas med :P
It's so fluffy I'm gonna die!

Kloppstock

#3
Jag har inte tänkt på den här tråden på ett tag måste jag erkänna. :P

Såhär låter Irene

http://www.youtube.com/watch?v=pjUx1J8YUqs
(jag vill poängtera att ljudet låter pissit raspigt & midiaktigt här?.
Ingame med hörlurar ger enbart rätt Irene bild.)

Med tanke på att Playstationversionen av Diablo 1 dubbades!
av Gunnar Ernblad & Hasse Johnson vore det inte helt långsök
ifall just "Blizzard" även skulle ha tillåtit Sverige dubba senast..Starcraft 2 till svenska!
(orkar inte komma på icke matchande ::) skådisar just nu)

Dom stackars tyskarna har ju garanterat förlustat sig
med detta på alla kopior som säljs inom Das reich.

Andra katastrofer..dubba spelfilm till svenska!

http://www.youtube.com/watch?v=6ONpMvQbJm8
(den här dubben var dock inte katastrofal, bara rolig)

Elios

Är Starcraft en ripoff av World of Warcraft?
Då kanske Irene Lindh borde ha varit med i båda dem om dem hade dubbats!  ::)