Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2019 kl. 17:12:36
Daniel. Någon lycka med Aladdin Credits än ?
Jag har fått creditlista idag, och håller på att skriva av den nu. Den publiceras inom kort. :)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 maj 2019 kl. 10:36:38
Såg att Mikaela Tidermark översatte filmen, jag visste inte att hon brukar göra det men har hon översatt nånting förut?

Och varför heter hon Nelson i efternamn också?

Och är Theodor Strid släkt med William Strid från Idol 2018?
Ja, Mikaela har översatt en del, även fast det förstås inte är någon huvudsysselsättning för hennes del. Bland annat minns jag att hon översatt den franska animerade långfilmen Varghunden från 2018 (visades på bio och finns numera på DVD/Blu-Ray) och den australiensiska ungdomsserien Pyjamasklubben (sänds på Barnkanalen).

Mikaela gifte sig i juli 2017; därav det dubbla efternamnet på nyare creditlistor.

Tyvärr har jag inte lyckats utröna vem Theodor Strid är, men jag har hunnit tänka samma tanke som du...

gstone

Vilka är röster i star wars motståndsrörelsen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2019 kl. 22:39:05
Vilka är röster i star wars motståndsrörelsen ?
Ingen aning, men jag kan fråga Disney vid tillfälle. :) Det kan dock dröja, då de tydligen just nu har fullt upp med kommande Disney+, och därför knappt hinner med att svara på mail...

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 maj 2019 kl. 13:50:19
Har det inte funnits credits till Bananer i Pyjamas (gamla serien) på hemsidan, jag hittade inte den ???
Jag tror inte det, tyvärr. :( Jag hittar i alla fall inget på hårddisken, och det låter inte troligt att det skulle ha försvunnit både från servern och från min lokala dator...

Men jag kan se om det går att få fram credits till den. :)

gstone

I augusti skulle jag gärna vilja ha credits till the Angry Birds movie 2.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 maj 2019 kl. 12:22:50
I augusti skulle jag gärna vilja ha credits till the Angry Birds movie 2.
Självklart. :)

Generellt sett försöker jag alltid ordna creditlistor till nya/kommande dubbade biofilmer, i den utsträckning det är möjligt, så där behöver ni egentligen inte ens fråga efter det - sådant försöker jag alltid ordna. :) Jag kan inte lova att jag lyckas jämt, men jag försöker alltid.

I stort sett enda gången som jag kan missa nya biofilmer är väl om det gäller smala filmer med begränsad premiärvisning; exempelvis sådana som bara går upp på Folkets Bios biografer. Eftersom Folkets Bio inte finns i Skellefteå med omnejd är det av förståeliga skäl lätt hänt att jag missar nya filmer som visas där, så där skadar det inte med en påminnelse.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 maj 2019 kl. 16:37:27
Självklart. :)

Generellt sett försöker jag alltid ordna creditlistor till nya/kommande dubbade biofilmer, i den utsträckning det är möjligt, så där behöver ni egentligen inte ens fråga efter det - sådant försöker jag alltid ordna. :) Jag kan inte lova att jag lyckas jämt, men jag försöker alltid.

I stort sett enda gången som jag kan missa nya biofilmer är väl om det gäller smala filmer med begränsad premiärvisning; exempelvis sådana som bara går upp på Folkets Bios biografer. Eftersom Folkets Bio inte finns i Skellefteå med omnejd är det av förståeliga skäl lätt hänt att jag missar nya filmer som visas där, så där skadar det inte med en påminnelse.

Tack. Du är trevlig Daniel.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle gärna vilja credits för Mysteriet om herr Länk.

Den koomer ut den 14 juni.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag kan fråga Eurotroll vid tillfälle. :)

Citat från: gstone skrivet 29 maj 2019 kl. 17:25:40
Jag skulle gärna vilja credits för Mysteriet om herr Länk.

Den koomer ut den 14 juni.
Det har du skrivit förr, och återigen lovar jag att göra allt jag kan för att få tag i creditlista till Mysteriet om herr Länk. Jag kommer kontakta Noble Entertainment när det återstår ungefär en vecka till premiären, och så hoppas jag att de är medgörliga den här gången. :)

Sabelöga

Såg precis på Kapten Sabeltand och skatten i Lama Rama och såg att det inte fanns några credits på sidan. Dock så fanns det några, om ändå ofullständiga, i textningen på DVDn jag köpte (norsk utgåva). Jag inkluderar dom här.

Jan Åström
Andreas Rothlin Svensson
Göran Sahlene
Tobias Ågren
Jakob Stadell
Tuva Novotny

Namnen kom upp samtidigt som den dom norska skådespelarna så jag tänker mej att det kan finns kopplingar där imellan.

Jag kan inget om vilken skådespelare som låter hur men man kan ju anta att det är Jan Åström som spelar Kapten Sabeltand då han står först, samt att Tuva Novotny spelar sej själv (Frida). Jag kände tyvär bara igen en röst, å de va Mattias Knave som kung Rupus. (Brock känner man alltid igen)  ;)

Om någon annan mer begåvad på att känna igen röstskådespelare/koppla ihop dom med karaktärerna dom spelar så är dom hjärtligt välkomna att komplettera min lista när filmen till synes går upp på SVT Play på lördag 15 juni: https://www.svtplay.se/kapten-sabeltand-och-skatten-i-lama-rama
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  2 juni 2019 kl. 01:58:59
Om någon annan mer begåvad på att känna igen röstskådespelare/koppla ihop dom med karaktärerna dom spelar så är dom hjärtligt välkomna att komplettera min lista när filmen till synes går upp på SVT Play på lördag 15 juni: https://www.svtplay.se/kapten-sabeltand-och-skatten-i-lama-rama
Jag ska ta en titt när filmen sänds, och se vad jag kan göra. :)

moviefan

Hur ofta uppdateras credit listor på hemsidan ? 

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  3 juni 2019 kl. 11:41:01
Hur ofta uppdateras credit listor på hemsidan ?
Jag har ingen fast policy vad gäller uppdateringar, utan det beror på hur ofta jag får tag i/orkar skriva av creditlistor, hur mycket annat som är på gång för Dubbningshemsidan (recensioner, tävlingar, o.s.v.), m.m. Så det kan variera allt från 4 - 5 gånger i veckan till 3 - 4 veckor mellan varje uppdatering, men någonstans mitt emellan är nog vanligast.

Det jag kan säga generellt sett är att det tar en stund att publicera nya creditlistor, på grund av hur mina PHP-skript och databaslösningar är gjorda, som gör att det inte tar så stor skillnad i tid mellan att lägga ut en ny creditlista och 10 nya creditlistor. Därför brukar jag ofta avvakta lite med att uppdatera sajten om jag vet att fler creditlistor är på gång i nära antågande, så att jag inte publicerar en ny creditlista en dag, en till senare samma dag eller dagen därpå, o.s.v.

Att lägga ut en creditlista i taget gör alltså att det tar längre tid, så därför brukar jag försöka samordna creditlistor och alltså avvakta tills fler är klara om jag vet att det inte kommer dröja mer än ett par dagar. Undantaget är nya biofilmer, som jag (om jag fått tag i creditlistor) alltid försöker publicera dubbcredits till senast på premiärdagen (och helst kvällen innan); även om andra creditlistor inte är klara då så att det medför extra arbete. Det är förstås inte alltid jag får tag i creditlistor tillräckligt snabbt så jag hinner skriva av och publicera listor innan premiären, men om det känns realistiskt är det min ambition att göra så.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  7 maj 2019 kl. 02:06:13
Jag vill se credits för följande filmer:

(...)
Descendants 2 (2015)
Hacke Hackspett (2017)

(...)
Rock Dog (2016)
Descendants 2 och Rock Dog är nedskrivna och klara, och kommer vid nästa uppdatering av sajten - troligen imorgon, tillsammans med Husdjurens hemliga liv 2.

Hacke Hackspett ser det dock tyvärr mörkare ut med - DVD-utgåvan anger inte ett ord om rösterna, och hittills har Universal Pictures inte behagat sig svara på mina mail... :(