Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Avengers på svenska

Startat av gstone, 1 december 2023 kl. 20:42:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Har ni tänkt på hur före filmen kom ut 2012 kallades the Avengers för Hämnarna i  dubbningar men efter det har man börjat kalla dom Avengers även i svenska dubbningar.

Jag tycker det är en intressant detalj värd att notera.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 december 2023 kl. 20:42:14Har ni tänkt på hur före filmen kom ut 2012 kallades the Avengers för Hämnarna i  dubbningar men efter det har man börjat kalla dom Avengers även i svenska dubbningar.

Jag tycker det är en intressant detalj värd att notera.
Det har hänt med de flesta superhjältarna som har haft svenska namn att man byt till originalnamnen även i Sverige även fast vissa lever kvar som Stålmannen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 20:43:58Det har hänt med de flesta superhjältarna som har haft svenska namn att man byt till originalnamnen även i Sverige även fast vissa lever kvar som Stålmannen.
Jag vill mest notera at detta korsponerade  rätt exakt med stor filmen på bio ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Filmen kom ut 2012 och 2013 började svenska dubbningar kalla dom Avengers.

Samma sak hände me Gaurdians of the Galexy, Men jag kommer inte exakt i håg vad dom hette på svenska innan( Kan ha varit Universums väkatare ??? )
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag Marvel karaktärerna officiella svenska röster på samma som Disney karaktärerna har ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.