Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Spam på forumet och uppgradering av forumprogramvara

Startat av Daniel Hofverberg, 31 maj 2011 kl. 15:32:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

#16
varför är det så många spam-inlägg i off-topic just nu?

Tillägg ca, 15-30 minuter senare: Två spamposter till har dykt upp som dessutom inte går att visa, jag trodde att den nya verisonen skulle stänga ut spammare?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tyvärr uppstod vissa problem vid uppgraderingen, som gjort att vissa ämnen inte kunnat visas. Nu ska det vara åtgärdat.

Att forumet invaderades av spam beror på att den nya forumprogramvaran av någon outgrundlig anledning hade avstängt alla spamskydd som standard, så att det måste aktiveras efter uppgraderingen - något jag inte upptäckt förrän nu.

Nu hoppas jag att det ska fungera bättre, men säg till om något inte fungerar eller ser galet ut.

Än så länge är spelhallen inte tillbaka, då jag inte hunnit installera om den tilläggsmodulen.

TonyTonka

hjälpen är fortfarande på engelska om du vill veta.


Såg att lägg till omröstning är en ny funktion eller? finns det fler?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Om du menar att lägga till omröstningar till befintliga trådar, så tror jag mycket riktigt att det är en nyhet.

Dessutom finns numera en WYSIWYG-editor för att skriva inlägg (så att man ser fetstil istället för [ B ], o.s.v.) plus ett flertal nya inställningsmöjligheter under din profil.

Jag har ärligt talat inte själv utforskat allting, så jag vet inte exakt vilka fler nyheter som tillkommit.

Mycket riktigt är hjälpen för den här versionen inte översatt än.

Daniel Hofverberg

Jag har nu under kvällen försökt att installera om spelhallen, men tyvärr gick det åt skogen - det verkar som att spelhallen inte fungerar med den här versionen av forumprogramvaran.

Jag har kontaktat utvecklingsteamet bakom spelhallsmodulen, och jag hoppas att den kommer att uppgraderas snart. Men fram tills dess får ni tyvärr klara er utan alla spel.

Soscla

Oj oj, jag hade helt glömt bort att det skulle bli ny layout, så jag fick mig en smärre chock! Jag vet inte riktigt vad jag tycker än så länge, det gamla layouten var lite som ett rutsystem, men nu har många av alla streck försvunnit, så det ser ut som om all text hänger i luften xD Men ja, som med alla förändringar är det bara en vanesak.
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Layouten är egentligen bara en mycket liten del av den nya forumprogramvaran, och egentligen ska man kunna erbjuda vilken layout som helst på forumet. Det går säkert också bra att lägga tillbaka det gamla utseendet som valbart tema, om ni skulle föredra.

Tyvärr verkar utvecklingsteamet bakom spelhallsmodulen ha gått upp i rök, och den modulen har inte uppdaterats på ett bra tag. Därför vet jag inte om den någonsin kommer i någon fungerande version eller inte.

Under helgen ska jag försöka mig på att själv uppgradera spelhallen till den här forumprogramvaran - beroende på hur mycket som förändrats, så kanske det går vägen och det kanske går åt skogen. Om det inte går att lösa på annat sätt, så finns det även en annan spelhallsmodul som är kompatibel med samma spel och som fortfarande verkar utvecklas. Den modulen bör gå bra att byta till, men då är jag inte 100% säker på att de befintliga topplistorna/resultaten kan sparas.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2011 kl. 19:21:57
Om du menar att lägga till omröstningar till befintliga trådar, så tror jag mycket riktigt att det är en nyhet.

Dessutom finns numera en WYSIWYG-editor för att skriva inlägg (så att man ser fetstil istället för [ B ], o.s.v.) plus ett flertal nya inställningsmöjligheter under din profil.

Jag har ärligt talat inte själv utforskat allting, så jag vet inte exakt vilka fler nyheter som tillkommit.

Mycket riktigt är hjälpen för den här versionen inte översatt än.


Kompislistan är väl en ny funktion? alltså att man kan lägga till en användare på sin kompislista.

Förresten, jag kan se alla andras profiler utom min egen, om jag försöker kolla min profil (där det bland annat står senaste gången jag var inloggad te.x) så hamnar jag vid inställningarna för profilen. Jag bara undrade om det är rätt eller om det är fel? bara undrade alltså.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: Tonytonka skrivet 24 juni 2011 kl. 23:09:46
Förresten, jag kan se alla andras profiler utom min egen, om jag försöker kolla min profil (där det bland annat står senaste gången jag var inloggad te.x) så hamnar jag vid inställningarna för profilen. Jag bara undrade om det är rätt eller om det är fel? bara undrade alltså.

Händer på min också.

Daniel Hofverberg

Om du ställer musen över "Profil" i menyn, så ska det dyka upp en rullgardinsmeny med tre olika alternativ - "Sammanfattning", "Kontoinställningar" och "Forumprofil". Om du där väljer det första alternativet "Sammanfattning" så ska du kunna se din egen profil ungefär så som andra kommer att se den.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag har tagit mig en titt på rättigheterna, och märkligt nog var behörigheten att se sin egen profil avstängd sedan uppgraderingen - fråga mig inte varför det ställs in så som standard, då det känns allt annat än logiskt.

Nu ska det vara fixat.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

ddubbning