Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Det kanske var Robin Stjernberg jag nämnde i en annan tråd som hade gått på min skola.
För övrigt har även förutom Robin och Amanda även Idol-deltagare som Calle Kristiansson och Sibel Redzep som kommit tvåa respektive trea i idolockså gått på min skola. Även Alexander Holmgren som var med i X-Factor i år gått där.  :D

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 februari 2013 kl. 19:35:06
Det är nog en nackdel om man inte har sett Idol, och kunnat följa Amanda Fondell där.

Inte nödvändigtvis, jag har tyckt hon låtit gapig och falsk ända från början. Gjorde jag iförsig med Molly Sandén också då hon blev känd, men medan hon blir bättre och bättre tycker jag Amanda ligger på samma nivå hela tiden, om inte hon till och med nedgraderade sig lite i sitt nummer i lördags.

Daniel Hofverberg

Det är klart att inte alla uppskattar henne - det är nog oundvikligt i synnerhet vid så pass originella artister. Men jag har tyckt att hon utvecklades oerhört mycket under Idol-tiden, men var bra från första början.

Däremot kan jag väl inte påstå att hon utvecklats så mycket från Idol och fram till lördagens framträdande, utan tycker att hon låg på ungefär samma nivå som i finalen i Idol. Men å andra sidan kan det ärligt talat inte bli mycket bättre i mina ögon (och öron).

Lilla My

Vad tycker ni om Army of Lovers då? Dessa vackra, vackra män ::) Snacka om stolpskott.

TonyTonka

#49
Citat från: Fantasygold skrivet 23 februari 2013 kl. 21:45:29
Vad tycker ni om Army of Lovers då? Dessa vackra, vackra män ::) Snacka om stolpskott.

Haha, deras bidrag var faktist rätt kul, men tyvärr bestod låten av för mycket refräng och för lite sång, det är ju faktist en MELODIFESTIVAL vi pratar om.  ::)

Annars var Ulrik Munther min klara favorit, jag vet inte varför, men av någon anledning så fick jag nostalgivibbar av refrängen i hans låt, ganska konstigt faktist. Jag gillade även Behrang. Det var faktist han som ville att Tintin i Kongo skulle bort.

Jag brukar inte gilla hårdrock, men Ralf Gyllenhammar var faktist jäkligt cool  8)

Då har vi hört alla 32 bidragen, villka låtar kommer ni lyssna på nu på Spotify/iTunes/YouTube ?  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 18 februari 2013 kl. 21:50:27
Det kanske var Robin Stjernberg jag nämnde i en annan tråd som hade gått på min skola.
För övrigt har även förutom Robin och Amanda även Idol-deltagare som Calle Kristiansson och Sibel Redzep som kommit tvåa respektive trea i idolockså gått på min skola. Även Alexander Holmgren som var med i X-Factor i år gått där.  :D

Fräckt, vågar man fråga om vilken skola du går på? Är det någon särskild musikskola?  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2013 kl. 22:53:26
Fräckt, vågar man fråga om vilken skola du går på? Är det någon särskild musikskola?  :)

Hehe. Ja det är estetisk musik alla dessa artisterna har gått. Skolan jag går på heter
Christian 4:s Gymnasium även kallat C4. Själv går jag estetisk Bild och Form som inriktning.
Det sägs att vi har en bra talangfabrik när det gäller estetisk musik där.   ;D

Experten

#52
Okej det här året var väldigt svagt jämfört med de senaste åren jag har tittat på Melodifestivalen...

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2013 kl. 22:52:11
Haha, deras bidrag var faktist rätt kul, men tyvärr bestod låten av för mycket refräng och för lite sång, det är ju faktist en MELODIFESTIVAL vi pratar om.  ::)

Nej usch, jag tyckte dem var hemska. Mådde rent illa av dem, och låten var ju extremt dålig och repetiv ;D

Jag gillade också Ulriks låt, efter ett tag. I början lät den lite tråkig men den satte sig. Däremot ingen stor favorit. Min favorit i den fjärde deltävlingen var Robin med "You". Tyckte det var en unik och härlig låt som passade hans röst.

Daniel Hofverberg

Citat från: Fantasygold skrivet 27 februari 2013 kl. 17:35:16
Nej usch, jag tyckte dem var hemska. Mådde rent illa av dem, och låten var ju extremt dålig och repetiv ;D
Där håller jag fullständigt med dig. Army of Lovers låt (om man nu ens kan kalla det för låt) var fruktansvärt usel, löjeväckande och tjatig...

Ulrik Munthers låt tyckte jag var alldeles för repetitiv och tråkig, och jag blev rätt besviken på den - hans låt ifjol var betydligt bättre.

Av låtarna i den fjärde deltävlingen var jag personligen mest förtjust i Therese Fredenvalls och Lucia Piñeras låtar, som jag tyckte var mycket fina och minnesvärda. Mycket tråkigt att ingen av dem gick vidare.

Robin Stjernbergs låt tyckte jag var helt okej och ganska bra, men tillhörde inte någon av mina favoriter.

Experten

Vilka tror ni föressten går till final från Andra Chansen ikväll?

Experten

#56
...Jag känner mig löjlig...

TonyTonka

#57
Citat från: Experten skrivet  2 mars 2013 kl. 21:31:31
FAAAAAAAAAAAAAAN!


Det låter som om du inte är nöjd med resultatet?


Annars är jag rätt nöjd även om jag hellre hade sett att Erik & Tone gått vidare.


Har för övrigt lagt till en omröstning om vem ni tror vinner finalen. Själv tror jag på Yohio.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Experten

#58
För min svordom kommer moderatorn här på forumet att slå mig med en träspade...

Experten

Låttext mässigt så kan inte Ravallacz (osäker stavning) vinna Melodifestivalen