Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Djungelboken (2016)

Startat av Disneyfantasten, 9 oktober 2021 kl. 11:54:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 14 februari 2022 kl. 14:13:19
Var ett tag sedan jag såg Djungelboken (2016), minns att jag inte fann den som något märkvärdigt. Den gick att se, dock.

Får jag fråga dig vad är en toppenfilm i dina ögon? Vilka filmer duger/håller måttet enligt dig?

Personligen tycker jag att flertalet av de filmer du rabblade upp är sevärda och välgjorda, absolut inga skräpfilmer. Det är liksom inte ZDF:s Herzkino.Märchen-filmer vi talar om här...  ::)

En bra film ska ha bra story, bra manus, bra regi, väl skrivna karaktärer, humor, bra sånger, bra handling, osv. enligt min åsikt!  ;)

Simon Axelsson

#16
Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 februari 2022 kl. 14:17:48
En bra film ska ha bra story, bra manus, bra regi, väl skrivna karaktärer, humor, bra sånger, bra handling, osv. enligt min åsikt!  ;)

Saker som, vad jag förstått, du anser att filmer du aldrig ens sett inte har? Ärligt talat, kolla gärna in en hel Sagan om ringen eller Guardians of the Galaxy innan du säger att de har dåliga handlingar, dålig regi, dåliga karaktärer och så vidare.

För den delen, det där är de mest basic sakerna att vilja ha ut från en film, det är ju fan det i princip alla anser utmärker en bra film! Däremot anser ju inte alla att samma saker är lika med exempelvis bra story eller regi. Jag kan exempelvis tycka att nya Döden på Nilen har bra skådespel, men det håller givetvis inte alla med om. Det är bara så det är, film, och all konst egentligen, är subjektivt. Däremot anser jag inte det är rättvist att dömma ut filmer helt och hållet utan att ens ha sett dem.

Vad anser du mer exakt gör en film bra? Vad exakt är en bra story enligt dig? Vad exakt är bra regi enligt dig?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2022 kl. 15:00:47
Saker som, vad jag förstått, du anser att filmer du aldrig ens sett inte har? Ärligt talat, kolla gärna in en hel Sagan om ringen eller Guardians of the Galaxy innan du säger att de har dåliga handlingar, dålig regi, dåliga karaktärer och så vidare.

För den delen, det där är de mest basic sakernaa att vilja ha ut från en film, det är ju fan det i princip alla anser utmärker en bra film! Däremot anser ju inte alla att samma saker är lika med exempelvis bra story eller regi. Jag kan exempelvis tycka att nya Döden på Nilen har bra skådespel, men det håller givetvis inte alla med om. Det är bara så det är, film, och all konst egentligen, är subjektivt. Däremot anser jag inte det är rättvist att dömma ut filmer helt och hållet utan att ens ha sett dem.

Vad anser du mer exakt gör en film bra? Vad exakt är en bra story enligt dig? Vad exakt är bra regi enligt dig?

Kort svar på din fråga; jag föredrar oftast familjeriktade filmer.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 februari 2022 kl. 15:04:24
Kort svar på din fråga; jag föredrar oftast familjeriktade filmer.

Det tror jag att vi förstått vid det här laget, men det innebär ändå inte att mer vuxna filmer har dåliga handlingar, karaktärer, regi och så vidare per automatik.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2022 kl. 15:14:22
Det tror jag att vi förstått vid det här laget, men det innebär ändå inte att mer vuxna filmer har dåliga handlingar, karaktärer, regi och så vidare per automatik.

Vad hade du velat att jag skulle säga istället då om man nu får fråga?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 februari 2022 kl. 15:16:14
Vad hade du velat att jag skulle säga istället då om man nu får fråga?

Om det här menar du?
Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2022 kl. 15:00:47
Vad anser du mer exakt gör en film bra? Vad exakt är en bra story enligt dig? Vad exakt är bra regi enligt dig?

Nåt mer exakt än:
Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 februari 2022 kl. 15:04:24
Kort svar på din fråga; jag föredrar oftast familjeriktade filmer.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 februari 2022 kl. 10:05:27
Den ändrar ingenting, jag tycker fortfarande att 2016-års film är skräp och det är min åsikt och jag står fast vid den. (även om "Mowgli (2018)" & "Second Jungle Book (1997)" är ännu värre) Jag skulle inte tycka om den om jag så blev mordhotad till det.


Har du ens sett "Mowgli (2018)" & "Second Jungle Book (1997)"?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Du kan ju inte bara säga att Harry Potter, Star Wars, Sagan om Ringen, The Lone Ranger, Live-Action Batman, Live-Action Spider-Man, Live-Action Iron Man, The Avengers, Guardians of The Galaxy, Gudfadern, Twiligt, Captain America är dåliga >:(

Hur många av dom har du sett `?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag förutsätter att ingen säger att en film är dålig om de faktiskt inte har sett hela filmen - det måste väl ses som en rimlig grundförutsättning för att kunna tycka till om en film.
(Man kan tycka att en film inte verkar vara bra utifrån en trailer eller förhandsinformation, men inte att den faktiskt inte är bra...)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2022 kl. 22:39:55
Jag förutsätter att ingen säger att en film är dålig om de faktiskt inte har sett hela filmen - det måste väl ses som en rimlig grundförutsättning för att kunna tycka till om en film.
(Man kan tycka att en film inte verkar vara bra utifrån en trailer eller förhandsinformation, men inte att den faktiskt inte är bra...)

Säg det till Disneyfantasten !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2022 kl. 15:31:49
Har du ens sett "Mowgli (2018)" & "Second Jungle Book (1997)"?

Nej, och jag har inga planer på att göra det heller.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2022 kl. 15:34:06
Du kan ju inte bara säga att Harry Potter, Star Wars, Sagan om Ringen, The Lone Ranger, Live-Action Batman, Live-Action Spider-Man, Live-Action Iron Man, The Avengers, Guardians of The Galaxy, Gudfadern, Twiligt, Captain America är dåliga

Hur många av dom har du sett `?

Jag har varken tid eller ork att gå igenom vilka av dem jag sett och inte sett, men jag har sett ett antal av dem, av en del har jag bara sett bilder och/eller trailers, de är helt enkelt ingenting för mig.