Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Hur få tag i tv serier

Startat av Zenon, 11 oktober 2017 kl. 09:22:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Det verkar på beskrivningen som Free Netflix Download faktiskt kan ladda ner från Netflix, inte bara spela in från skärmen som de flesta konkurrenterna gör. Det låter ju lovande. Jag har provat flera olika inspelningsprogram, och samtliga har haft mer eller mindre svåra problem med tappade och dubblerade bildrutor, oavsett hur kraftfull datorn har varit.

Ett avslöjande test är om man kan hämta ner en video snabbare än speltiden på samma video, eller om det tar lika lång tid som att se videon. Om det t.ex. tar fem minuter att hämta ner ett halvtimmes avsnitt kan det knappast handla om någon skärminspelning, utan måste vara direkt nerladdning. Tar det lika lång tid som att se videon är det med största sannolikhet en framegrabber som spelar in från skärmen (eller från en osynlig videobuffert i minnet).

Det man kanske ska fråga sig är om det här går att lita på? Kan man vara säker på att programmet är "rent" och inte innehåller virus eller kommer paketerat med oönskade tillägg? När något är gratis blir man lite misstänksam. Det finns iofs många som tillhandahåller gratisprogram på rent ideell bas, men minst lika många som hittar på olika mer eller mindre skumma och dolda sätt att tjäna pengar på sitt arbete.

TBT_STR_QR

Kan man inte bara använda programmet på en datorn som man INTE använder ett bankkort eller liknande och sedan dela filerna med en datorn som man ANVÄNDER bankkort? Då bör det väl inte finnas några problem?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Samlaren

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 oktober 2017 kl. 18:19:52
Det verkar på beskrivningen som Free Netflix Download faktiskt kan ladda ner från Netflix, inte bara spela in från skärmen som de flesta konkurrenterna gör. Det låter ju lovande. Jag har provat flera olika inspelningsprogram, och samtliga har haft mer eller mindre svåra problem med tappade och dubblerade bildrutor, oavsett hur kraftfull datorn har varit.

Ett avslöjande test är om man kan hämta ner en video snabbare än speltiden på samma video, eller om det tar lika lång tid som att se videon. Om det t.ex. tar fem minuter att hämta ner ett halvtimmes avsnitt kan det knappast handla om någon skärminspelning, utan måste vara direkt nerladdning. Tar det lika lång tid som att se videon är det med största sannolikhet en framegrabber som spelar in från skärmen (eller från en osynlig videobuffert i minnet).

Det man kanske ska fråga sig är om det här går att lita på? Kan man vara säker på att programmet är "rent" och inte innehåller virus eller kommer paketerat med oönskade tillägg? När något är gratis blir man lite misstänksam. Det finns iofs många som tillhandahåller gratisprogram på rent ideell bas, men minst lika många som hittar på olika mer eller mindre skumma och dolda sätt att tjäna pengar på sitt arbete.

Jag använder det då och då och ja man kan lite på det. Jag har också iblnad använt det för att ladda ned från VPN netflix och det gick också. Dock så funkar inte alla vpn tjänster på Netflix

Daniel Hofverberg

Det ser onekligen intressant ut, men jag lyckas i alla fall inte att få programmet att fungera... :( När man väl har klistrat in en URL står det bara "Please wait" i all evighet, och hittills en timme senare har ingenting hänt...

Samlaren

Låt mig se om jag kan hjälpa till i början vart det så för mig också då kontaktade jag dem på fb som utvecklar programmet och sedan dess funkar det men det kräver dock att man har 4skärmar.

Daniel Hofverberg

Det fungerar för dig nu, eller? Bara så vi kan utesluta att det inte är ett allmänt problem nu, som inte fanns när du testade senast...

Anders M Olsson

Citat från: NoID skrivet 14 oktober 2017 kl. 20:49:48
Låt mig se om jag kan hjälpa till i början vart det så för mig också då kontaktade jag dem på fb som utvecklar programmet och sedan dess funkar det men det kräver dock att man har 4skärmar.

Vad i all världen menar du med att man har "4skärmar"?

Någon annan som har testat och kan verifiera att programmet verkligen laddar ner, och inte är ännu ett i den långa raden av program som bara spelar in från videominnet?

Jag kan tyvärr inte testa själv eftersom jag avbröt mitt Netflix-abonnemang när de höjde priset. Jag hittade aldrig något program som spelar in med acceptabelt resultat (dvs utan att tappa eller dubblera bildrutor).

Men om det här verkligen fungerar kan det vara värt att återuppta abonnemanget.

Daniel Hofverberg

Jag skulle också vilja veta vad sjutton som åsyftas med "4 skärmar"...

Jag har Netflix-abonnemang, men programmet fungerar alltså inte alls för mig; åtminstone inte just nu.

TBT_STR_QR

#23
En bild på vad som nu menas med "fyra skärmar", kan väl vara på sin plats?

Daniel har nog sina skäl för att han inte svarar, så jag är rätt säker på att han är väl medeveten om ditt meddelandets existenss. Därför, behöver du inte påminna, eller snarare kommendera då meningen är i imperativ, honom.

Kan man inte bara använda en "screen capture" som tar upp bilden från TV:n till datorn, eller ger det också problem?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Anders M Olsson

#24
Citat från: TBT_STR_QR skrivet 15 oktober 2017 kl. 08:45:05
Kan man inte bara använda en "screen capture" som tar upp bilden från TV:n till datorn, eller ger det också problem?

Det vanligaste sättet att "ladda ner" från Netflix är att hämta videon bild för bild ur bildminnet, men det ger flera olika problem. Jag har testat flera program som fungerar enligt den principen, men hittills har jag inte varit nöjd med resultatet från något av dem.

Dels kan kvalitén variera upp och ner medan inspelningen pågår. Dels kan man tappa bilder eller få dubblerade bilder om datorn inte lyckas behandla videon i samma takt som den kommer in. Dessutom blir videon omkodad, och man kommer aldrig att få riktigt samma bild- och ljudkvalité som originalet.

En variant är att man använder en helt separat inspelningsapparat som kopplas mellan datorn och bildskärmen. Det kan möjligen fungera, men jag har inte testat någon sådan. Inspelningsapparater kan kosta en vacker slant, och jag är inte så road av att slösa pengar på lösningar som jag inte är helt säker på att de kommer att fungera. Ett problem är att videosignalen är krypterad (HDCP) för att hindra inspelning, så på något sätt måste man ta sig runt det skyddet.

Det man hellre skulle vilja göra är att spara ner den dekrypterade men ännu inte renderade strömmen på hårddisken. Program som svtplay-dl och youtube-dl fungerar enligt den principen, men inget av dem klarar att ladda ner från Netflix.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2017 kl. 02:07:24
Jag skulle också vilja veta vad sjutton som åsyftas med "4 skärmar"...

Jag har Netflix-abonnemang, men programmet fungerar alltså inte alls för mig; åtminstone inte just nu.

4 skärmar är det som kostar 119kr som ger ultrahd

Daniel Plz svara på pm.

Anders M Olsson

Citat från: NoID skrivet 15 oktober 2017 kl. 20:09:48
4 skärmar är det som kostar 119kr som ger ultrahd

Aha, så långt tänkte jag inte! Dock kostar premium (som det egentligen heter) numera 139 kronor i månaden efter prishöjningen.

Daniel Hofverberg

Jag har kontaktat utvecklarna av Free Netflix Download angående mina problem att det bara står "Please wait" i all evighet, och fick precis följande svar:

"We have trikdnosti with the application, they arose this morning, I hope that tomorrow by evening we will fix them and the application will automatically update)."

Inte för att jag har en blekaste aning vad trikdnosti betyder (eller ens vilket språk det är...), men det låter ju som att det är ett allmänt problem just nu i alla fall...

Och för övrigt så har jag Premium-abonnemang hos Netflix, som ju dock precis som Anders påpekar nyligen har höjts priset på.

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 oktober 2017 kl. 13:00:14Inte för att jag har en blekaste aning vad trikdnosti betyder (eller ens vilket språk det är...), men det låter ju som att det är ett allmänt problem just nu i alla fall...

Det ser ut som de har brukt Google translate, og at de har stavet ordet feil. Hvis jeg søker på "trikdnosti", forslår Google "trudnosti" (трудности), som ganske enkelt betyr "problemer" på russisk.

Anders M Olsson

Det ska bli väldigt spännande att se Daniels omdöme när programmet väl fungerar.

Kanske är det här vad vi alla har väntat på - ett riktigt nedladdningsprogram till Netflix. Eller så är det ännu ett i raden av mer eller mindre misslyckade program som bara spelar in det som visas på skärmen...