Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KalleRussin

Jag har haft den under en kortare tid när vi fixade med fiber, och jag tyckte den var helt okej - som vilken annan streamingtjänst som helst. Den har en någon serie som är exklusiv för HBO som jag gärna skulle vilja se (His Dark Materials & Chernobyl, förutom såg jag även Mr Robot där igenom men kan göra det via Prime Video nu. Skulle velat fortsätta Friends dock då den flyttades från Netflix till HBO), men i övrigt tycker jag inte den är lockande nog för att ha en prenumeration där. Jag har redan Netflix och Prime Video, så jag kommer åt en del serier som det är.

Tycker för övrigt att det tyvärr finns alleles för många streamingtjänster idag och att det tunnar ut utbudet då man inte har råd att prenumerera på alla. Det är synd, för streaming i sig självt är en bra funktion och det gör mig lite ledsen att företag enbart tycks använda det för att tjäna så mycket pengar som möjligt nu genom att köpa exklusiviteter - jag ser bara konsol-krigen och launcher idiotin inom spelvärlden all over again :-\ Det är absolut inte för användarnas intresse längre
Fascinating

Scoobydoofan1

Citat från: KalleRussin skrivet 19 januari 2021 kl. 15:12:54
Jag har haft den under en kortare tid när vi fixade med fiber, och jag tyckte den var helt okej - som vilken annan streamingtjänst som helst. Den har en någon serie som är exklusiv för HBO som jag gärna skulle vilja se (His Dark Materials & Chernobyl, förutom såg jag även Mr Robot där igenom men kan göra det via Prime Video nu. Skulle velat fortsätta Friends dock då den flyttades från Netflix till HBO), men i övrigt tycker jag inte den är lockande nog för att ha en prenumeration där. Jag har redan Netflix och Prime Video, så jag kommer åt en del serier som det är.

Tycker för övrigt att det tyvärr finns alleles för många streamingtjänster idag och att det tunnar ut utbudet då man inte har råd att prenumerera på alla. Det är synd, för streaming i sig självt är en bra funktion och det gör mig lite ledsen att företag enbart tycks använda det för att tjäna så mycket pengar som möjligt nu genom att köpa exklusiviteter - jag ser bara konsol-krigen och launcher idiotin inom spelvärlden all over again :-\ Det är absolut inte för användarnas intresse längre
Du menar att alla har sina egna serier från sina egna bibliotek jämfört med Netflix som hade allting?

Elios

Vet ju att Game Of Thrones finns där och funderar på att skaffa det så jag kan se det.  ;D

Lilla My

Skaffa en hel streaming-tjänst bara för att se en serie? Pfft-


MOA


Elios

Citat från: Lilla My skrivet 20 januari 2021 kl. 18:05:51
Skaffa en hel streaming-tjänst bara för att se en serie? Pfft-



Vem sa att jag bara skulle kolla på en serie!?  ::)

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 21 januari 2021 kl. 05:22:54
Vem sa att jag bara skulle kolla på en serie!?  ::)

Får man tipsa om att kolla in What We Do In The Shadows i så fall?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 20 januari 2021 kl. 18:05:51
Skaffa en hel streaming-tjänst bara för att se en serie? Pfft-
Det är väl inget fel med det...? Är man bara intresserad av en serie kan man ju bara bli medlem i 1 - 2 månader, tills man hunnit se klart den serien. Trots allt är ju den stora fördelen att man inte behöver binda upp sig för en viss tid, utan kan säga upp abonnemanget när som helst.

Citat från: Elios skrivet 18 januari 2021 kl. 15:58:08
Någon som har denna streamingstjänst och vad tycker ni om den?  ::)
Det beror väl på hur man ser på saken. HBO Nordic har aldrig haft något vidare utbud av långfilmer, så är man ute efter film finns bättre val. Gränssnittet i både appen och webbsidan är heller inte världens bästa, så även där finns bättre alternativ.

Men däremot är HBO Nordic riktigt bra vad gäller TV-serier, och framförallt har de många riktigt bra kvalitetsserier. Dels har de ju de flesta amerikanska HBO-serier (Game of Thrones, Westworld, Girls, m.fl.) och dels ett antal europeiska HBO-serier från HBO España och andra HBO-filialer runt om i Europa (Patria, One Way or Another och ett flertal andra) - och ett fåtal egenproducerade nordiska HBO-serier som är förvånansvärt lyckade (Björnstad, Gösta, Beforeigners, m.fl.). Och sen har de en del bra serier från Hulu (bl.a. The Handmaid's Tale, som alla bör se) och ett antal andra bra serier.

Utbudet bland svenskdubbade barn- och ungdomsserier är väl lite si och så - det är ganska begränsat, men där finns trots allt en del serier från bl.a. Cartoon Network och Boomerang plus en del annat som inte finns på annat håll (exempelvis fantastiska H2O - Just Add Water och den mycket välgjorda Dansakademin). Så även fast det kvantitativt inte går att jämföra med Netflix eller Disney+, så finns det trots allt en del guldkorn som åtminstone för närvarande inte finns någon annanstans.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2021 kl. 11:47:33
Det är väl inget fel med det...? Är man bara intresserad av en serie kan man ju bara bli medlem i 1 - 2 månader, tills man hunnit se klart den serien. Trots allt är ju den stora fördelen att man inte behöver binda upp sig för en viss tid, utan kan säga upp abonnemanget när som helst.

Jovisst, om man har råd med det så.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 21 januari 2021 kl. 15:50:46
Jovisst, om man har råd med det så.
Att abonnera i en enda månad, d.v.s. för närvarande 109 kr för HBO Nordic, lär nog de flesta ha råd med. Att abonnera en längre tid lär långt ifrån alla ha råd med, men att avvara 109 kr en enda gång klarar nog de flesta av - eller 218 kr om man inte hinner med att se klart serien under en månad (om det, som i fallet med Game of Thrones, är en lång serie - den serien består ju av 73 avsnitt, som kan vara tufft att hinna med under en månad). :)

Och vad har man för alternativ, då man förstås i möjligaste mån vill undvika piratkopiering...? Serien har visserligen släppts på DVD och Blu-Ray i Sverige, men då får man punga ut med minst 800 - 900 kronor; så det blir ju flera gånger dyrare (om man nu inte har intresse av att se om serien flera gånger, i vilket fall det kan vara intressant).

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2021 kl. 20:57:25
Att abonnera i en enda månad, d.v.s. för närvarande 109 kr för HBO Nordic, lär nog de flesta ha råd med.

Alla har inte 109 kr i månaden ;)

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2021 kl. 21:45:21
Du verkar fattig  :'(

Det är en underdrift. Men jag jobbar på det.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 21 januari 2021 kl. 22:01:01
Alla har inte 109 kr i månaden ;)

Det är en underdrift. Men jag jobbar på det.

Jag tycker lite synd om mig  :'( :'(


Hoppas saker och ting blir bättre !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

HBO tycker jag är dyra då för mig så är serier som Legacies och GoT deras lockelser då i min mening inte serien In his dark matriels inte håller. Sredan har väll HBO äldre serier som Sex and The city etc som kan locka många också.

Daniel Hofverberg

Det är förstås en smaksak, men själv tycker jag att HBO Nordic är väl värt pengarna; då jag det senaste halvåret har sett mer på HBO än på Netflix. :)

Men det är helt klart ett problem att det börjar finnas så många streamingtjänster och så uppdelade rättigheter - då de flesta distributörer vill sälja exklusivrätter till streamingtjänster - så att man för ett fullgott utbud behöver abonnera på flera olika streamingtjänster... :(