Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Funkofobi, rasism, transfobi m.m.

Startat av gstone, 3 november 2020 kl. 16:15:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag är trött på att svarta är så lätt uppretade , dom  klagar på Dumbo , Bort med vinden och andra kllasiker som nu måste studio "Varna" så att dom inte bli uppröda att filmen innehåller matrial som kan vara sötande för mordena tittare,

Dom har också gjort så att sången från södern blivit bannlyst från Dvd , Disney Plus och andra ställen och nu ger sig svarta människor på den stackars ädla amerikanska polisen.

Jag gillar inte heller att assister gnäller om Breakfast at Tiffany's, det gör mig skitförbannad,

Och indianer klagar och så¨på media, >:(

Jag tycker folk är för lite känsliga idag.

och jag gillar svarta extremister som Kwame Ture (a.k.a. Stokely Carmichael) dom är farliga och förstör ordning.

När folk börjar ställa sig upp mot sitt land och samhälle blir det kaos !

Fler folk borde bita ihop och inte klaga .

Jag gillar däremot Barack Obama, han super bra och Tyler Perry är rolig som kamel.

Men folk särskilt ministerier klar för mycket på världen >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Gstone: Suck... Hur vore det om du kunde behålla dina fördomar för dig själv? Och hade du uppskattat om någon hade vräkt ur sig fördomar mot autister? Det tror jag knappast att du hade gjort... 

MOA


Lilla My

Citat från: gstone skrivet  3 november 2020 kl. 16:15:10
Jag är trött på att svarta är så lätt uppretade

Jag vill klaga på smygrasister som inte fattar att de sysslar med rasism och normalisering av förtryck mot mörkhyade då de klagar på den kamp och det arbete som ständigt pågår mot att motverka stereotyper bl.a. funnet i gamla tv-serier och filmer.

Oskar

Citat från: Lilla My skrivet  3 november 2020 kl. 19:34:43
Jag vill klaga på smygrasister som inte fattar att de sysslar med rasism och normalisering av förtryck mot mörkhyade då de klagar på den kamp och det arbete som ständigt pågår mot att motverka stereotyper bl.a. funnet i gamla tv-serier och filmer.
Jag komma ihåg blev det liv 2012 när dom klippt bort bl.a den svarta dockan m.m i jultomtens verkstad på Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul på julafton kl 15 på svt1.
Det stod i tidningen och debattinlägg/debattartikel också om klipping i jultomtens verkstad från 1932.

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  3 november 2020 kl. 20:03:58
Och Jag vill klaga på smygrasister som inte fattar att de sysslar med rasism och normalisering av förtryck mot vita då de klagar på den kamp och det arbete som ständigt pågår mot att motverka stereotyper bl.a. funnet i tv-serier och filmer.
Varför skriva samma sak?