Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Senaste inlägg

#21
Dubbningar och röster / Godkända röster
Senaste inlägg av TonyTonka - Idag kl. 15:25:54
Det finns säkert någon som redan frågat, och jag ber om ursäkt i så fall, men here we go. :)

Som bekant måste ju te.x Disney godkänna rösterna i dubbningarna, men jag är nyfiken, vad skulle hända om Disney te.x underkände Anders Öjebo som Musse Pigg, men om dubbningsbolaget skulle skita i det och låta honom var kvar, skulle de då kunna bli straffade juridiskt sett, eller skulle Disney bara sluta anlita det dubbningsbolaget för sina filmer?
#22
Off-topic / SV: Grattis på födelsedagen!
Senaste inlägg av Will Siv - Idag kl. 15:12:02
Grattis! :D
#23
Off-topic / SV: Grattis på födelsedagen!
Senaste inlägg av TBT_STR_QR - Idag kl. 15:00:06
Ha den äran!  :)
#24
Citat från: Lillefot skrivet Idag kl. 10:26:32Själv brukar jag förvara de i plastlådor när jag är har tittat på dem, eller inte tänker använda de inom en snar framtid. Skänka eller sälja dem vidare händer bara om jag på något sätt får dubbletter.
Det är bra att förvara DVD utgåvorna i plastlådor och säkra DVD utgåvorna.
#25
Det här blev precis mycket mer komplicerat, båda versionerna finns alltså och det finns mixningar med båda som har använts officiellt. 

Men om han fick spela in sina repliker på nytt för att han var för läskig varför använder man numera den versionen? Finns det andra karaktärer som också spelats in på nytt? 

Dessutom förstår jag inte hur Linn kan tycka att han är elakare på VHS...
#26
Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 april 2024 kl. 14:17:39Har digitaliserat och slängt ihop dialog från vhs bandet som jag lovade.
Citat från: DingoPictures2005 skrivet Idag kl. 14:01:25Fick denna av min kompis på Discord från dvd utgåvan.
Verkar som filmen blev omdubbad för dvd.
@Daniel Hofverberg
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet Idag kl. 14:17:44Okej, det där är olika tagningar. Då återstår frågan om hela filmen är omdubbad med exakt samma röster som Linn påstår eller om det bara är Steve som har spelat in sina repliker på nytt?
Citat från: Steffan Rudvall skrivet Idag kl. 14:23:17Det där är två ganska olika tolkningar av Steve så det råder det ingen tvekan om. Jag undrar dock vilken som är originalversionen som Steve var för elak i för i alla fall jag tycker att han låter elakare i DVD versionen.
Citat från: Erika skrivet Idag kl. 14:26:55Precis, han låter helt klart elakare i dvd-versionen.
Jag håller med.

Han låter även "skrovligare" (eller mer förställd).

@DingoPictures2005 kan du inte lägga båda ljudklippen i samma inlägg?
#27
Citat från: Steffan Rudvall skrivet Idag kl. 14:23:17Jag undrar dock vilken som är originalversionen som Steve var för elak i för i alla fall jag tycker att han låter elakare i DVD versionen.
Precis, han låter helt klart elakare i dvd-versionen.
#28
Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 00:44:55Jag måste säga att jag har tyckt att Lisa låter som Sandy i filmen, kanske är därför du kom med Pernilla Wahlgren?

Det vore också något om alla de olika rösterna var varsin karaktär, då du har många förslag hos en massa karaktärer ihop som delar en röst, så det vore nog lika bra.

Tja... Sofia Caiman som Bart och de andra Nancy Cartwright karaktärerna, kanske. Även Monica Forsberg kan vara Martin, Sherri och Terri.
Det var precis därför jag kom på Pernilla som Lisa (och nu när du nämner, det finns en viss likhet mellan Pernilla och Jennys insats, undrar om Jenny skulle passa som Sandy, om KM dubbade "SvampBob", kanske @Disneyfantasten kan göra en specialare med den ;) )

Vad säger du om dom andra rösterna?

Ska jag förklara dom du inte vet?


#29
Det där är två ganska olika tolkningar av Steve så det råder det ingen tvekan om. Jag undrar dock vilken som är originalversionen som Steve var för elak i för i alla fall jag tycker att han låter elakare i DVD versionen.
#30
Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 april 2024 kl. 14:17:39Har digitaliserat och slängt ihop dialog från vhs bandet som jag lovade.
Citat från: DingoPictures2005 skrivet Idag kl. 14:01:25Fick denna av min kompis på Discord från dvd utgåvan.
Verkar som filmen blev omdubbad för dvd.
@Daniel Hofverberg
Okej, det där är olika tagningar. Då återstår frågan om hela filmen är omdubbad med exakt samma röster som Linn påstår eller om det bara är Steve som har spelat in sina repliker på nytt?